Рішення Комітету № 46/10 від 06 жовтня 2016 року про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення

Опубліковано 21 жовтня 2016, о 09:55

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

РІШЕННЯ

 

 

від 6 жовтня 2016 р.    № 46/10

 

Про проект Закону України

про внесення змін до деяких законодавчих

актів України у частині оптимізації системи

центральних органів виконавчої влади у

сфері санітарного та епідемічного

благополуччя населення

 

 

            Розглянувши в межах предметів відання Комітету проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, поданий народним депутатом України Кириченком О.М. (реєстр. № 5134 від 16.09.2016 р.), Комітет відмічає.

            Метою законопроекту є приведення 29 законів України у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 р. № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади", якою була ліквідована Державна санітарно-епідеміологічна служба.

            Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, через неузгодження із положеннями законів, якими визначено повноваження органів виконавчої влади, оптимізація системи центральних органів виконавчої влади виявилося неможливим, у тому числі в частині належної ліквідації Державної санітарно-епідеміологічної служби та передачі закріплених за нею повноважень органам-правонаступникам.

            У зв'язку з цим проектом Закону пропонується внести зміни до законодавства в частині державного контролю у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення та створення умов для ефективної діяльності новостворених органів виконавчої влади яким передано функції та повноваження ліквідованої Державної санітарно-епідеміологічної служби.

            У змінах до Водного кодексу України пропонується функції державної санітарно-епідеміологічної служби, які стосувалися охорони навколишнього природного середовища, передати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Функції державної санітарно-епідеміологічної служби, які стосувалися питної води, як харчового продукту, передано до центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

            Також виключено 9 дозвільних процедур (погодження), які надавала державна санітарно-епідеміологічна служба.

В Законі України “Про охорону атмосферного повітря” скасовується виконання функцій, які належали до повноважень Державної санітарно-епідеміологічної служби (подання висновків та пропозицій та погоджень про перелік забруднюючих речовин, програм оздоровлення атмосферного повітря, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами тощо), а також ліквідовується процедура санітарно-епідеміологічної експертизи проектів.

            Такі ж зміни стосуються Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища".

            В Законі "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" скасовуються повноваження Державної санітарно-епідеміологічної служби надання дозволів на перевезення радіоактивних матеріалів, використання ядерної установки, ждерел іонізуючого випромінювання та ядерних матеріалів у медичних цілях, на використання та споживання продукції, що зазнала опромінення.

            В Законі України "Про питну воду та питне водопостачання" скасовуються обов'язкова санітарно-епідеміологічна експертиза проектів, які можуть негативно вплинути на стан джерел і систем питного водопостачання, погодження зон санітарної охорони, дозволи на використання хімічних речовин.

            В законі "Про відходи" скасовуються функції, що належили до повноважень Державної санітарно-епідеміологічної служби, у мому числі погодження переліку небезпечних властивостей відходів; здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду за дотриманням державних санітарних норм, правил,  гігієнічних нормативів під час утворення, збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження та  захоронення відходів, а також забезпечення у стандартах, нормах і правилах та інших нормативних документах щодо  поводження  з  відходами  вимог безпеки для здоров'я людини; видачі висновків державної санітарної експертизи щодо об'єктів поводження з відходами, погодження програм поводження з відходами.

 

 

            Комітет вирішив:

 

            1. Рекомендувати Комітету з питань охорони здоров'я внести до Верховної Ради України пропозицію про повернення на доопрацювання суб'єкту законодавчої ініціативи проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

 

            2. Висновок направити до Комітету з питань охорони здоров'я.

 

 

            Перший заступник

            Голови Комітету                                                              А.Дирів

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку