РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 21.12.2011 №112/14-1 про підпорядкування Державної служби геодезії, картографії та кадастру і надання їй статусу центрального органу виконавчої влади.

Опубліковано 16 січня 2012, о 12:32

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

від 21 грудня 2011 р.                                                № 112/14-1

 

 

 

Щодо підпорядкування Державної
служби геодезії, картографії та кадастру
і надання їй статусу центрального
органу виконавчої влади

 

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи заслухав інформацію щодо підпорядкування Державної служби геодезії, картографії та кадастру і надання їй статусу центрального органу виконавчої влади та відзначає.

На виконання Рішення Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи від 19.10.11 № 106/11-1 за дорученням Кабінету Міністрів України до Комітету із зазначеного питання було надано інформацію Мінагрополітики та Мінприроди.

На сьогодні Кабінетом Міністрів України направлено на розгляд Главі держави проект Указу Президента України щодо вирішення питань реалізації державної політики у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності шляхом надання Держземагентству відповідних повноважень.

Разом з тим, згідно із статтею 6 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» державне управління у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності здійснює Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності та його органи на місцях, Міністерство оборони України, інші органи виконавчої влади.

При цьому, згідно із статтею 8 зазначеного Закону до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності належить:

організація топографо-геодезичних і картографічних робіт;

ведення картографічного моніторингу території України, включаючи шельфову зону та населені пункти;

організація проведення астрономо-геодезичних, гравіметричних, картовидавничих робіт, аерокосмічних зйомок для дистанційного зондування Землі з метою вивчення природних ресурсів і стану довкілля;

координація топографо-геодезичної і картографічної діяльності та здійснення методичного керівництва топографо-геодезичними і картографічними роботами;

розроблення і виконання державних цільових програм у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

створення, розвиток та забезпечення функціонування національної інфраструктури геопросторових даних, системи стандартизації у сфері геодезії і картографії;

визначення сталих географічних об'єктів на території України;

проведення державної експертизи програм з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності, проектів топографо-геодезичних і картографічних робіт та їх результатів;

затвердження нормативно-технічної документації з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем;

підготовка пропозицій щодо створення у встановленому порядку спеціальних установ і організацій, необхідних для забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

організація участі України у міжнародному співробітництві в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;

сприяння забезпеченню топографо-геодезичних, картографічних підприємств, установ, організацій висококваліфікованими спеціалістами;

вдосконалення методів організації топографо-картографічного виробництва;

здійснення державного контролю за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю;

виконання інших функцій у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності відповідно до Положення про спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності.

Слід зазначити, що на сьогодні, згідно з Положенням про Державне агентство земельних ресурсів, затвердженим Указом Президента України від 08.04.11 № 445, до основних завдань Держземагентства належать реалізація державної політики у сфері земельних відносин, а також внесення Міністрові аграрної політики пропозицій щодо формування державної політики у сфері земельних відносин, тобто земельного законодавства, завданням якого, згідно з статтею 4 Земельного кодексу України, є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Зазначені завдання не відповідають законодавчо визначеній компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності, а за змістом не спрямовані на виконання відповідних функцій.

Наслідками передачі Держземагентству повноважень щодо реалізації державної політики у сфері топографо-геодезичної та картографічної діяльності можуть бути послаблення загальнодержавної координуючої функції у зазначеній сфері з посиленням земельного напрямку в діяльності відповідних інституцій, втрата пріоритетності розвитку національної інфраструктури геопросторових даних та кадастру, встановлення, унормування, обліку, реєстрації, використання та збереження географічних назв, а також дезорганізація виконання завдань топографо-геодезичного і картографічного забезпечення делімітації та демаркації державного кордону України.

 

Зважаючи на викладене, Комітет    в и р і ш и в:

1. Інформацію щодо підпорядкування Державної служби геодезії, картографії та кадастру і надання їй статусу центрального органу виконавчої влади взяти до відома.

2. Звернутися до Президента України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України, Служби безпеки України з пропозицією про утворення Державної служби геодезії, картографії та кадастру як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів.

 

 

 

Голова Комітету

А. Семинога

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку