Рішення Комітету № "Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо забезпечення продуктами харчування) " (№ 1435)

Опубліковано 19 січня 2015, о 12:38

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА

ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

РІШЕННЯ

 

 

 

від 14 січня 2015 року                                  

 

Про проект Закону про внесення змін до Закону України

"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали

внаслідок Чорнобильської катастрофи"

(щодо забезпечення продуктами харчування) (рестр. № 1435)

 

Розглянувши проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо забезпечення продуктами харчування) (рестр. № 1435 від 11.12.2014 р.),  внесений народними депутатами України     Барвіненком В.Д., Герегою О.В., Шиньковичем А.В., Мельниченком В.В., Комітет відмічає.

У законопроекті пропонується встановити, що компенсація вартості продуктів харчування для осіб, віднесених до категорії 1 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, повинна становити не менше одного прожиткового мінімуму, а для постраждалих 2 категорії - не менше половини прожиткового мінімуму, встановленого на відповідний рік.

Чинним Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофипередбачено, що громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1 і 2 категорій забезпечуються продуктами харчування за медичними нормами з обов’язковим прикріпленням до відповідних магазинів за місцем проживання. Таким особам, в залежності від категорії, компенсується 50 та 25 процентів вартості продуктів харчування за медичними нормами, встановлюваними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

            На сьогодні суми, які підлягають відшкодуванню, встановлені наказом Міністерства соціальної політики України від 07.04.2014 № 196 і в середньому

складають 300 гривень для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії та 150 гривень – 2 категорії.

Головне науково-експертне управління, не заперечуючи проти законодавчої ініціативи, спрямованої на посилення соціальної захищеності осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, висловило зауваження.

Оскільки реалізація законодавчої ініціативи потребуватиме бюджетних видатків, відповідно до вимог статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту має додаватися фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки) та пропозиції щодо відповідних змін до законодавчих актів  для досягнення збалансованості бюджету. Також потребує уточнення запропонований термін набрання чинності законом ("з дня наступного за днем його опублікування"). Відповідно до вимог згаданої статті Бюджетного кодексу України закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного  періоду, що настає за плановим.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень.

За висновком Міністерства соціальної політики України, прийняття законопроекту можливе одночасно з визначенням реальних джерел фінансування. У висновку Міністерства зазначається, що у разі запровадження запропонованих змін компенсаційні виплати повинні становити 1 176 грн та 588 грн відповідно для категорії 1 та 2, що потребуватиме додаткових видатків з державного бюджету. За орієнтованими розрахунками Мінсоцполітики це становитиме понад 3 млрд гривень. В той же час як Законом України „Про Державний бюджет України на 2014 рік” за бюджетною програмою КПКВК 2501200 „Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” для забезпечення всіх компенсаційних виплат постраждалим передбачено всього 2,6 млрд гривень. Тобто, реалізація положень законопроекту призведе до додаткових витрат з державного бюджету. Проте, розробником не здійснено прогнозних фінансово-економічних обґрунтувань (включаючи відповідні розрахунки) та пропозицій щодо джерел покриття витрат державного бюджету для досягнення його збалансованості, як це передбачено частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України.

 

Враховуючи викладене, Комітет в и р і ш и в:

 

1.         Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо забезпечення продуктами харчування) (рестр. № 1435) повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

2.         Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити  народного депутата України, голову підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Москаленка Ярослава Миколайовича.

 

 

Голова Комітету                                                                   

М.ТОМЕНКО

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку