Рішення № 24/10 щодо проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (реєстр. № 2680)

Опубліковано 11 лютого 2020, о 18:05

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ

ТА ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ

 

 

від 11 лютого 2020 р.                                            № 24/10

 

 

 

Щодо проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (реєстр. № 2680)

 

Комітет з питань екологічної політики та природокористування відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності
(реєстр. № 2680 від 27.12.2019 р.), внесений народними депутатами України Шуляк О.О., Клочком А.А., Мотовиловцем А.В. та іншими народними депутатами України і відмічає.

Відповідно до пояснювальної записки, метою і завданнями прийняття проекту Закону є створення сприятливих умов для покращення стану автомобільних доріг в Україні шляхом спрощення порядку отримання права на виконання будівельних робіт з їх реконструкції та капітального ремонту та усунення неузгодженостей між положеннями законодавчих актів.

Законопроектом пропонується:

 скасування необхідності отримання дозволу на виконання будівельних робіт з реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля»;

 запровадження отримання права на виконання вказаних будівельних робіт на таких спорудах на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт;

 уточнення терміну «будівництво» у таких законодавчих актах як Господарський кодекс України, Гірничий Закон України, закони України «Про державно-приватне партнерство», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про концесію»;

 виключення положень Закону України «Про архітектурну діяльність», якими передбачено погодження головним архітектором містобудівного та архітектурного проектного рішення об'єктів, розташованих в історичній частині міста, історичних ареалах, на магістралях та площах загальноміського значення, що суперечать положенням статті 7 цього ж Закону, якими наголошено, що проектна документація на будівництво об'єктів, розроблена відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, не підлягає погодженню з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами охорони культурної спадщини, державної санітарно-епідеміологічної служби і природоохоронними органами;

 взаємоузгодження положень законів України «Про основи містобудування», «Про енергозбереження», «Про архітектурну діяльність»,
від 20.09.2019 № 124-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про стандартизацію» із Законом України «Про будівельні норми» в частині застосування будівельних норм при містобудівній діяльності;

 взаємоузгодження положень Закону України від 17.10.2019 № 199-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» із частиною четвертої статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в частині випадків, у яких для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва не подається кадастровий номер земельної ділянки, на якій буде розташовуватися об’єкт будівництва.

Разом з тим, зазначаємо, що відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»: «Здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.».

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 1 цього Закону: «планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об’єктів, інше втручання в природне середовище..».

До першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, відповідно до статті 3 зазначеного Закону відноситься, у тому числі,: «будівництво автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, що мають чотири чи більше смуги руху, або реконструкція та/або розширення наявних смуг руху до чотирьох і більше, за умови їхньої безперервної протяжності 10 кілометрів і більше; автомобільних доріг першої категорії».

Крім того, відповідно до абзацу третього частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: «Затвердження проектної документації на будівництво об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
До проектної документації на будівництво об’єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", додаються результати оцінки впливу на довкілля».

Ураховуючи вищевикладене, не може бути підтримана пропозиція щодо внесення змін до статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо надання права на виконання будівельних робіт  після подання замовником повідомлення «щодо реконструкції та/або капітального ремонту автомобільних доріг, визначених статтею 5 Закону України «Про автомобільні дороги» (далі – автомобільні дороги), які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками».

Крім того, необґрунтованою є пропозиція щодо внесення змін до статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в частині доповнення словами: «крім реконструкції та/або капітального ремонту автомобільних доріг», тобто надання права на виконання таких робіт без отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

З огляду на вищевикладене, зазначаємо, що відповідні зміни можуть призвести до порушенням правових та організаційних засад оцінки впливу на довкілля, а також міжнародних зобов’язань України щодо участі громадськості у прийнятті екологічно значимих рішень через процедури оцінки впливу на довкілля, яка враховує вимоги Оргуської конвенції та Конвенції Еспо.

 

За результатами розгляду Комітет в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації дорожнього будівництва та удосконалення законодавства у сфері містобудівної діяльності (реєстр. № 2680
від 27.12.2019 р.), внесений народними депутатами України Шуляк О.О., Клочком А.А., Мотовиловцем А.В. та іншими народними депутатами
України, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Рішення направити до Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

 

 

 

Голова Комітету                                                          О. БОНДАРЕНКО

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку