6 березня 2013 року Комітетом з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на своєму засіданні розглянуто проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину" щодо авіаційного палива (реєстр. № 2073 від 23.01.2013 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.

У проекті закону пропонується дозволити ввезення на територію України та реалізацію на ній авіаційного етилованого бензину "Avgas 100 LL" за річною квотою в обсязі 1 000 тонн до введення сертифікованого в Україні альтернативного виду палива.

Необхідність прийняття законопроекту, як зазначається у пояснювальній записці до нього, викликана, у першу чергу тим, що експлуатація повітряних суден з поршневими двигунами на будь-якому іншому паливі є порушенням технічних умов і у відповідності до міжнародних угод та стандартів у галузі цивільної авіації вимагає заборону подальшої їх експлуатації.

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України зазначає, що проект Закону (реєстр. № 2073 від 23.01.2013 р.) оформлений і зареєстрований згідно з вимогами статей 90-92 Регламенту Верховної Ради України.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету зазначає, що законопроект має вплив на показники бюджету (збільшує надходження бюджету).

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України надало ряд зауважень до проекту закону та вважає, що прийняття рішення щодо законопроекту має здійснюватися на підставі відповідного висновку спеціалізованої екологічної експертизи. Також звертає увагу на доцільність надання до законопроекту відповідно до вимог пункту 3 частини 2 статті 99 Регламенту Верховної Ради України зауважень Міністерства охорони здоров‘я та ознайомлення із зауваженнями Міністерства економічного розвитку і торгівлі. Окрім того зазначає, що проект закону потребує приведення у відповідність до вимог статті 67 Митного кодексу України.

Відповідно до висновку державної екологічної експертизи, авіаційні бензини "Avgas 82 UL" та "Avgas 91/96 UL" польського і шведського виробництва не є аналогами бензину "Avgas 100 LL", тому що він має октанове число на бідній суміші – 91, а бензин "Avgas 100 LL" відповідно – 100 (99,5). Ці марки призначені для двигунів з низькою ступеню стиснення і можуть застосовуватись виключно на повітряних суднах, що сертифіковані або мають додатковий сертифікат типу "STC" для застосування автомобільного бензину. Введення використання цих марок авіаційного бензину проводиться у разі проведення модернізації паливної системи кожного конкретного екземпляру літака із встановленням більш потужних паливних насосів і без заборони застосування бензину "Avgas 100 LL". Висновком держекоекспертизи надані зауваження стосовно необхідності доповнення законопроекту вимогами щодо граничного показника вмісту свинцю у авіаційному бензині, здійснення обов‘язкового контролю за обсягами його ввезення, та щодо механізмів, які б сприяли зменшенню завезення та використання в Україні етилованого авіаційного бензину.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України зазначає, що основні засади та правила, а також випадки запровадження ліцензування (встановлення квот) імпорту товарів встановлено статтею 16 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", відповідно до якої, щорічно відповідне рішення приймається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики з визначенням переліку конкретних товарів, імпорт яких підлягає ліцензуванню, періоду дії ліцензування та кількісних або інших обмежень щодо кожного товару. Мінекономрозвитку вважає за доцільне застосування згаданих обмежень через внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 р. № 1201 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2013 рік", а також пропонує у підпункті 1 пункту 1 проекту закону слова "не більше 1 000 тонн протягом календарного року" замінити словами "встановленому Кабінетом Міністрів України".

Міністерство охорони здоров‘я України вважає за недоцільне вносити зміни до Закону України "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину" (щодо авіаційного палива). Відповідно до висновку МОЗ Законом України "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину" з 2001 року припинено використання етилованого бензину, що дозволило значно знизити надходження високотоксичних сполук свинцю в атмосферне повітря, грунти, воду. У більшості держав ЄС та США етилований бензин заборонено використовувати з 2000 року. Зміни, які пропонуються цим проектом Закону України, призведуть до викиду в навколишнє природне середовище 1 156 кг сполук свинцю, що значно погіршить існуючу екологічну ситуацію в країні. Неорганічні сполуки свинцю є високотоксичними речовинами, їх віднесено до І-го класу небезпеки. Потрапляючи в грунт і воду, вони включаються у харчові ланцюги, що, у свою чергу, при споживанні їжі та води може призвести до хронічного отруєння.

За результатами розгляду законопроекту Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину та свинцевих добавок до бензину" щодо авіаційного палива (реєстр. № 2073 від 23.01.2013 р.), поданий Кабінетом Міністрів України.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

27 березня 2024 15:28
25 березня 2024 17:07
23 березня 2024 09:00
22 березня 2024 13:29
21 березня 2024 11:44
18 березня 2024 14:26
15 березня 2024 15:55
14 березня 2024 17:29
04 березня 2024 17:24
26 лютого 2024 15:35