Рішення Комітету 27/4 про проект ЗУпро внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186) (доопрацьований), поданий народними депутатами України Г.Заболотним, О.Домбросвьким, М.Джигою, І.Кириленком та В.Кравчуком.

Опубліковано 08 липня 2014, о 15:09

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

 ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ

 ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

від 02 липня 2014 року                                                                     №27/4

 

щодо проекту Закону України

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув проект Закону України про внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186) (доопрацьований), поданий народними депутатами України Г.Заболотним, О.Домбросвьким, М.Джигою, І.Кириленком  та В.Кравчуком.

Даний законопроект, як зазначено у пояснювальній записці, спрямований на удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь”, викликане напруженою ситуацією, що склалася у аграрному секторі держави через впровадження норми про обов’язковість наявності у землевласників та землекористувачів проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Крім того, з 1 січня 2013 року набула чинності нова редакція статті 55 Кодексу України „Про адміністративні правопорушення”, якою передбачено штрафування за відсутність та/або недотримання проекту землеустрою.

Комітет вважає слушними пропозиції законопроекту щодо того, що замовник документації із землеустрою не може притягатись згідно законів України до відповідальності за її відсутність та/або невиконання, в разі: а) підтвердження ним виконання вимог чинного договору, укладеного з розробником документації із землеустрою, що є підставою для не можливості накладення штрафних санкцій на виробника сільськогосподарської продукції; в) замовлення внесення відповідних змін до документації із землеустрою згідно вимог цього закону. Запропоновані зміни до ст. 27  унеможливлять притягнення сільгосптоваровиробника до адміністративної відповідальності згідно ст. 55 Кодексу України про адміністративні правопорушення, які набрали чинності з 1 січня 2013 року. За відхилення від затверджених проектів землеустрою передбачена адміністративна відповідальність, у вигляді накладення штрафу на громадян від п'яти  до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Разом з тим, Комітет вважає необґрунтованим у запропонованому проекті  положення, згідно з яким розробниками документації із землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, можуть бути лише «юридичні особи державної форми власності: наукові, науково-дослідні, навчальні та інші заклади і установи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників», перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики (зміни до ст. 26 Закону України  «Про землеустрій»). Такий підхід, що створює нерівні, привілейовані умови діяльності для зазначених розробників порівняно з іншими розробниками документації із землеустрою, вважаємо помилковим. Річ у тому, що Конституція України закріплює рівність перед законом усіх суб’єктів права власності (ч. 4 ст. 13) і визначає, що «держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності» (ч. 3 ст. 42). Крім того, Земельний кодекс України (ст. 185) визначає, що землеустрій здійснюється суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом. Суб’єктами ж господарювання, згідно з ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України, є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку, а також «громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці».

Також, вважаємо зайвим доповнення частини першої статті 52 вимогами щодо розробки проектів «з урахуванням спеціалізації суб’єкта господарської діяльності на термін не менше 5 років».  Чинними нормами частини 2 ст. 52 Закону (пункти «б», «в») вже передбачено врахування у таких проектах «інженерної та соціальної інфраструктури», «спеціалізації сільськогосподарського виробництва». Окрім того,  встановлення терміну  проектів землеустрою («не менше 5 років»), на нашу думку, потребує обґрунтування, яке відсутнє у Пояснювальній записці до законопроекту.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин проект Закону України про внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186) (доопрацьований), поданий народними депутатами України Г.Заболотним, О.Домбросвьким, М.Джигою, І.Кириленком  та В.Кравчуком, за результатами розгляду у першому читанні повернути на доопрацювання.

2. Рішення направити в Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин.

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                 

О.ЛУКАШУК

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку