РІШЕННЯ КОМІТЕТУ № 109/8 від 16.11.2011 про проект Закону України про особливості створення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування (реєстр. № 9337 від 24.10.2011)

29 листопада 2011, 09:09

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 16 листопада 2011 року  № 109/8-1

 

 

Про проект Закону України про особливості створення

державного акціонерного товариства

залізничного транспорту загального користування

 

Розглянувши проект Закону України про особливості утворення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування (реєстр. № 9337 від 24.10.2011), розроблений Мінінфраструктури та внесений Кабінетом Міністрів України, висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України від 01.11.2011 № 16-3/-1124/9337, Комітет зазначає.

У законопроекті, з метою реформування залізничного транспорту, зокрема, шляхом розмежування функцій державного та господарського управління галуззю, пропонується врегулювати відносини, пов‘язані з особливостями створення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, а також створити умови для задоволення потреб національної економіки і населення в перевезеннях. На думку суб‘єкта законодавчої ініціативи, реалізація проекту дозволить створити вертикально інтегровану структуру, здатну ефективно функціонувати в сучасних умовах, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності українських залізниць, збільшенню зайнятості населення та відрахуванню податків, зборів (обов‘язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів.

Висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо змісту проекту надано низку зауважень і пропозиції та визнана доцільність за результатами розгляду в першому читанні проект повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

Зауваження та пропозиції висновку Головного науково-експертного управління не зачіпають сферу відання Комітету.

Комітет надає наступні зауваження та пропозиції щодо змісту законопроекту.

Підпунктом 7) пункту 5 розділу ІІІ «Перехідні та прикінцеві положення» законопроекту пропонується внесення змін до частини третьої статті 12 Закону України «Про екологічний аудит», якими передбачається, що при передачі або придбанні в державну чи комунальну власність об‘єктів, що підпадають під дію цього законопроекту, проведення обов‘язкового екологічного аудиту не потребується.

Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про екологічний аудит», обов‘язковий екологічний аудит здійснюється щодо об‘єктів та видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України. На цей час, такий перелік затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1995 № 554. Пунктом 16 цієї постанови Кабінету Міністрів України будівництво залізничних вузлів і вокзалів та залізничних магістралей визначені такими, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Планом заходів щодо виконання у 2011 році Загальнодержавної програми адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, яка затверджена Законом України від 18.03.2004 № 1629-IV, передбачена адаптація Переліку видів діяльності та об‘єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку до Директиви Ради ЄС від 27.06.1985 р. № 85/337/ЄЕС про оцінку наслідків впливу деяких громадських і приватних проектів на навколишнє середовище, якою діяльність щодо ліній залізничного руху (залізниць), обладнання для перевантаження різних видів транспорту та терміналів для різних видів транспорту, та інші інфраструктурні проекти, підлягають оцінці впливу на навколишнє середовище.

Окрім того, планована діяльність щодо трас для залізничних доріг є такою, що підпадає під Конвенцію про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті, яка ратифікована Законом України від 19.03.1999 № 534-XIV.

Прийняття у запропонованій редакції змін до статті 12 Закону України «Про екологічний аудит» не відповідатиме концептуальним засадам Закону України «Про екологічний аудит». Окрім того, порушуватиме механізм адаптації законодавства України до законодавства ЄС, який є пріоритетною складовою процесу інтеграції України до Європейського Союзу.

Зазначене не сприятиме підвищенню конкурентоспроможності українських залізниць як міжнародної транспортної інфраструктури.

 

Враховуючи викладене, Комітет вирішив:

 

1. Рекомендувати Комітету з питань транспорту і зв‘язку внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення на доопрацювання проекту Закону України про особливості створення державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування (реєстр. № 9337 від 24.10.2011), за результатами розгляду в першому читанні.

 

2. Рішення Комітету направити до Комітету з питань транспорту і зв‘язку.

 

 

 

Голова Комітету                                              

А.І. Семинога