Повідомлення

Перейти до розділу
12 жовтня 21:41
Порядок денний засідання Комітету 16.10.2018 докладніше
07 лютого 21:10
ГРАФІК РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ посилання...

Діяльність Комітету

Законопроектна робота у Комітеті

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Протоколи засідання Комітету

06 червня 2018, 10:04

Протокол засідання Комітету № 74 - 05.06.2018

 



КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ



                                                   № 74 (5 червня 2018)
                                                                                   



м. Київ




ГОЛОВУЄ: Перший заступник Голови Комітету Дирів А.Б.

ПРИСУТНІ:
Члени Комітету: Єднак О.В., Балицький Є.В., Валентиров С.В., Рибак І.П., Дзюблик П.В., Сажко С.М.

ВІДСУТНІ члени Комітету: Ленський О.О., Москаленко Я.М., Тригубенко С.М., Чепинога В.М., Недава О.А., Колєсніков Д.В

ПРИСУТНІ працівники секретаріату Комітету: Борисюк М.М., Халімон Г.В., Бережний О.Є., Войтович Л.В., Омельянець С.М., Приліпко І.С., Хоренжая І.В.

Народні депутати України: Опанасенко О.В., Кіт А.Б.

Помічники-консультанти народних депутатів України – членів Комітету: Диріва А.Б. – Турик М.В.; Недави О.А. – Тимочко С.Т.; Єднака О.В. – Сегін В.Ф.; Тригубенка С.М. – Кислицька О.М.; Дзюблика П.В. – Когут Н.П.;
Колєснікова Д.В. – Милованова К.І.; Опанасенка О.П. – Саєнко І.В., Білозір О.В. – Симоненко В.А.; Рибака І.П. – Зятюк А.І.

ЗАПРОШЕНІ:
Береза Таміла Дмитрівна – начальник відділу фінансів сільського, лісового та рибного господарства Міністерства фінансів України
Богданович Ганна Вікторівна – начальник  Управління охорони біорізноманіття та біобезпеки Міністерства екології та природних ресурсів України
Бондар Володимир Налькович – заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів України
Бораско Павло Сергійович – телеоператор ТСН
Бучко Володимир Анатолійович - директор Юридичного департаменту Міністерства екології та природних ресурсів України
Бондарчук Ольга Миколаївна – головний спеціаліст відділу використання та охорони земель сільськогосподарського призначення, удосконалення земельних відносин Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
Канцурак Віктор Васильович – заступник Голови Державної екологічної інспекції України
Кирилюк Олег Васильович  – т.в.о. Голови Державної служби геології та надр України
Коробко Ірина Ігорівна – юрист-міжнародник
Коваленко О. П. – представник ГО Форум UA-VEF
Матюх Тетяна Володимирівна – заступник директора – начальник відділу солідарної та спеціальних пенсійних систем Департаменту пенсійного забезпечення Міністерства соціальної політики України
Оганнисян Маріам – кореспондент ТСН
Оринчак Оксана Михайлівна – прес-секретар Державної служби геології та надр України
Петрук Віталій Вікторович – Голова Державного агентства України з управління зоною відчуження
Полуйко Василь Юліанович – заступник Міністра екології та природних ресурсів України
Полякова Оксана Юріївна – директор Департаменту соціального захисту осіб з інвалідністю Міністерства соціальної політики України
Романовський Володимир Францевич – начальник Управління лісового господарства та відтворення лісів Державного агентства лісових ресурсів України
Топчій Володимир Миколайович – директор Департаменту землеробства та технічної політики в АПК Міністерства аграрної політики та продовольства України
Харьков Сергій Володимирович – заступник директора Київського зоопарку
Щербина Наталя Леонідівна – в.о. керівника Управління з питань захисту персональних даних секретаріату уповноваженого з прав людини Верховної Ради України


ПОРЯДОК ДЕННИЙ

    Комітет є головним по законопроектах
1.        Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності власників тварин
(реєстр. № 7461 від 28.12.2017), внесений народними депутатами України Вітком А.Л., Лубінцем Д.В.

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Омельянець Сергій Миколайович
2.        Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання
(реєстр. № 8268 від 13.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович
Гуцало Ірина Вікторівна

3.        Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективного ведення лісового господарства та посилення охорони лісів (реєстр. № 8241 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Кітом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна
4.        Проект Закону про внесення змін до Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)
(реєстр. № 8238 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Кітом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна
    Законопроекти, до яких Комітет має надати свої пропозиції
5.        Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі)
(реєстр. № 8239 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Кітом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна
6.        Проект Закону про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)
(реєстр. № 8240 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Кітом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна
7.        Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (щодо фінансового забезпечення лісової галузі)"
(реєстр. № 8246 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Кітом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

Допов: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

8.        Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування терміну "особа з інвалідністю" та похідних від нього
(реєстр. № 8358 від 16.05.2018), внесений народними депутатами України Третьяковим О.Ю., Бурбаком М.Ю., Загорієм Г.В., Гаврилюком М.В., Шухевичем Ю-Б.Р., Рибчинським Є.Ю.

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович
Гуцало Ірина Вікторівна

9.        Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо пенсійного забезпечення осіб, які працюють у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення
(реєстр. № 8377 від 18.05.2018), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Рибаком І.П., Кривенком В.В., Тимчуком Д.Б.

Допов: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович
Гуцало Ірина Вікторівна

    Різне
10.        Про лист народного депутата України Єднака О.В. щодо перегляду рішення Комітету стосовно законопроекту
реєстр. № 7267 від 07.11.2017 р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження ідентифікації та реєстрації тварин з метою посилення відповідального поводження з ними»

Допов: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович
Омельянець Сергій Миколайович
11.        Про лист народних депутатів України Єднака О. В. і Гопко Г. М. щодо заслуховування на засіданні Комітету т.в.о. Голови Держгеонадр Кирилюка О. В. стосовно видачі спеціальних дозволів на користування надрами для видобування літію.

Допов: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович
Кирилюк Олег Васильович
Бережний Євген Олегович

12.        Про лист народного депутата України Єднака О.В. щодо неналежного забезпечення розробки нормативно-правових актів, передбачених нещодавно прийнятими законами, зокрема Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі», Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Допов: секретар Комітету Єднак Остап Володимирович
Заступник Міністра екології та природних ресурсів України
Полуйко Василь Юліанович
Заступник Голови Державного агентства лісових ресурсів України
Бондар Володимир Налькович
Войтович Людмила Василівна



СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. про порядок денний засідання Комітету та щодо перенесення розгляду проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання (реєстр. № 8268 від 13.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України (у зв’язку із зверненням Державного агентства України з управління зоною відчуження – лист додається)/

Порядок денний затверджено із змінами: за – 7.



1.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності власників тварин (реєстр. № 7461 від 28.12.2017), внесений народними депутатами України Вітком А.Л., Лубінцем Д.В.

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б.,  Дзюблик П.В., Борисюк М.М.

Дзюблик П.В. порушив питання, чи буде Комітет розглядати законопроект реєстр. № 7461 за відсутності авторів, оскільки на засіданні Комітету 22 травня 2018 року це питання було перенесено у зв’язку з листом автора, який просив без його участі не розглядати законопроект.
Борисюк М.М. зазначив, що відповідних заяв від авторів не надходило.
Дзюблик П.В. зазначив, що у такому випадку пропонує розглядати законопроект без участі його авторів. Запропонував, за результатами аналізу законопроекту розглянути пропозицію про його відхилення.
Дирів А.Б. підтримав пропозицію Дзюблика П.В.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності власників тварин відхилити.
2. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України Дзюблика П.В.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Омельянець Сергій Миколайович

Рішення прийнято: за – 6, утримався - 1.


2.
Розгляд проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо створення території спеціального промислового використання (реєстр. № 8268 від 13.04.2018), внесений Кабінетом Міністрів України, у зв’язку із зверненням Державного агентства України з управління зоною відчуження (додається), перенесено.

Відповідальні: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович,
 Гуцало Ірина Вікторівна


3.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективного ведення лісового господарства та посилення охорони лісів (реєстр. № 8241 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України.

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Дзюблик П.В., Єднак О.В., Рибак І.П., Кіт А.Б., Бондар В.Н., Канцурак В.В.

