Комітет пропонує доопрацювати проект Закону України № 7222 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування необхідності погодження плану локалізації та ліквідації аварій на об’єктах підвищеної небезпеки

20 грудня 2017, 11:55

Комітет на своєму засіданні 19 грудня 2017 р. розглянув проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування необхідності погодження плану локалізації та ліквідації аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, внесений Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 7222).
Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу Цивільного захисту України та Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» у частині вилучення з функцій центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сферах  цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, та аварійно-рятувальних служб погодження планів локалізації і ліквідації аварій, які розробляються суб'єктами господарської діяльності.
Скасування необхідності погодження зазначеного плану центральними органами виконавчої влади враховано у законопроекті шляхом внесення змін до статті 11 Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки».
Статтею 23 Кодексу цивільного захисту України до завдань, виконання яких покладено на аварійно-рятувальні служби, віднесено їх участь у розробленні та погодженні планів локалізації і ліквідації аварій на об’єктах і територіях, що ними обслуговуються. Законопроектом передбачається внести зміну у зазначену статтю і вилучити із завдань аварійно-рятувальних служб погодження планів локалізації і ліквідації аварій на об’єктах і територіях, що ними обслуговуються, залишивши лише участь у їх розробленні.
За умови якщо план локалізації і ліквідації наслідків аварій на об’єкті підвищеної небезпеки не буде погоджуватися аварійно-рятувальною службою, яка здійснюватиме обслуговування об’єкта підвищеної небезпеки і в разі виникнення надзвичайної ситуації на об’єкті повинна виконувати заходи, передбачені планом, це може негативно вплинути на оперативність і ефективність виконання таких заходів.  
Крім того слід відмітити, що статтею 11 Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» зазначено, що суб’єкт господарської діяльності, а також підприємства, установи, організації, зазначені у частині п’ятій статті 10 цього Закону, одночасно з розробленням декларації безпеки розробляють і затверджують план локалізації і ліквідації аварій для кожного об’єкта підвищеної небезпеки, який вони експлуатують або планують експлуатувати. 
Статтею 20 Кодексу цивільного захисту України до завдань і обов’язків суб’єктів господарювання віднесено лише розроблення планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки.
Таким чином, у законопроекті доцільно було б запропонувати внесення змін до статті 20 Кодексу цивільного захисту України в частині віднесення до завдань і обов’язків суб’єктів господарювання також і затвердження планів локалізації та ліквідації наслідків аварій на об’єктах підвищеної небезпеки.
Зважаючи на викладене, Комітет рекомендував Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування необхідності погодження плану локалізації та ліквідації аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, внесений Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 7222 від 20.10.2017 р.), за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.