РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 15.06.2011 № 98/8 Про проект Закону України про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи (реєстр. № 7455)

30 червня 2011, 11:09

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 15 червня 2011 року      № 98/8

           

Про проект Закону України про заходи

щодо законодавчого забезпечення

реформування пенсійної системи 

(реєстр. № 7455 від 31.05.2011)

 

Розглянувши проект Закону України про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи  (реєстр. № 7455 від 31.05.2011), внесений Кабінетом Міністрів України, висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітет, відповідно до предметів відання, зазначає.

Законопроект внесений до Верховної Ради України як доопрацьований варіант законопроекту від 13.12.2010, який був відкликаний 31.05.2011 р. суб’єктом права законодавчої ініціативи. На думку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, у доопрацьованому варіанті проекту ідеологія реформування солідарної системи пенсійного страхування залишилася незмінною. Суть її полягає у системному запровадженні більш жорстких умов пенсійного забезпечення як безальтернативного механізму для забезпечення її збалансування, при фактичному ігноруванні широкого арсеналу соціально нейтральних і економічно необхідних заходів, що можуть забезпечити розширення бази пенсійних надходжень.

Зокрема, у проекті Закону України пропонується внести зміни до статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", тобто, змінити умови надання пенсій за віком  особам, які працювали або проживали на територіях радіоактивного забруднення, поступово підвищити пенсійний вік для жінок на 5 років, щорічно збільшуючи його на 6 місяців кожного року.

Некоректно викладено запропоноване в законопроекті доповнення частини другої статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

У проекті Закону пропонується проводити перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам тільки після досягнення пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", що  протирічить статті 22 Конституції України, за змістом якої при внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту існуючих прав і свобод громадян.

Громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, - це категорія, яка  потребує додаткових гарантій соціального захисту з  боку  держави. Пенсія зі зниженням пенсійного віку від 2-х до 10-ти років призначається ним як компенсація за шкоду, заподіяну здоров'ю, за роботу в особливо шкідливих умовах праці. Для цієї категорії необхідно передбачити спеціальний механізм пенсійного реформування.

Комітет  не погоджується з пропозицією щодо внесення  змін до статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" стосовно  підвищення  пенсійного віку для жінок, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Комітет також стурбований пропозицією щодо запропонованого порядку обмеження виплати пенсій працюючим пенсіонерам, в першу чергу учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, і пропонує працюючим пенсіонерам, які відпрацювали 10 років і більше за списком № 1, виплачувати пенсію в повному обсязі, без обмежень, незалежно від сфери роботи працюючого  пенсіонера.

За узагальнюючим висновком Головного науково - експертного управління Апарату Верховної Ради України законопроект потребує суттєвого доопрацювання.

 

Враховуючи  викладене, Комітет в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення проекту Закону України про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи (реєстр.  № 7455) суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

 

2.  Рішення Комітету направити до Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

 

             

Перший заступник

Голови Комітету

М.ШЕРШУН