Кіт А.Б. поінформував, що потребує вирішення питання забезпечення ефективного ведення лісового господарства та посилення охорони лісів, на півдні та сході України, незважаючи на низьку лісистість, ліси виконують важливу природоохоронну функцію, забезпечують екологічну стабільність держави і потребують посиленого захисту та охорони. Зазначив, що повноваження посадових осіб державної лісової охорони визначені Лісовим кодексом та відповідним положенням, проте, на сьогодні, жодний документ не визначає права та обов’язки працівників лісової охорони інших постійних лісокористувачів і власників лісів. Зауважив, що саме цей законопроект наділяє такими правами та повноваженнями працівників лісової охорони.
Дзюблик П.В. зазначив, що ідея законопроекту хороша. Зауважив, що Концепція реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища передбачає утворення єдиного інтегрованого державного органу природоохоронного моніторингу та нагляду (контролю), до якого слід приєднати лісовий патруль та лісову охорону.
Єднак О.В. звернувся до автора законопроекту і до очільника Держлісагентства роз’яснити наступне. Законопроектом пропонується створити окремий природоохоронний орган, наділений повноваженнями складати протоколи про адміністративні правопорушення. Запитав: на скільки це корелюється із повноваженнями правоохоронної системи в нашій країні; чи це будуть окремі правоохоронні органи, підпорядковані центральному органу; яким чином вплине їх фінансування на дохідну та видаткову частини державного бюджету; яким чином було проаналізовано авторами законопроекту механізм використання правоохоронних та контролюючих органів для зменшення правопорушень у лісовому господарстві.
Кіт А.Б. зазначив, що цей законопроект не передбачає створення жодного додаткового правоохоронного органу. Більшість питань, які порушив народний депутат України Єднак О.В., вже врегульовані Лісовим кодексом. Зазначив, що крім державної охорони лісів є й інші органи охорони лісів, законопроектом пропонується надати такі ж повноваження як і у державної охорони лісів.
Канцурак В.В. зазначив, що Кабінетом Міністрів України схвалено Концепцію реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, відповідно до якої повноваження щодо координації здійснення заходів з охорони лісів від пожеж, порушень лісового та природоохоронного законодавства, захисту від шкідників і хвороб мають належати єдиному інтегрованому державному органу природоохоронного моніторингу та нагляду. Зазначив, що до компетенції Держекоінспекції належать організація моніторингу навколишнього природного середовища, створення і забезпечення роботи мережі загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення доступу до екологічної інформації. Здійснення інвентаризації лісів іншими спеціально уповноваженими державними органами може призвести до погіршення стану навколишнього природного середовища. Зазначив, що Держекоінспекція не підтримує законопроект та попросив врахувати зазначені зауваження.
Дирів А.Б. зауважив, що у порядку денному засідання Комітету стоїть ряд законопроектів, що порушують питання захисту лісів. Зазначив, що є дві пропозиції: щодо прийняття законопроекту та щодо повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Дзюблик П.В. зауважив, що законопроект не відповідає Концепції реформування системи державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища. Запропонував повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Єднак О.В. зауважив, що в одному органі виконавчої влади не повинні поєднуватися повноваження щодо формування державної політики та щодо її контролю. Такі функції мають бути розмежованими, оскільки це може призвести до зловживань з боку посадових осіб. Запропонував здійснити комплексне реформування у лісовій галузі.
Рибак І.П. зазначив, що порушена проблема потребує вирішення. Зауважив, що на сьогодні відповідна державна спеціалізована структура вже існує, і її необхідно виокремити із структури Держлісагентства. Запропонував підтримати його пропозицію.
Бондар В.Н. поінформував, що функцію охорони лісів не виконує ні Держекоінспекція, ні інші контролюючі органи. Цю функцію виконують державна лісова охорона у складі Держлісагентства та лісова охорона інших постійних лісокористувачів і власників військових, комунальних, приватних та інших лісів. Зазначив, що саме законопроектом пропонується надати повноваження посадовим особам лісової охорони власників лісів і постійних користувачів. Зауважив, що на сьогодні здійснення належної охорони лісів ускладнюється відсутністю її фінансування на протязі останніх трьох років.
Єднак О.В. запропонував розглянути можливість створення потужної лісової охорони не у складі Держлісагентства, а у складі Міністерства внутрішніх справ.
Кіт А.Б. зазначив, що погоджується із висловленими зауваженнями. Запропонував прийняти законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення  ефективного ведення лісового господарства та посилення охорони лісів      (реєстр. № 8241 від 05.04.2018 р.), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Кучером М. І., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту від Комітету визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань лісових ресурсів, об'єктів тваринного та рослинного світу, природних ландшафтів та об'єктів природно-заповідного фонду Дзюблика Павла Володимировича.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 6, утримався – 1.


