Рішення № 13/6 про створення робочої групи щодо розроблення проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» щодо зобов’язання суб’єкта господарювання встановлювати автоматичні системи контролю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; визначення підстав для анулювання дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами

Опубліковано 13 листопада 2019, о 21:48

 

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ

ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ

 

 

від 13 листопада 2019 р.                                                               13/6

 

 

Про створення Робочої групи щодо розроблення

проекту закону України про внесення змін

до Закону України «Про охорону атмосферного

повітря» щодо зобов’язання суб’єкта

господарювання встановлювати автоматичні

системи контролю викидів забруднюючих

речовин в атмосферне повітря стаціонарними

джерелами; визначення підстав для анулювання

дії дозволу на викиди забруднюючих речовин

в атмосферне повітря стаціонарними джерелами

 

 

Відповідно до Рекомендацій виїзного засідання Комітету на тему: «Екологічний стан Кривбасу: проблеми та шляхи їх вирішення», схвалених Рішенням Комітету № 11/2 від 5 листопада 2019 року, пропонується створити Робочу групу щодо розроблення проекту закону України про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» щодо зобов’язання суб’єкта господарювання встановлювати автоматичні системи контролю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; визначення підстав для анулювання дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

У Рекомендаціях виїзного засідання Комітету зазначено, що аналіз фактичної ситуації щодо екологічного стану як в цілому в державі, так і в регіоні свідчить про необхідність зміни існуючої структури та методів до покращення, відновлення та збереження навколишнього природного середовища для забезпечення конституційних прав громадян та прийдешніх поколінь.

Комітет зазначає, що необхідність удосконалення Закону України «Про охорону атмосферного повітря» та підготовки відповідного законопроекту пов’язана з тим, що потребують вдосконалення існуючі системи моніторингу атмосферного повітря та інформування населення про його результати на офіційних сайтах та в офіційних засобах масової інформації; забезпечення обладнання газоочисних установок автоматичними пробовідбірниками, стаціонарними приладами контролю за кількісним і якісним складом забруднюючих речовин з подальшим он-лайн оприлюдненням отриманих даних.

Одним із завдань досягнення стратегічних цілей, визначених Законом України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2020 року», є посилення спроможностей природоохоронного управління у проведенні комплексного моніторингу стану навколишнього природного середовища та державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Законом передбачено, що, зокрема, перехід на систему комплексного державного моніторингу стану навколишнього природного середовища та удосконалення системи інформаційного забезпечення процесу прийняття управлінських рішень дасть змогу забезпечувати реалізацію Основних засад (стратегії) державної екологічної політики.

Відповідно до Плану імплементації Директиви 2008/50/ЄС Європейського Парламенту та Ради про якість атмосферного повітря та чистіше повітря для Європи, основними завданнями є впровадження визначених в Угоді положень Директиви у частині заходів із строком виконання до кінця 2017 року щодо:

прийняття національного законодавства та визначення уповноваженого органу (органів);

встановлення верхньої та нижньої межі оцінки, цільових та граничних значень та мети щодо зменшення впливу РМ2,5 (твердих частинок);

у частині заходів із строком виконання до кінця 2018 року:

визначення та класифікація зон та агломерацій;

встановлення системи інформування громадськості;

у частині заходів із строком виконання до кінця 2019 року:

встановлення системи оцінки якості атмосферного повітря відносно забруднювачів атмосферного повітря;

запровадження планів щодо якості атмосферного повітря для зон і агломерацій, де рівень забруднення перевищує граничну/цільову величину;

встановлення короткострокових планів дій для зон і агломерацій, де існує ризик перевищення допустимих меж забруднення.

Відповідальними виконавцями є Міністерство енергетики та захисту довкілля України, Міністерство охорони здоров’я України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

5 вересня 2019 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 року № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря», якою затверджено Порядок здійснення державного моніторингу а галузі охорони атмосферного повітря, який враховує вимоги Директиви 2008/50/ЄС, зокрема, створення та функціонування інформаційно-аналітичної системи даних про якість атмосферного повітря. Наразі не затверджені нормативні акти, наявність яких вимагає зазначена постанова Кабінету Міністрів України. Відповідальним виконавцем є Міністерство енергетики та захисту довкілля України.

Слід зазначити, що необхідність удосконалення Закону України «Про охорону атмосферного повітря» та підготовки відповідного законопроекту підтримується у зверненнях, що надійшли до Комітету:

Звернення Запорізької міської ради «Про звернення депутатів Запорізької міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України стосовно прискорення прийняття законопроектів та проектів нормативних актів щодо створення та впровадження мережі загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення доступу до екологічної інформації та здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря відповідно до вимог права Європейського Союзу».

Звернення народного депутата України, секретаря Комітету з питань правоохоронної діяльності Мінька С.А. щодо скерування звернення Запорізького міського голови Буряка В.В. разом зі зверненнями депутатів Запорізької міської ради щодо законодавчих ініціатив в частині необхідності збільшення ставок екологічного податку для суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють викиди, скиди забруднюючих речовин та розміщують відходи; створення і впровадження мережі загальнодержавної екологічної автоматизованої інформаційно-аналітичної системи забезпечення доступу до екологічної інформації; здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря відповідно до вимог права Європейського Союзу.

 

За результатами розгляду, Комітет  в и р і ш и в:

 

1. Створити Робочу групу щодо розроблення проекту закону України про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» щодо зобов’язання суб’єкта господарювання встановлювати автоматичні системи контролю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; визначення підстав для анулювання дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами та затвердити її склад (додається).

