Рішення № 11/3 про проект Закону про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (щодо надходжень до місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей податку на доходи фізичних осіб та екологічного податку) (реєстр. № 2273 від 16.10.2019), внесений народними депутатами України Ткаченком М.М., Горбенком Р.О., Трухіним О.М. та Кузнєцовим О.О.

Опубліковано 05 листопада 2019, о 22:16
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ

від  5  листопада 2019 р.                                               №     11/3


Про проект Закону                                                                               
(реєстр. № 2273)                                                                              

 
Комітет розглянув відповідно до предметів відання проект
Закону України про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (щодо надходжень до місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей податку на доходи фізичних осіб та екологічного податку) (реєстр. №2273 від 16.10.2019 р.), внесений народними депутатами України Ткаченком М.М., Горбенком Р.О., Трухіним О.М., Кузнєцовим О.О., і відзначає таке.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, його метою є забезпечення підтримки територій, що зазнали негативного впливу збройного конфлікту на Сході України та реалізувати нагальні проекти щодо соціально-економічного розвитку, відбудови інфраструктури цих регіонів та відновлення природоохоронних заходів і дієвої системи управління природоохоронною діяльністю для запобігання та усунення екологічних ризиків.

Законопроектом передбачається доповнення розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України новим пунктом 243 відповідно до якого, тимчасово, до повернення населених пунктів Донецької та Луганської областей під контроль державної влади:

- податок на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного пунктом 11 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на території Донецької та Луганської областей, як виняток з положень пункту 1 частини другої статті 29, пункту 1 частини першої статті 64, пункту 1 частини першої статті 66 цього Кодексу, зараховується у розмірі: 70 відсотків – до загального фонду бюджетів міст обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад Донецької та Луганської областей; 30 відсотків – до загального фонду відповідних обласних бюджетів цих областей;

- екологічний податок (крім екологічного податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі), що сплачується на території Донецької та Луганської областей, як виняток з положень пункту 161 частини другої статті 29 та пункту 41 частини першої статті 691 цього Кодексу, зараховується у розмірі: 20 відсотків – до загального фонду Державного бюджету України, 80 відсотків – до спеціального фонду місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей, у тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад - 25 відсотків, обласних бюджетів – 55 відсотків.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, реалізація запропонованого проекту Закону України не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України але призведе до перерозподілу як доходів, так і витрат між державним та місцевими бюджетами. Проте, у разі прийняття законопроекту скоротяться надходження до загального фонду державного бюджета.

Пунктом 3 статті 91 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» визначено, що у разі внесення законопроекту, проекту іншого акта, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), суб'єкт права законодавчої ініціативи зобов'язаний додати фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Якщо такі зміни показників бюджету передбачають зменшення надходжень бюджету та/або збільшення витрат бюджету, до законопроекту, проекту іншого акта подаються пропозиції змін до законодавчих актів щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення збалансованості бюджету.

Фінансово-економічне обґрунтування у матеріалах законопроекту відсутнє.

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести пропозицію Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України (щодо надходжень до місцевих бюджетів Донецької та Луганської областей податку на доходи фізичних осіб та екологічного податку)
(реєстр. №2273 від 16.10.2019 р.), внесений народними депутатами України Ткаченком М.М., Горбенком Р.О., Трухіним О.М., Кузнєцовим О.О., за результатами розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Висновок направити Комітету з питань бюджету.
 

Голова Комітету                                                               
О. БОНДАРЕНКО
Повернутись до списку публікацій

Версія для друку