4.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та народного депутата України – автора законопроекту Кіта А.Б. про проект Закону про внесення змін до Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8238 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Дзюблик П.В., Рибак І.П., Єднак О.В., Кіт А.Б., Бондар В.Н.

Дзюблик П.В. попросив уточнити, за рахунок якого фінансування пропонується наповнювати Державний фонд розвитку лісового господарства.
Кіт А.Б. пояснив, що з 1 липня 2018 року до 1 січня 2019 року відрахування будуть здійснюватися до загального фонду та спеціального фонду державного бюджету у розмірі 35 % та 30 % відповідно, а до загального фонду місцевих бюджетів у розмірі 35 %. Повноцінне наповнення Державного фонду розвитку лісового господарства розпочнеться з 1 січня 2019 року у розмірі 60 % рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів у частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування.
Рибак І.П. зауважив, що відповідно до Указу Президента України «Про додаткові заходи щодо розвитку лісового господарства, раціонального природокористування та збереження об’єктів природно-заповідного фонду» Кабінету Міністрів України доручено удосконалити систему фінансування та розвитку лісового господарства. У минулому році було до Верховної Ради України було внесено законопроект, у якому пропонуються зміни до Бюджетного кодексу України, якими передбачається створення Державного фонду розвитку лісового господарства. Зазначив, що створення такого фонду не підтримало Міністерство фінансів України. Запропонував підтримати законопроект.
Дзюблик П.В. запитав, чи Державний фонд розвитку лісового господарства буде наповнюватися лише за рахунок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, чи можливо передбачити інші джерела його наповнення. Зауважив, що необхідно було б чітко передбачити у законопроекті фінансування на місцевих рівнях та у південно-східному регіоні України.
Кіт А.Б. зазначив, що Міністерство фінансів України готове підтримати даний законопроект у разі відрахувань до Державного фонду розвитку лісового господарства лише за рахунок рентної плати за спеціального використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування.
Єднак О.В. зауважив, що законопроект містить окремі неузгодженості. Зазначив, що проектом Закону визначені напрями, на які спрямовуються кошти Державного фонду розвитку лісового господарства. У той же час інша норма законопроекту передбачає, що порядок спрямування і використання коштів Державного фонду розвитку лісового господарства визначається Кабінетом Міністрів України. Вказане створює підстави для довільного визначення на підзаконному рівні напрямів фінансування відповідних заходів.
Боднар В.Н. погодився, що існують певні неузгодженості, які необхідно доопрацювати до другого читання. Зазначив, що законопроект дозволить вирішити проблемні питання галузі, удосконалити систему фінансування та розвитку лісового господарства. Запропонував підтримати законопроект.
Дирів А.Б. запропонував підтримати законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Лісового кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8238 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Кучером М. І., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України, за результатами розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту від Комітету визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань лісових ресурсів, об'єктів тваринного та рослинного світу, природних ландшафтів та об'єктів природно-заповідного фонду Дзюблика Павла Володимировича.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 7.



5.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. про проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8239 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

В обговоренні взяв участь Дирів А.Б., який запропонував, з огляду на те, що законопроекти реєстр. №№ 8238 та 8241 підтримано, законопроекти реєстр. №№ 8239 та 8240 підтримати за основу.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття проекту Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо удосконалення механізму фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8239 від 05.04.2018), внесеного народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В.,  Кучером М.І., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України, за основу.
2. Рішення направити до Комітету з питань бюджету.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 7.



6.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про проект Закону про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України (щодо фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8240 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Комітету з питань податкової та митної політики внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття проекту Закону України про внесення змін до пункту 256.3 статті 256 Податкового кодексу України (щодо фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8240 від 05.04.2018), внесеного народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Кучером М. І., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України, за основу.
2. Рішення направити до Комітету з питань податкової та митної політики.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 7.



7.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та голову підкомітету Дзюблика П.В. про Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (щодо фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8246 від 05.04.2018), внесений народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Лунченком В.В., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України

В обговоренні взяли участь Дирів А.Б., Рибак І.П., Дзюблик П.В., які запропонували рекомендувати прийняти законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» (щодо фінансового забезпечення лісової галузі) (реєстр. № 8246 від 05.04.2018), внесеного народними депутатами України Котом А.Б., Люшняком М.В., Кучером М. І., Рибаком І.П. та іншими народними депутатами України, за основу.
2. Рішення направити до Комітету з питань бюджету.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Дзюблик Павло Володимирович
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 7.



8.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та старшого консультанта Гуцало І.В. про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування терміну "особа з інвалідністю" та похідних від нього (реєстр. № 8358 від 16.05.2018), внесений народними депутатами України Третьяковим О.Ю., Бурбаком М.Ю., Загорієм Г.В., Гаврилюком М.В., Шухевичем Ю-Б.Р., Рибчинським Є.Ю.

В обговоренні взяли участь Дирів А.Б., який зауважив, що законопроектом вносяться виключно технічні правки та запропонував рекомендувати законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:
1.    Рекомендувати Комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування терміну "особа з інвалідністю" та похідних від нього (реєстр. № 8358 від 16.05.2018 року), поданий народними депутатами України Третьяковим О.Ю., Бурбаком М.Ю., Загорієм Г.В., Гаврилюком М.В., Шухевичем Ю-Б.Р., Рибчинським Є.Ю., за результатами розгляду прийняти за основу у першому читанні.
2.    Рішення Комітету направити до Комітету у справах ветеранів, учасників бойових дій, учасників антитерористичної операції та людей з інвалідністю.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович
Гуцало Ірина Вікторівна

Рішення прийнято: за – 7.



9.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо пенсійного забезпечення осіб, які працюють у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення (реєстр. № 8377 від 18.05.2018), внесений народними депутатами України Дзюбликом П.В., Рибаком І.П., Кривенком В.В., Тимчуком Д.Б.

В обговоренні взяли участь Дирів А.Б., Рибак І.П., Дзюблик П.В., які запропонували рекомендувати законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:
1.    Рекомендувати Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо пенсійного забезпечення осіб, які працюють у зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення (реєстр. № 8377 від 18.05.2018 року), поданий народними депутатами України Дзюбликом П.В., Кривенком В.В., Тимчуком Д.Б., Рибаком І.П., за результатами розгляду прийняти за основу у першому читанні.
2.    Рішення Комітету направити до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: голова підкомітету Москаленко Ярослав Миколайович
Гуцало Ірина Вікторівна

Рішення прийнято: за – 7.



10.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та Секретаря Комітету Єднака О.В. про лист народного депутата України
Єднака О.В. щодо перегляду рішення Комітету стосовно законопроекту реєстр. № 7267 від 07.11.2017 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження ідентифікації та реєстрації тварин з метою посилення відповідального поводження з ними.

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б., Єднак О.В., Дзюблик П.В., Рибак І.П.

Єднак О.В. запропонував заслухати народного депутата України - автора законопроекту реєстр. № 7267 від 07.11.2017 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження ідентифікації та реєстрації тварин з метою посилення відповідального поводження з ними Опанасенка О.В. та переглянути попереднє рішення Комітету стосовно повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання та, можливо, із врахуванням пропозицій автора, прийняти інше рішення Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ:
    повернутись до розгляду законопроекту: за – 7.

Дзюблик П.В. зазначив, що законопроект вносить новизну у законодавчу техніку, оскільки пропонує не боротися із наслідками порушень, а упереджати саму першопричину порушень законодавства. Запропонував підтримати авторів законопроекту та внести його на розгляд до Верховної Ради України для прийняття рішення.
Дирів А.Б. зауважив, що перегляд попереднього рішення Комітету, це прецедент. Зазначив, що, враховуючи висловлені побажання народних депутатів України – членів Комітету, пропозицію ставить на голосування.
Рибак І.П. запропонував підтримати пропозицію Дзюблика П.В.

ГОЛОСУВАЛИ:
    1) скасувати попереднє рішення: за -7;
    2) рекомендувати прийняти законопроект за основу: за -7.

УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження ідентифікації та реєстрації тварин з метою посилення відповідального поводження з ними прийняти за основу.
2. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України Дзюблика Павла Володимировича.

Рішення Комітету додається.

Відповідальні: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович
Омельянець Сергій Миколайович

Рішення прийнято: за – 7.



11.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та Секретаря Комітету Єднака О.В про лист народних депутатів України Єднака О.В. і Гопко Г. М. щодо заслуховування на засіданні Комітету т.в.о. Голови Держгеонадр Кирилюка О. В. стосовно видачі спеціальних дозволів на користування надрами для видобування літію.

В обговоренні взяли участь: Дирів А.Б, Сажко С.М., Єднак О.В., Кирилюк О.В.

Кирилюк О. В. проінформував про видачу Держгеонадрами спеціальних дозволів на користування надрами для видобування літію відповідно до положень Кодексу України про надра, Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, Положення про порядок розпорядження геологічною інформацією, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.1995 № 423, Методики визначення початкової ціни продажу на аукціоні спеціального дозволу на право користування надрами, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 № 1374. Стосовно питань дотримання державної таємниці він зазначив, що у пункті 2.6.5 Відомостей, що становлять державну таємницю, затверджених наказом СБУ № 440 від 12.08.2005 зазначено, що до них відносяться відомості в цілому щодо України про балансові запаси в її надрах корисних копалин окремо: алмазів, берилію, золота, п'єзооптичної сировини, літію, ніобію, танталу, титану, цирконію, скандію, платини, іридію, осмію, паладію; розсіяних елементів (разом із запасами тих кольорових або рідкісних чи благородних металів, у рудах яких ці елементи присутні) окремо щодо: галію, гафнію, індію, кадмію, ренію, рубідію, селену, талію, телуру, цезію. Зауважив, що, разом з тим, відомості про балансові запаси літію щодо окремих родовищ не є державною таємницею, а відносяться до інформації з грифом "ДСК".
Поінформував, що спеціальні дозволи на користування надрами з метою видобування літієвих руд Шевченківського та Полохівського родовищ були на законних підставах без аукціону надані ТОВ "Петро-Консалтинг" та ТОВ "Укрлітійвидобування". Крім зазначених родовищ в межах Українського щита є два рудопрояви "Станкуватське" і "Надія". Щодо них ТОВ "Петро-Консалтинг" в установленому порядку подало заяву на отримання спецдозволу на промислову розробку родовищ літієвих руд.
Зазначив, що, відповідно до законодавства, до державного бюджету було сплачено: за продаж геологічної інформації по зазначеним ділянкам понад 4,8 млн. гривень; за надання двох спеціальних дозволів на користування надрами з метою видобування літієвих руд - майже 130 млн. гривень.
Відзначив, що проект з розробки літієвого родовища - дуже дорогий і амбітний.
Сажко С. М. акцентував увагу на екологічних аспектах видобування літієвих руд та їх переробки на гірничо-збагачувальних комбінатах.
Єднак О. В. запропонував Держгеонадрам надати письмову інформацію про спеціальні дозволи на користування надрами з метою видобування літієвих руд та про відповідно отримані державою кошти.
Дирів А.Б. запропонував затвердити проект рішення з пропозицією народного депутата України Єднака О. В. щодо письмового інформування про спеціальні дозволи на користування надрами з метою видобування літієвих руд та про відповідно отримані державою кошти.

УХВАЛИЛИ:
1. Інформацію т.в.о. Голови Держгеонадр Кирилюка О. В. взяти до відома.
2. Рекомендувати Держгеонадрам надати інформацію про спеціальні дозволи на користування надрами з метою видобування літієвих руд та відповідні отримані державою кошти у письмовому вигляді.

Копія листа Комітету додається.

Відповідальні: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович,
Бережний Євген Олегович

Рішення прийнято: за – 7.



12.
СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету Диріва А.Б. та Секретаря комітету Єднака О.В. про лист народного депутата України Єднака О.В. щодо неналежного забезпечення розробки нормативно-правових актів, передбачених нещодавно прийнятими законами, зокрема Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі», Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

В обговоренні брали участь: Дирів А.Б., Єднак О.В., Полуйко В.Ю., Романовський В.Ф.

Полуйко В.Ю. поінформував, що нормативно-правові акти, щодо яких порушив питання народний депутат України Єднак О.В., стосуються ведення лісового господарства. Відповідно до Лісового кодексу України до повноважень Мінприроди належить лише погодження нормативно-правових актів з ведення лісового господарства. Розробляються нормативно-правові акти з ведення лісового господарства, в установленому порядку, Держлісагентством. Зазначив, що наразі до Мінприроди не надходили на погодження відповідні проекти нормативно-правових актів. Мінприроди листом від 23.05.2018 звернулося до Кабінету Міністрів України з проханням надати доручення Держлісагентству, забезпечити розроблення та подання на розгляд Уряду проектів рішень про приведення у відповідність вказаних у зверненні нормативно-правових актів щодо ведення лісового господарства із вимогами законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток: Карпат» та «Про оцінку впливу на довкілля». Зауважив, що відповідно до прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат» Мінприроди розроблено проекти наказів «Про затвердження Методики визначення належності лісових територій до пралісів, квазіпралісів і природних лісів» та «Про затвердження Методики визначення належності територій до пралісових пам’яток природи», які 21.05.2018 подано на реєстрацію до Мін'юсту. Зазначив, що стосовно виконання Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» прийнято ряд постанов Кабінету Міністрів України, які, у разі потреби, Мінприроди надасть Комітету.
Єднак О.В. зазначив, що основні зауваження з даного питання до Держлісагентства стосуються неналежного виконання однієї з функцій Держлісагентства, а саме розробки нормативно-правових актів, зокрема передбачених прийнятими законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання Конвенції про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі» та «Про оцінку впливу на довкілля». Запросив представника Держлісагентства надати інформацію щодо порушеного питання.
Романовський В.Ф. висловив позицію Держлісагентства щодо розуміння необхідності виконання законів. Поінформував про те, що при приведенні нормативно-правових актів у відповідність до законодавства, що регулює діяльність, в тому числі лісового господарства здійснюється аналіз нормативно-правової бази Держлісагентства на предмет забезпечення виконання вимог законів. Поінформував, що відповідна інформаційна довідка надана Держлісагентством народним депутатам України – членам Комітету.
Зазначив, що порядок поділу лісів на категорії та виділення особливо захисних лісових ділянок передбачає, що до лісів природоохоронного, наукового, історико-культурного призначення відносяться лісові ділянки, розташовані в межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Крім того Порядок надає можливість виділяти особливо охоронні лісові ділянки, зайняті пралісами, квазіпралісами та природними лісами, як окремий вид інших особливо захисних лісових ділянок, що мають спеціальне господарське значення. Враховуючи вищезазначене, Порядок відповідає Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат» і не потребує приведення нормативно-правової бази у відповідність до нього. Аналогічно Санітарні правила в лісах України відповідають Закону України і не потребують приведення у відповідність до нього.
Зазначив, що Порядок спеціального використання лісових ресурсів не передбачає проведення будь-яких рубок головного користування в тих лісах природоохоронного, наукового, історико-культурного призначення, які складаються з пралісів, квазіпралісів та природних лісів. Порядок спеціального використання лісових ресурсів не встановлює систем, видів та способів проведення рубок головного користування. Враховуючи вищезазначене, Порядок спеціального використання лісових ресурсів відповідає Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони пралісів згідно з Рамковою конвенцією про охорону та сталий розвиток Карпат» і не потребує приведення у відповідність до нього.
Щодо приведення нормативно-правових актів у відповідність із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», то Мінприроди погодилося з думкою Держлісагентства про те, що самі матеріали лісовпорядкування дають право після проходження оцінки впливу на довкілля здійснювати лісогосподарську діяльність. Відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» виключно законом, можуть передбачатися випадки, коли може бути надане право на спеціальне використання або його відмова. Такий випадок щодо необхідності здійснення оцінки впливу на довкілля присутній у Лісовому кодексі України, тому що при прийнятті цього закону паралельно були зміни і до Лісового кодексу України. Тому Держлісагентство зробило висновок, що нормативно-правова база, якою користується лісове господарство дає можливість врегулювати і врахувати всі вимоги, які передбачаються прямою нормою закону, у тому числі лісові рубки і оголошення відповідних територій і об’єктів природно-заповідного фонду України пралісовими пам’ятками природи.
Дирів А.Б. подякував за вичерпну відповідь.
Єднак О.В. повідомив, що народні депутати більш детально ознайомляться з інформаційною довідкою, яку надало Держлісагентство.
Дирів А.Б. запропонував інформацію взяти до відома.

УХВАЛИЛИ:
Інформацію взяти до відома.

Відповідальні: Секретар Комітету Єднак Остап Володимирович,
Войтович Людмила Василівна

Рішення прийнято: за – 7.




Перший заступник
Голови Комітету                                                                                   А. ДИРІВ


Секретар Комітету                                                                               О. ЄДНАК