Рішення № 11/7 про проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за діяння, наслідком яких є ведення надзвичайного стану, спричинення техногенної катастрофи, зупинення теплопостачання, водопостачання, електропостачання, вивезення відходів (реєстр. № 2263 від 15.10.2019), внесений народними депутатами України Третьяковою Г.М., Струневичем В.О., Арсенюком О.О., Гривком С.Д., Остапенком А.Д.
Опубліковано 05 листопада 2019, о 22:28КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ
від 5 листопада 2019 р.
№ 11/7
Про проект Закону
(реєстр. № 2263)
Комітет розглянув відповідно до предметів відання проект
Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо
відповідальності за діяння, наслідком яких є ведення надзвичайного стану,
спричинення техногенної катастрофи, зупинення теплопостачання, водопостачання,
електропостачання, вивезення відходів (реєстр. №2263 від 15.10.2019 р.),
внесений народними депутатами України Третьяковою Г.М.,
Струневичем В.О., Арсенюком О.О., Гривком С.Д. та Остапенком А.Д, і відзначає
таке.
Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, внесення запропонованого доповнення до Кримінального кодексу України обумовлено наявністю проблем, пов’язаних з діями чи бездіяльністю посадових чи службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, наслідком яких є введення надзвичайного стану в населеному пункті, його частині, районі чи області, спричинення техногенної катастрофи, зупинення теплопостачання, водопостачання, електропостачання, вивезення відходів, що призвели до істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб.
Законопроектом передбачається покарання за зупинення теплопостачання, водопостачання, електропостачання, вивезення відходів, але не передбачено покарання за зупинення газопостачання, водовідведення(особливо у холодну пору року), зв'язку та телекомунікацій.
Законопроектом передбачається визначати розмір штрафів у тисячах гривень, проте як іншими статтями Кримінального кодексу України розмір нтрафів визначається кількістю неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Законопроектом не визначається підслідність нової статті 364-2. Відповідно до частини 5 статті 216 Кримінального процесуального кодексу України детективи Національного антикорупційного бюро України здійснюють досудове розслідування злочинів, передбачених статтею 364 «Зловживання владою або службовим становищем» Кримінального кодексу України якщо злочин скоєно визначеним переліком посадових осіб, у тому числі Президентом України, повноваження якого припинено, народним депутатом України, Прем’єр-міністром України, членом Кабінету Міністрів України, першим заступником та заступником міністра, державним службовцем, посада якого належить до категорії "А", депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом обласної ради, міської ради міст Києва та Севастополя, посадовою особою місцевого самоврядування, посаду якої віднесено до першої та другої категорій посад, іншими посадовими особами.
Слід зазначити, що порівняльна таблиця до законопроекту містить невідповідності щодо прикінцевих та перехідних положень.
Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, прийняття законопроекту не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Комітету з питань
правоохоронної діяльності внести пропозицію Верховній Раді України проект
Закону України про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо
відповідальності за діяння, наслідком яких є ведення надзвичайного стану,
спричинення техногенної катастрофи, зупинення теплопостачання, водопостачання,
електропостачання, вивезення відходів (реєстр. №2263 від 15.10.2019 р.),
внесений народними депутатами України Третьяковою Г.М.,
Струневичем В.О., Арсенюком О.О., Гривком С.Д. та Остапенком А.Д., відхилити.
2. Висновок направити Комітету з питань правоохоронної діяльності.
Голова Комітету О. БОНДАРЕНКО