Усі текстові публікації


09 листопада 2017
21:31

Наприкінці 2016 р. було започатковано новий етап міжнародного переговорного процесу щодо запобігання антропогенним змінам клімату, у якому активну участь взяла й Україна. Зокрема в рамках Конференції Сторін Рамкової Конвенції ООН зі зміни клімату було проведено першу нараду сторін Паризької міжнародної кліматичної угоди, яка набула чинності 4 листопада 2016 року.

Зазначену угоду, спрямовану на посилення виконання Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, Верховна Рада України ратифікувала 14 липня 2016 р. у числі перших парламентів у світі. Імплементація глобальної міжнародної кліматичної угоди вимагатиме відповідно до основних положень зазначеної Конвенції прийняття ефективного екологічного законодавства, а цілі та пріоритети управління повинні відображати контекст навколишнього середовища та розвитку.

08 листопада 2017
15:25

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи щиро вітає учасників та організаторів круглого столу «Атомна енергетика: інвестиції в майбутнє України», що проводиться в рамках XV Міжнародного форуму «Паливо-енергетичний комплекс України сьогодення та майбутнє» (08 листопада 2017 року, м. Київ, МВЦ).
Як відомо, в цьому році ми відмічали 40-річчя пуску першого енергетичного реактору в Україні, адже 26 вересня 1977 року було підключено до мережі перший енергоблок Чорнобильської АЕС з реактором типу РВПК-1000 (1000 МВт). Зростаюча потреба в електроенергії, прагнення замінити теплові та гідроелектростанції на потужніші – атомні, сприяли їх швидкому будівництву.

23 жовтня 2017
18:53

В засіданні взяли участь народні депутати України, представники центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, наукових установ та громадських організацій.

Учасники засідання наголошували на тому, що при затвердженні загальнодержавних, галузевих та регіональних програм не повною мірою відображаються цілі та завдання сталого розвитку, принципи інтеграції екологічної складової.

06 жовтня 2017
18:04

 06 жовтня 2017 року у Комітеті відбулась робоча зустріч Першого заступника Голови Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Анатолія Диріва з директором Департаменту ядерної безпеки ЄБРР Вінсом Новаком та представником Чорнобильського фонду "Укриття" та Рахунку ядерної безпеки в України Олександром Славісом з метою обговорення низки питань стосовно стану реалізації міжнародних проектів на майданчику Чорнобильської АЕС. Також в робочій зустрічі взяли участь Міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак та Голова Державного агентства України з управління зоною відчуження Віталій Петрук. 

05 жовтня 2017
12:56

Метою проекту Закону є розширення повноважень органів місцевого самоврядування у галузі земельних відносин, передати сільським, селищним, міським рад об’єднаних територіальних громад  повноваження з розпорядження землями державної власності в межах території відповідних територіальних громад. 
Комітет зазначає, що законопроект містить низку суттєвих недоліків, зокрема:
1. Пропозиція щодо передачі повноважень з розпорядження землями державної власності органам місцевого самоврядування створить протиріччя стосовно відповідності конституційним положенням щодо правового регулювання відносин з питань власності, за якими органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності (частина перша статті 143 Конституції України).

05 жовтня 2017
12:50

Комітет зауважує, що Кодексом цивільного захисту України (пп. 38 п. 1 ст. 2) гідрометеорологічна служба не визначена такою, що відноситься до сил цивільного захисту; при набранні цим законопроектом статусу Закону, об’єкти, майно інфраструктури та засоби гідрометеорологічного обладнання гідрометеорологічної служби підпадуть під юрисдикцію п. 1 ст. 4 цього законопроекту та стануть «об’єктами державної власності, що підпадають під приватизацію, до якої належать всі об’єкти права державної власності, крім тих, приватизація яких прямо заборонена цим Законом та іншими законами України», оскільки п. 4 Прикінцевих та перехідних положень цього законопроекту вносяться зміни, відповідно до яких частина друга ст. 10 Закону України «Про гідрометеорологічну діяльність», а саме: «Майно підприємств, установ і організацій національної гідрометеорологічної служби приватизації не підлягає» виключаються; гідрометеорологічна служба, забезпечуючи гідрологічні та метеорологічні дослідження і спостереження, прогноз гідрометеорологічної ситуації та моніторинг довкілля на території України, надає вихідні дані для містобудівної діяльності та благоустрою, а також вихідні дані для розрахунків забезпечення безпеки судноплавства та польотів, необхідних для виконання державою своїх основних функцій, у тому числі щодо оборони.

05 жовтня 2017
12:29

Рахункова палата України зазначає: на функціонування зазначених об’єктів протягом 2012-2016 рр. за рахунок коштів державного бюджету використано 23 559,1 тис. грн., з яких 20 631,8 тис. грн. становили видатки на оплату праці з нарахуваннями; планування та використання коштів державного бюджету, а також майна об’єктів природно-заповідного фонду в окремих випадках здійснювалось з порушенням законодавства, неефективно та неекономно; проект організації території Ужанського НПП розроблений не на всю територію, а лише на 38,1% його загальної площі; проект організації території та порядок реалізації РЛП «Надснянського» не затверджений взагалі; не передано під охорону з оформленням охоронних зобов’язань 12 870,5 га Ужанського НПП та 11 665 га РЛП «Надснянський»; несвоєчасне затвердження Мінприроди лімітів на використання природних ресурсів у 2015-2016 рр. призвело до понадлімітних рубок, зокрема в Ужанському НПП; не укладена угода про співпрацю і, як наслідок, не визначені спільні цілі, заходи, план роботи, необхідний бюджет для функціонування МБЗ «Східні Карпати», а також не досягаються пріоритети ефективного функціонування.

05 жовтня 2017
12:21

Рахунковою палатою відзначено, що за результатами проведеного аудиту Держгеонадрами забезпечено виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" у частині реалізації бюджетних програм за КПКВК 2404010 "Керівництво та управління у сфері геологічного вивчення та використання надр" на рівні 99,2 відсотки і за КПКВК 2404020 "Розвиток мінеральної сировинної бази" в повному обсязі. Це дало підстави Рахунковій палаті для надання модифікованого (умовно-позитивного) висновку щодо дотримання вимог законодавства при здійсненні витрат і щодо фінансової та бюджетної звітності.
Проте Рахунковою палатою України відзначено, що створена в Держгеонадрах система внутрішнього контролю не функціонувала на належному рівні. Превентивному контролю приділялася недостатня увага, а також не надавалися висновки щодо функціонування системи внутрішнього контролю та рекомендації для її удосконалення. Аудитом встановлено, що облік необоротних активів Держгеонадрами у 2016 році здійснювався в окремих випадках без дотримання законодавства. 
Для усунення виявлених порушень наказом Держгеонадр було затверджено План заходів виконання рішення Колегії Рахункової палати.

05 жовтня 2017
12:17

Метою законопроекту визначено приведення національної системи стандартизації у відповідність до міжнародної та європейської практики. При цьому з актів законодавства виключаються посилання на національні, міждержавні, галузеві стандарти, а також пов'язані з цим положення.

Під час обговорення зазначалося, що у разі прийняття законопроекту буде необхідним посилений контроль забезпечення належного рівня екологічних вимог під час приведення нормативно-правових актів у відповідність до запропонованих змін задля гарантування безпечності продукції, що виробляється, а також відповідальності за недотримання встановлених вимог, норм і правил. 

04 жовтня 2017
19:33

Міністерство соціальної політики України не підтримує проект Закону України. Міністерство охорони здоров’я України вважає за недоцільне прийняття законопроекту (реєстр. № 6736). За висновком Міністерства, питання, що порушені у законопроекті,  вже врегульовані чинним законодавством. Міністерство фінансів України не підтримує законопроект. За висновком Міністерства, реалізація положень законопроекту матиме вплив на видаткову частину державного бюджету. У порушення частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту не подано пропозицій про зміни до законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету. Реалізація законопроекту у разі його прийняття не буде забезпечена фінансовими ресурсами. Міністерство оборони України підтримує проект Закону без зауважень.