РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 06.03.2013 № 3/7 про проект Закону України про внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186 від 28.12.2012 р.)

Опубліковано 17 березня 2013, о 19:06

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

06 березня 2013 р.                 № 3/7

 

 

щодо проекту Закону України про внесення змін

до законів України щодо удосконалення розробки

проектів землеустрою, що забезпечують

еколого-економічне обґрунтування

сівозміни та впорядкування угідь

(реєстр. № 1186 від 28.12.2012 р.)

 

 

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів свого відання, розглянув проект Закону України про внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186 від 28.12.2012 р.), внесений народними депутатами України І. Кириленком, В. Кравчуком та  відзначає.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України "Про землеустрій", згідно з якими встановлюються особливі вимоги до розробників документації із землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Підтримуючи необхідність удосконалення та доповнення існуючих правових норм в частині розробки проектів землеустрою, Комітет надає наступні зауваження.

Запропонованими змінами до статті 52 Закону України "Про землеустрій" визначено документацію та особливості, які мають враховуватися під час розроблення проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (частина друга статті 52 проекту Закону).

Міністерство екології та природних ресурсів України зазначає, що проект закону потребує доопрацювання та вказує, що до зазначеного переліку проектів, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, слід включити "врахування схем та програм у сфері формування екомережі та документації щодо режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду під час розроблення Проектів, а також визначення у цих Проектах меж прибережних захисних  смуг та інших обмежень у використанні земель."

Адже відповідно до статті 5 Закону України "Про екологічну мережу України" окремі сільськогосподарські угіддя (пасовища, луки, сіножаті тощо) мають входити до складу екомережі. У статті 15 цього ж Закону врегульовано, що зведена схема формування екомережі України, регіональні та місцеві схеми формування екомережі, програми у сфері формування, збереження та використання екомережі є основою для розроблення усіх видів проектної  документації при здійсненні землеустрою, розробці містобудівної документації, а також здійсненні господарської та іншої діяльності.

Також Законом України "Про природно-заповідний фонд України" передбачено, що сільськогосподарські землі можуть включатися до складу територій та об’єктів природно-заповідного фонду (біосферних заповідників, національних природних парків та ін.) без вилучення у землекористувачів або викупу у землевласників. Використання таких земель має здійснюватися з дотриманням встановленого згідно із законодавством режиму територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Стаття 8 цього Закону регламентує, що збереження територій та об'єктів природно-заповідного фонду забезпечується, у тому числі, шляхом розробки проектної і проектно-планувальної документації та землевпорядкування.

Використання сільськогосподарських угідь може бути пов’язано з необхідністю дотримання інших визначених законодавством природоохоронних обмежень, зокрема у разі, коли вони знаходяться на території водоохоронних зон та прибережних захисних смуг.

Згідно зі статтею 60 Земельного кодексу України межі встановлених прибережних захисних смуг зазначаються, у тому числі в документації із  землеустрою, кадастрових планах земельних ділянок, а також у містобудівній документації.

Міністерство аграрної політики та продовольства України висловлює ряд зауважень до законопроекту та не підтримує його прийняття у запропонованій редакції.

Міністерство фінансів України також не підтримує законопроект та  зазначає. Реалізація норм проекту призведе до втрат державного бюджету внаслідок внесення змін до статті 27 Закону України "Про землеустрій", якими встановлюються перелік випадків уникнення відповідальності замовників документації із землеустрою та/або власників землі, за відсутність документації або її невиконання, оскільки з 1 січня 2013 року набрала чинності редакція статті 55 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою встановлено штрафні санкції за використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку зазначає, що за результатами розгляду  у першому читанні проект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

 

Враховуючи викладене, Комітет  в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення на доопрацювання проекту Закону України про внесення змін до законів України щодо удосконалення розробки проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (реєстр. № 1186 від 28.12.2012 р.).

2. Рішення направити до Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин.

 

 

Голова Комітету                                                   

І. СЕХ

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку