Рішення Комітету 26/3 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні)", (реєстр. № 4338 від 03.03.2014 р.) , поданий народним депутатом України І.Сех

Опубліковано 08 липня 2014, о 15:13

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

18 червня 2014 р.                                                                          26/3

 

 

Про проект Закону України

(реєстр. № 4338) 

 

 

Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув проект Закону України  про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації  повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні)», (реєстр. № 4338 від 03.03.2014 р.) , поданий народним депутатом України І.Сех і відзначає.

Метою законопроекту є відновлення дії положень Конституції України щодо обов’язку держави забезпечувати екологічну безпеку і підтримання екологічної рівноваги на території України.

       Пропонується визнати таким, що втратив чинність Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні).

Звертаємо увагу на те, що при розгляді законопроекту як у першому, так і у другому читанні, Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, Головне науково-експертне управління та Головне юридичне управління Апарату Верховної Ради України пропонували відхилити проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації  повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні)».

В обгрунтування цієї пропозиції у Пояснювальній записці до проекту зазначається, що вказаний законодавчий акт «не відповідає положенням Конституції України (статті 6, 85, 92, 106, 113, 116, 120), зокрема, порушує принцип верховенства закону у системі нормативно-правових актів»; підхід, закладений у ньому, «розбалансовує та руйнує систему охорони навколишнього природного середовища в державі» та «фактично поставив Україну на межу екологічної катастрофи і загрози її національній безпеці», з чим погоджується Головне науково-експертне управління (далі - ГНЕУ) Апарату Верховної Ради України.

Кабінет Міністрів України не підтримує законопроект та зазначає, що зміни, внесені Законом до низки законодавчих актів, стали їх невід’ємною частиною і відміна Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації  повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівніпризведе до виникнення прогалин у законодавстві та розбалансуванні повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів.

Стосовно поновлення територіальних органів Мінприроди, Кабінет Міністрів України відзначає, що у зв’язку прийняттям нового Закону України «Про Кабінет Міністрів України», а також внесенням змін до Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», територіальні органи утворюються, ліквідовуються та реорганізовуються Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного міністра у випадках, коли це передбачено  положенням про міністерство.

Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією зазначив, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства (рішення Комітету від   19 березня 2014 р., протокол № 34).

Комітет з питань бюджету відзначив, що законопроект має вплив на показники бюджету (потребує здійснення передачі бюджетних призначень між головними розпорядниками коштів державного бюджету) і у разі його прийняття може набирати чинності згідно з законодавством.

Головне науково-експертне управління відзначає, що визнання на сьогоднішній день цього Закону таким, що втратив чинність, не вирішить проблем, що виникли у результаті його прийняття. 16 жовтня 2012 року було, окрім Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації  повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівнібуло прийнято ще п’ять інших з такою ж концепцією, які стосувалися діяльності низки інших центральних органів виконавчої влади. ГНЕУ у своєму висновку зазначає, що всі прийняті у цій сфері Закони негативно позначились на функціонуванні цілісного механізму державного управління.

Головне науково-експертне управління Апарату звертає увагу на те, що вирішення багатьох проблем, що виникли у країні внаслідок помилок у проведенні адміністративної реформи, має здійснюватися не відособлено щодо кожної галузі, а системно стосовно всієї сфери державного управління, включаючи визначення функцій, повноважень та назв відповідних органів влади.

 

Комітет в и р і ш и в:

 

1.         Рекомендувати Верховні Раді України проект Закону України  «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації  повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні), (реєстр. № 4338) відхилити.

2.         Співдоповідачем від Комітету визначити Голову підкомітету з питань державного моніторингу навколишнього природного середовища, формування та використання коштів фондів охорони навколишнього природного середовища, бюджетного процесу, екологічних інвестицій, страхування екологічних ризиків Чуба Володимира Євгеновича.

 

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                   

О.Г.Лукашук

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку