Повідомлення

Перейти до розділу
20 лютого 19:49
25.02.2020 р., 10:00 - Круглий стіл на тему: «Шляхи вирішення екологічних проблем на території та об’єктах колишнього ВАТ «Радикал» у м. Києві» докладніше
13 листопада 18:00
Робочі групи Комітету посилання...
30 серпня 15:08
ГРАФІК РОБОТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ посилання...

Діяльність Комітету

Законопроектна робота у Комітеті

26 листопада 2019, 18:18

Рішення № 15/3 про проект Закону про українську жестову мову (реєстр. № 2340 від 29.10.2019), внесений народним депутатом України Борзовою І.Н.

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ

 

 

від   26  листопада 2019 р.                                                                15 / 3

 

 

Про проект Закону                                                                               

(реєстр. № 2340)                                                                              

 

Комітет розглянув відповідно до предметів відання проект
Закону України про українську жестову мову  (реєстр. №2340 від
 29.10.2019 р.), внесений народним депутатом України Борзовою І.Н., і відзначає таке.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, метою і завданням проекту закону є визначення статусу, засад та порядку застосування української жестової мови в Україні, створення необхідних умов, які дають жестомовним особам можливість нарівні з іншими реалізовувати всі права й основоположні свободи людини і громадянина у політичній, економічній, соціальній, культурній чи будь-якій іншій сфері.

Стаття 2 законопроекту визначає, що законодавство України про українську жестову мову складається з Конституції України, цього Закону, законів України, у тому числі і  Закону України «Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112».

Стаття 12 законопроекту визначає, що держава забезпечує жестомовним особам доступність до оперативно-диспетчерських служб екстреної допомоги населенню та можливість приймати екстрені виклики та інформацію від них з використанням української жестової мови, шляхом розумного пристосування та/або універсального дизайну.

Реалізація вимог цієї статті на цей час є проблематичною.

Відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про систему екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112» Кабінет Міністрів України затвердив постановою від 17 жовтня 2012 р.
№ 1031 Порядок функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112.

На цей час система екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 фактично не працює у зв’язку з тим, що зазначена постанова набирає чинності з дня, наступного за днем підписання членами міжвідомчої робочої групи з питань створення та впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112, утвореної згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 р. № 770, акта введення в експлуатацію зазначеної системи.

Склад міжвідомчої робочої групи останній раз оновлювався у 2010 р., головою міжвідомчої робочої групи є Міністр з питань  надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської   катастрофи. 

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, прийняття цього проекту Закону не потребує додаткових витрат. Розвиток української жестової мови здійснюватиметься за рахунок та в межах видатків, передбачених у державному та місцевих бюджетах.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики внести пропозицію Верховній Раді України проект Закону України про українську жестову мову  (реєстр. №2340 від 29.10.2019 р.), внесений народним депутатом України Борзовою І.Н., за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Висновок направити Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики.

 

 

Голова Комітету                                                               О. БОНДАРЕНКО