2. Призначити керівником Робочої групи заступника голови Комітету, народного депутата України Криворучкіну О.В. та доручити їй, за погодженням з Головою Комітету, у разі необхідності вносити зміни до складу Робочої групи щодо розроблення проекту закону України про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» щодо зобов’язання суб’єкта господарювання встановлювати автоматичні системи контролю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; визначення підстав для анулювання дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

 

 

 

Голова Комітету                                                   О. БОНДАРЕНКО

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування
від 13 листопада 2019 року № ______

 

СКЛАД РОБОЧОЇ ГРУПИ

щодо розроблення проекту закону України про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» щодо зобов’язання суб’єкта господарювання встановлювати автоматичні системи контролю викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; визначення підстав для анулювання дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами

 

1.      

КРИВОРУЧКІНА

Олена Володимирівна

народний депутат України, заступник голови Комітету,

голова робочої групи

2.      

БОНДАРЕНКО

Олег Володимирович

народний депутат України, голова Комітету

3.      

ІВАХІВ

Степан Петрович

народний депутат України, перший заступник голови Комітету

4.      

МАРІКОВСЬКИЙ

Олександр Валерійович

народний депутат України, заступник голови Комітету

5.      

ЯКИМЕНКО

Павло Віталійович

народний депутат України, голова підкомітету з питань державного моніторингу навколишнього природного середовища

6.      

ЗАДОРОЖНИЙ

Андрій Вікторович

народний депутат України, член Комітету

7.      

КРИВОШЕЄВ

Ігор Сергійович

народний депутат України, голова підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи

8.      

ОВЧИННИКОВА

Юлія Юріївна

народний депутат України, голова підкомітету з питань лісових ресурсів, об’єктів тваринного та рослинного світу, природних ландшафтів та об‘єктів природно-заповідного фонду

9.      

ШАХОВ

Сергій Володимирович

народний депутат України, голова підкомітету з питань цивільного захисту населення, попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру та подолання негативного впливу на довкілля, завданого збройним конфліктом на території Донецької та Луганської областей

10.  

КОРЯВЧЕНКОВ

Юрій Валерійович

народний депутат України, голова підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства Комітету з питань транспорту та інфраструктури (за згодою)

11.  

ВАСИЛЕНКО

Леся Володимирівна

народний депутат України, член Комітету з питань бюджету (за згодою)

12.  

АБРАМОВСЬКИЙ

Роман Романович

заступник міністра енергетики та захисту довкілля (за згодою)

13.  

АМБРОСОВА

Ганна Миколаївна

еколог коаліції громадських організацій «Досить труїти Кривий Ріг» (за згодою)

14.  

ШАФРАНОВА

Олена Валеріївна

координатор коаліції громадських організацій «Досить труїти Кривий Ріг» (за згодою)

15.  

СОРОКА

Максим Леонідович

еколог, кандидат технічних наук (спеціальність «Екологічна безпека»), старший науковий співробітник галузевої науково-дослідної лабораторії «Охорона навколишнього середовища на залізничному транспорті» Дніпровського національного університету залізничного транспорту ім. Академіка В. Лазаряна, науково-технічний радник міжнародного проекту «Чисте повітря України» (за згодою)

16.  

ЗЕЛЕНЯК

Єгор Сергійович

адвокат, член ради адвокатів Дніпропетровської області, член Комітету законотворчих ініціатив з питань адвокатської діяльності при НААУ, член правління ГО «Право Є!» (за згодою)

17.  

СКАКАЛЬСЬКИЙ

Олександр Миколайович

координатор Громадської спілки «Громадська екологічна платформа» (за згодою)

18.  

КИЯШКО

Володимир Тимофійович

помічник-консультант народного депутата України (за згодою)

19.  

САЛІЙ

Ігор В’ячеславович

помічник-консультант народного депутата України (за згодою)

20.  

ТИЩУК

Володимир Юрійович

доктор технічних наук, доцент Криворізького металургійного інституту Національної металургійної академії України (за згодою)

21.  

ДІБЦЕВ

Володимир Іванович

радник Міністра енергетики та захисту довкілля України (за згодою)

22.  

ТИМОЧКО

Степан Теодозійович

представник ГО «Всеукраїнська екологічна ліга» (за згодою)

23.  

ТУРИК

Микола Володимирович

помічник-консультант народного депутата України (за згодою)

24.  

ЧЕРНИШ

Ірина Миколаївна

співзасновниця ГО «Save Dnipro» (за згодою)

25.  

БОРОДІН

Максим Володимирович

голова правління ГО «Ініціативна група «Разом» (за згодою)

26.  

МІСКУН

Олена Василівна

керівник відділу ГО «Екодія» по роботі з громадами про забруднення довкілля (за згодою)

27.  

РАТУШНА

Марина Валеріївна

координаторка програми з питань промислового забруднення ГО «Екодія» (за згодою)

28.  

КАРПЕНКО

Олександр Сергійович

представник Професійної асоціації екологів України (за згодою)

29.  

КРАВЧЕНКО

Олена Валеріївна

керівник МБО «Екологія-право-людина» (за згодою)

30.  

СУШКО

Світлана Борисівна

експерт з наближення законодавства Команди підтримки реформ при Міністерстві енергетики і захисту довкілля України (за згодою)

31.  

КУШТИМ

Рімма Олександрівна

експерт ГО «Центр перспективних ініціатив та досліджень» (за згодою)

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку