Рішення Комітету 27/9 "Про засади запобігання і протидії корупції" щодо уточнення кола осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, які можуть бути визнані суб'єктами корупційного діяння (реєстр. № 4119а від 18.06.2014)

Опубліковано 14 липня 2014, о 12:04

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

 

від 02 липня 2014 року                                                                        27/9

 

Проект Закону України про внесення

змін до статті 4 Закону України "Про

засади запобігання і протидії корупції"

щодо уточнення кола осіб начальницького

складу органів та підрозділів цивільного

захисту, які можуть бути визнані суб'єктами

корупційного діяння (реєстр. № 4119а від 18.06.2014)

 

Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до статті 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" щодо уточнення кола осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, які можуть бути визнані суб'єктами корупційного діяння"

(реєстр. № 4119а від 18.06.2014), поданий народним депутатом України Бутківським В.В. та відмічає наступне:

Метою законопроекту № 4119а є конкретизація та більш чітке визначення кола осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, які можуть бути визнані суб’єктами корупційного діяння. Запропонованими проектом змінами виділено осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту - суб’єктів відповідальності за корупційним законодавством, а саме особами до повноважень яких віднесено здійснення організаційно-розпорядчих та контрольних функцій.

Положеннями ст. 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" регламентовано два основних критерії визначення таких суб'єктів. Перший - зайняття посад в органах державної влади, другий - виконання організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 26 квітня 2002 року № 5 "Про судову практику по справах про хабарництво" визначено, що організаційно-розпорядчими обов'язками є обов'язки по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах або організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, колективних чи приватних підприємств, установ і організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідувачі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, що керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири й т.п.).

Під адміністративно-господарськими обов'язками розуміють обов'язки по керуванню або розпорядженню державним, колективним або приватним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації, забезпечення контролю за цими операціями й т.п.). Такі повноваження в тім або іншому обсязі є в начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідувачів складами, магазинами, майстернями, ательє, їхніх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів і контролерів і т.п.

Відповідно до постанови КМУ від 11 липня 2013 р. № 593 "Про затвердження Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" до молодшого начальницького складу відносяться: молодший сержант служби цивільного захисту, сержант служби цивільного захисту, старший сержант служби цивільного захисту, старшина служби цивільного захисту, прапорщик служби цивільного захисту, старший прапорщик служби цивільного захисту.

Особи, які приймаються на службу цивільного захисту та призначаються на посади рядового і молодшого начальницького складу, проходять первинну професійну підготовку, а на посади середнього та старшого начальницького складу - перепідготовку або спеціалізацію у відповідних навчальних закладах цивільного захисту.

Вимоги до рівня підготовки осіб середнього і старшого начальницького складу служби цивільного захисту визначаються стандартами вищої освіти.

Як наслідок, не всі особи молодшого начальницького складу служби цивільного захисту виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські функції.

Виходячи з вищезазначеного законопроект найбільш конкретно визначає коло осіб начальницького складу, яких слід визнавати суб’єктами корупційного діяння та сприятиме удосконаленню правозастосовної практики із зазначеного предмету правового регулювання.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1.         Рекомендувати Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону України "Про внесення змін до статті 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" щодо уточнення кола осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, які можуть бути визнані суб'єктами корупційного діяння" (реєстр. № 4119а від 18.06.2014), поданий народним депутатом України Бутківським В.В.

2.         Рішення Комітету направити Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                                 

О.ЛУКАШУК

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку