Рішення Комітету 27/7 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо виплати пенсій особам, які брали участь у роботах на території зони відчуження) (реєстр № 4072а від 13.06.2014, внесений народним депутатом України Рудьковським М.М.)

Опубліковано 14 липня 2014, о 12:23

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

 

від 02 липня 2014 року                                                27/7

 

Про проект Закону України

"Про внесення змін до розділу

ХV "Прикінцеві  положення"

Закону України "Про

загальнообов’язкове державне

пенсійне страхування"

(реєстр. № 4072а від 13.06.2014 р.)

 

Комітет, відповідно до предметів свого відання, розглянув проект Закону України "Про внесення змін до розділу ХV "Прикінцеві  положення" Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (реєстр. № 4072а від 13.06.2014 р.), поданий народним депутатом України Рудковським М.М. та відмічає наступне:

 

Метою законопроекту № 4072а є створення належних умов фінансування заходів із подолання наслідків Чорнобильської катастрофи на територіях, які зазнали найбільшого радіоактивного забрудненнязоні відчуження, вдосконалення механізму адміністрування коштів, які виділяються з державного бюджету для виплати пенсій особам, які брали участь у роботах на цій території.

 

Фінансування робіт, які виконуються у зоні відчуження та на Чорнобильській АЕС із забезпечення бар’єрної функції зазначеної зони та дострокового зняття енергоблоків ЧАЕС з експлуатації, перетворення зруйнованого внаслідок аварії 4-го енергоблоку на екологічно безпечну систему, повністю здійснюється за рахунок Державного бюджету України, тому відсутність у державному бюджету видатків для підприємств виробничо-господарського комплексу зони відчуження сфери управління Державного агентства України з управління зоною відчуження на здійснення відшкодування витрат Пенсійному фонду України унеможливлює виплату заробітної плати працівникам підприємств у повному обсязі, ставить під загрозу виконання робіт, направлених на забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, виконання проектів міжнародної технічної допомоги.

 

Враховуючи той факт, що починаючи з 2006 року підприємства виробничо-господарського комплексу зони відчуження жодного разу не отримали з бюджету в повному обсязі коштів на покриття Пенсійному фонду України фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій і, як наслідок, не виконують з того часу, з незалежних від них причин, вимоги Закону, Пенсійний фонд України регулярно звертається до суду про стягнення зі згаданих суб’єктів господарювання заборгованості з відшкодування їх витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Рішеннями судів вимоги Пенсійного фонду України задовольняються у повному обсязі і подальше примусове їх виконання через арешт рахунків суб’єктів господарювання ставить під загрозу належне забезпечення ядерної і радіаційної безпеки при виконанні робіт по достроковому зняттю з експлуатації енергоблоків ДСП ЧАЕС та з підтримки в екологічно безпечному стані зони відчуження.

 

Головне науково-експертне управління у своєму висновку звернуло увагу на низку питань, зокрема:

1.         Викликає сумнів пропозиція щодо делегування центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління зоною відчуження, права на затвердження переліку підприємств, установ і організацій, на яких виплата і доставка пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день у зоні відчуження, підлягають відшкодуванню Пенсійному фонду України за рахунок Державного бюджету України.

2.         Необхідно передбачити відповідні зміни у Бюджетному кодексі України щодо відшкодування Пенсійному Фонду України сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій зазначених у проекті Закону за рахунок Державного бюджету України.

3.         Запропонована зміна до законодавчої норми абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" може мати подвійне трактування, тобто особи, зайняті повний робочий день у зоні відчуження, про яких йде мова у законопроекті, можуть бути віднесені як до тих, за яких підприємства та організації вносять до Пенсійного фонду плату на покриття фактичних витрат на виплату і доставку їх пенсій, так і до інших осіб, за яких кошти до Пенсійного фонду підприємствами не відшкодовуються.

Головне науково-експертне управління, за узагальнюючим висновком,  пропонує даний законопроект, за результатами розгляду у першому читанні, прийняти за основу з врахуванням зауважень.

 

 

 

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

 

1.         Рекомендувати Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону України "Про внесення змін до розділу ХV "Прикінцеві  положення" Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (реєстр. № 4072а від 13.06.2014 р.), поданого народним депутатом України Рудковським М.М.

2.         Рішення Комітету направити Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                      

О.ЛУКАШУК

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку