Повідомлення

Перейти до розділу
30 листопада 22:31
Порядок денний засідання Комітету 04.12.2018 докладніше
07 лютого 21:10
ГРАФІК РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ посилання...

Діяльність Комітету

Законопроектна робота у Комітеті

22 липня 2011, 23:09

РАХУНКОВА ПАЛАТА УКРАЇНИ ІНФОРМУЄ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ЧЕРГОВОГО АУДИТУ: Протипаводкова програма є, та з виконанням, як завжди...

Протипаводкова програма є, та з виконанням, як завжди...

(Розглянуто Колегією Рахункової палати 08.06.2011)

 

 

Для вирішення загрозливої проблеми захисту народногосподарських об'єктів Прикарпаття від шкідливої дії річкових вод та унеможливлення повторення ситуації, коли після катастрофічного паводку в липні 2008 року держава понесла мільярдні збитки, в Україні з 2009 року діє Державна цільова програма комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету.

 

Держагентство водних ресурсів як державний замовник - координатор програми та інші зацікавлені центральні органи виконавчої влади не створили належної організаційної системи для реалізації зазначеної програми та не забезпечили належної координації дій її державних замовників, що негативно позначилося на досягненні запланованих програмою результатів.

 

Уже в перші два роки її реалізації не проводяться заходи зі зменшення інтенсивності поверхневого стоку, будівництва і реконструкції протизсувних та протиселевих споруд, у Держгідрометслужбі не впроваджуються сучасні технічні засоби і технології гідрометеорологічних спостережень, збору та обробки інформації, гідрометеопрогнозування.

 

Першочергові заходи програми з формування комплексу основних захисних протипаводкових гідротехнічних споруд виконані менше ніж на 20 відс., при тому, що рівень їх фінансового забезпечення втричі більший.

 

Неповне фінансуванням робіт з ліквідації наслідків липневого паводку 2008 року, недостатнє фінансування протипаводкових заходів у 2009-2010 роках, а також нові руйнівні паводки 20-23 червня і 7-8 липня 2010 року призвели до понад 139,7 млн. грн. збитків, які нанесені водогосподарському комплексу Івано-Франківської та Чернівецької областей.

 

На протипаводкові заходи у Львівській області під державну гарантію були залучені 50 млн. євро іноземного кредиту, проте стан виконання проекту у 2010 році значно відстає від планових завдань. Комерційна структура, що мала виконувати роботи, ввела в експлуатацію лише 40 відс. запланованих об'єктів. Відтак не забезпечено надійності комплексу захисних протипаводкових споруд у басейні Дністра, а отже, не можна говорити про безпеку проживання громадян на прируслових територіях.

 

Водночас Колегія зазначила, що протипаводкова програма, розрахована на майбутні 17 років, є якісним продуктом спільної праці українських учених, господарників, експертів, представників місцевих органів самоврядування, фінансистів тощо. Документ врахував природні особливості басейнів річок, кліматичні умови територій, стан і перспективи розвитку регіонів, де течуть Дністер, Прут, Сірет. Обрахунки з фінансування здійснено за прогресивним басейновим, а не регіональним принципом, і це є новим підходом до виконання поставлених завдань. От тільки старі принципи фінансування призводять до того, що навіть при недостатньому фінансуванні передбачених заходів частина коштів повертається до бюджету, а самі заходи залишаються невиконаними.

 

"Виконання програми триває лише два роки, а ми вже маємо певний безлад у її фінансуванні та виконанні. Розпорядники коштів діють за відомчим принципом, а єдиний організаційний центр виконання програми відсутній, - зазначив на Колегії Голова Рахункової палати В.К. Симоненко. - Невже і цю фундаментальну реалістичну програму чекає доля більшості нереалізованих державних програм?!"

 

Колегія наголосила на необхідності посилення державного контролю за використанням бюджетних коштів та на відповідальності за прийняті рішення з боку структур, які планують, отримують і освоюють ці кошти.