Рішення Комітету № 12/12 про проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо справедливого розподілу коштів від екологічного податку між бюджетами різних рівнів, (реєстр. № 2277)

Опубліковано 10 квітня 2015, о 22:53

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

№ 12/12                    від 8 квітня 2015 р.

 

 

Про проект Закону України про внесення змін

до Бюджетного кодексу України щодо

справедливого розподілу коштів від екологічного податку

між бюджетами різних рівнів, (реєстр. № 2277)

 

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у межах предметів відання розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо справедливого розподілу коштів від екологічного податку між бюджетами різних рівнів (реєстр. № 2277 від 03.03.2015 р.), поданий народними депутатами України Кучером М.І., Бакуменком О.Б. та іншими, та відзначає.

Метою законопроекту авторами визначено забезпечення справедливого розподілу коштів від екологічного податку між бюджетами різних рівнів, розширення фінансових можливостей громад сіл, селищ, міст щодо управління еколого-економічною ситуацією, на території яких розташовуються суб’єкти господарювання, юридичні особи, провадження діяльності яких призводить до забруднення навколишнього середовища.

Передбачається внести зміни до Бюджетного кодексу України, зокрема:

зменшити  надходження коштів екологічного податку до бюджету АР Крим, обласних бюджетів з 55% до 30%;

збільшити з 25% до 50% надходження коштів екологічного податку до доходів загального бюджету міст районного значення, сільських, селищних бюджетів.

Комітет відзначає, що Законами України від 28.12.2014 р. № 79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних  відносин», № 72 –VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням» та № 71—VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» фактично ліквідовано Державний та місцевий фонди охорони навколишнього природного середовища як спеціальні фонди, які наповнювались, передусім коштами від сплати екологічного податку.

Починаючи з 2015 р. кошти від сплати екологічного податку стали зараховуватися не до спеціальних фондів відповідних бюджетів, а до загальних фондів. При цьому напрями використання цих коштів практично не обмежені. Це, у свою чергу, призведе до руйнації економічного механізму охорони навколишнього природного середовища, передбаченого Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Комітет підтримує необхідність посилення можливостей органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади , у тому числі їх фінансову спроможність. У той же час вважаємо за необхідне передусім відновити:

 функціонування Державного та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища як спеціальних фондів у складі державного та місцевих бюджетів;

надходження коштів екологічного податку до зазначених спеціальних Державного та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища і використання їх виключно на природоохоронні заходи.

 

Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо справедливого розподілу коштів від екологічного податку між бюджетами різних рівнів (реєстр. № 2277 відхилити.

 

2. Рішення направити Комітету Верховної Ради України  з питань бюджету.

 

 

 

Голова Комітету                                                        

М.В.Томенко

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку