На засіданні Комітету зазначалося, що 23 грудня 2010 року були прийняті зміни до Бюджетного кодексу, якими, зокрема, передбачено перерозподіл екологічного податку у бік зменшення надходжень до спеціального фонду місцевих бюджетів. При цьому, збільшення коштів Державного фонду охорони навколишнього природного середовища не відбувається, оскільки з 2013 року 33% цих коштів спрямовується на фінансове забезпечення цільових проектів екологічної модернізації підприємств у межах сум сплаченого ними екологічного податку, а з 2014 року ця цифра зростає до 50%.

Законопроектом (реєстр. №2807) пропонується передбачити:

підприємства гірничо-металургійного, коксохімічного, хімічного та нафтохімічного, паливно-енергетичного, цементного комплексів промисловості 70 відсотків збору за забруднення навколишнього природного середовища залишають у своєму розпорядженні для цілеспрямованого фінансування природоохоронних заходів за програмами, узгодженими з територіальними природоохоронними органами;

можливість багаторівневого контролю за використанням підприємствами коштів від платежів за забруднення навколишнього природного середовища, що залишаються у їх розпорядженні;

відповідальність підприємств за нецільове використання коштів збору, що залишається у їхньому розпорядженні;

граничний термін використання коштів звітного року (до 1 липня року наступного за звітним), крім випадків, коли за узгодженими програмами передбачене цільове накопичення коштів до конкретного терміну під виконання фінансовоємних природоохоронних заходів;

повернення не використаних в установлений термін коштів збору до фондів охорони навколишнього природного середовища з розподіленням їх у співвідношенні, передбаченому чинним законодавством.

Під час обговорення члени Комітету наголошували, що запропоновані зміни призведуть до зменшення відрахувань екологічного податку до місцевих бюджетів, а це позбавляє органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади можливості на належному рівні виконувати повноваження, визначені статтями 15 та 20-4 Закону "Про охорону навколишнього природного середовища", Водним кодексом, іншими законодавчими актами екологічного спрямування та здійснювати природоохоронні заходи.

Народні депутати вважають, що основні фінансові затрати щодо реалізації природоохоронних заходів, спрямованих на усунення забруднення навколишнього природного середовища, мають нести саме підприємства-забруднювачі, а кошти, які вони сплачують за забруднення (екологічний податок) мають стимулювати їх до екологічної модернізації власними силами.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44
16 квітня 2024 15:30