23 травня 2017 р. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув на своєму засіданні доопрацьований законопроект про особливості виробництва та обігу дорогоцінного каміння органогенного утворення (реєстр. № 6123), поданий народними депутатами України Розенблатом Б. С., Арешонковим В. С., Євтушком С. М., Кривенком В. В., Дзюбликом П. В., Чекітою Г. Л.

Метою прийняття законопроекту визначено правове врегулювання відносин щодо виробництва (добування) дорогоцінного каміння, зокрема, бурштину, припинення незаконного видобування бурштину, гарантування безпеки людей, їхнього життя, здоров’я та майна, ліквідації організованих злочинних організацій, що покривають незаконне видобування бурштину, його тіньовий збут і контрабанду, а також створення сприятливих умов для розвитку в Україні галузі економіки, пов’язаною з видобуванням, реалізацією та обробкою бурштину, залучення у цю галузь інвестицій та нових технологій, зростання рівню життя населення в місці видобування бурштину, забезпечення охорони навколишнього природного середовища під час видобування бурштину та рекультивації порушених земель.

Під час обговорення було відмічено, що законопроект повторює за суттю і редакційно текст до другого читання законопроекту про видобування та реалізацію бурштину (реєстр. № 1351-1), відхилений на поточній сесії Верховної Ради 07.02.2017. Назва законопроекту не узгоджується з його змістом. Він не відповідає принципу системності у регулюванні суспільних відносин, невизначеним є статус комунальних підприємств, яким надається право видобувати бурштин, є неузгодженості з Конституцією України, Цивільним, Податковим, Земельним кодексами та Кодексом України про надра, іншими законами. Законопроект містить внутрішні протиріччя, хибні посилання на його частини і статті, потребує юридичного і редакційного опрацювання. Запропонований механізм залучення надрокористувачем старателів є складнішим порівняно з можливостями чинного законодавства, а додаткові повноваження обласних рад можуть призвести до додаткових видатків що мають компенсуватися державою. Фінансово-економічне обґрунтування не надано, потребують уточнення положення щодо набуття чинності.

Проте враховуючи надзвичайну актуальність запропонованого законопроекту, а також той факт, що без відповідного врегулювання питання український бурштин контрабандними шляхами поширюється з України, а український бюджет від цього нічого не отримує, виходячи з державницьких позицій, Комітетом ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України підтримати законопроект для його розгляду у першому читанні з подальшим врахуванням зауважень під час його підготовки до другого читання.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

24 квітня 2024 17:53
23 квітня 2024 17:11
23 квітня 2024 16:54
22 квітня 2024 17:37
22 квітня 2024 17:34
20 квітня 2024 11:47
19 квітня 2024 13:29
18 квітня 2024 14:10
16 квітня 2024 17:44
16 квітня 2024 15:30