Рішення № 24/8 про проекти законів (медіа) (реєстр. № 2693, 2693-1)

Опубліковано 11 лютого 2020, о 16:12

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ

 

 

від  11  лютого 2020 р.                № 24/8

 

Про проекти законів                                                                               

(реєстр. № 2693, 2693-1)                                                        

 

Комітет відповідно до предметів відання розглянув проект Закону України про медіа, внесений народними депутатами України
Ткаченком О.В., Потураєвим М.Р., Кравчук Є.М., Констанкевич І.М., Кабановим О. Є., Бобляхом А. Р., Богуцькою Є. П., Рябухою Т. В.,
Сушком П.М., Нальотовим Д.О., Цибою Т.В. (реєстр. № 2693
від 27.12.2019 р.), та альтернативний до нього проект Закону України про медіа в Україні, внесений народними депутатами України Княжицьким М.Л  В’ятровичем В. М., Фединою С. Р., Сюмар В. П., Ар’євим В.І., Фріз І.В., Геращенко І.В., Синюткою О.М., Климпуш - Цинцадзе І.О.
(реєстр. № 2693-1 від 15.01.2020 р.), і відзначає таке.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту
реєстр. № 2693, його метою  є створення єдиної, впорядкованої та взаємоузгодженої системи правових норм, спрямованих на регулювання правовідносин у сфері медіа, виконання Україною зобов’язань перед європейськими партнерами та імплементація норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом забезпечення реалізації права на свободу вираження поглядів, права на отримання різнобічної, достовірної та оперативної інформації, на забезпечення плюралізму думок і вільного поширення інформації, на захист національних інтересів України та прав користувачів медіа-сервісів, регулювання діяльності в сфері медіа відповідно до принципів прозорості, справедливості та неупередженості, стимулювання конкурентного середовища, рівноправності і незалежності медіа.

Прийняття закону про медіа передбачає втрату чинності Законами України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про телебачення і радіомовлення", "Про інформаційні агентства», "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації". Крім цього  зазначені законопроекти передбачають внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення; Земельного кодексу України; Кодексу адміністративного судочинства України, Законів України «Про інформацію», Про Суспільне телебачення і радіомовлення України”, “Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів”, «Про кінематографію», «Про захист економічної конкуренції», «Про рекламу», «Про телекомунікації», «Про радіочастотний ресурс України», “Про ліцензування певних видів господарської діяльності”

Передбачається також внесення термінологічних змін до цілої низки Законів України у зв’язку із заміною терміну «засоби масової інформації» терміном «медіа».

Основний і альтернативний законопроекти мають однакову структуру (по 10 розділів) однакові назви та кількість статей (124), однакову послідовність і стилістику викладення правових норм.

Суттєвою відмінністю альтернативного законопроекту
реєстр. № 2693-1 є інший підхід до формування та використання переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці. Новою за змістом в альтернативному законопроекті є стаття 106, яка визначає особливості розгляду питань щодо звернення до суду про заборону поширення медіа на території України. Також використовується інше визначення онлайн медіа.

Слід зазначити, що статтею 30 обох законопроектів передбачається, що до наглядової ради комунального некомерційного підприємства, що здійснює мовлення громади, входять по одному представнику від чотирьох найбільших депутатських груп і фракцій органу місцевого самоврядування, який заснував це підприємство, а також п’ять членів від громадських об’єднань, у тому числі « у сфері захисту екології».

У зв’язку з тим,  що термін «екологія» як правило застосовується для визначення розділу біології, що займається вивченням взаємовідношення між організмом і оточуючим середовищем, вважається за доцільне замінити у статті 30 слова «захисту екології» словами «охорони довкілля» .

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики проект Закону України про медіа, внесений народними депутатами України Ткаченком О.В., Потураєвим М.Р., Кравчук Є.М.,
Констанкевич І.М., Кабановим О. Є., Бобляхом А. Р., Богуцькою Є. П., Рябухою Т. В., Сушком П.М., Нальотовим Д.О., Цибою Т.В. (реєстр. № 2693 від 27.12.2019 р.), за результатами розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Висновок направити Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики.

Голова Комітету                                                                 О. БОНДАРЕНКО

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку