Комітет з питань екологічної політики та природокористування, розглянувши проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель, вирішив рекомендувати Комітету з питань аграрної та земельної політики врахувати зауваження до проекту Закону при його подальшому опрацюванні

06 листопада 2019, 16:40

Комітет з питань екологічної політики та природокористування, відповідно до предметів відання, на своєму засіданні розглянув проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель (реєстр. № 2280 від 17.10.2019 р.), внесений народними депутатами України Чорноморовим А.О., Нагаєвським А.С., Костюком Д.С., Шуляк О.О., Сольським М.Т.
Законопроектом вносяться зміни до Земельного кодексу України (ЗКУ), Водного кодексу України (ВКУ), законів України «Про землеустрій», «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про Державний земельний кадастр». 
Новою статтею 16-1 до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» запроваджується новий вид документації із землеустрою – «комплексний план просторового розвитку громади», який одночасно має бути містобудівною документацією і документацією із землеустрою на місцевому рівні.
Змінами до статті 20 Земельного кодексу передбачається, що встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок буде визначатися власником земельної ділянки в межах відповідного виду функціонального призначення території, який має бути визначений та затверджений комплексним планом просторового розвитку громад, а у разі його відсутності – планом зонування території або детальним планом території.
Законопроектом пропонується виключити погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із статей 20 «Встановлення та зміна цільового призначення земельних ділянок», 58 «Склад земель водного фонду», 60 «Прибережні захисні смуги» Земельного кодексу та статті 88 «Прибережні захисні смуги» Водного кодексу. 
Також виключається із статті 20 ЗКУ частина, яка регулює особливості зміни цільового призначення особливо цінних земель.
Комітет відмітив, що виключення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, а також зміни у законопроекті щодо особливостей зміни цільового призначення особливо цінних земель створюють правове підґрунтя для зниження рівня захисту цінних земель. 
Адже проекти землеустрою, які визначені чинним законодавством, забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Відповідно до статті 52 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою розробляються «з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів». 
Також запропоновані норми можуть призвести до безконтрольної передачі земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення у власність чи користування юридичним та фізичним особам.
За результатами розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Комітету з питань аграрної та земельної політики врахувати зауваження Комітету, викладені у мотивувальній частині рішення, при подальшому опрацюванні проекту Закону про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо планування використання земель (реєстр. 
№ 2280).