Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій" (щодо запровадження норм державного нагляду у сфері землеустрою)

08 квітня 2013, 03:19

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до Законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій" (щодо запровадження норм державного нагляду у сфері землеустрою)

 

Законопроект спрямований на  (реєстр.№2287) приведення вимог законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій" у відповідність до статті 4 Закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та законодавче врегулювання взаємовідносин між державою та суб’єктами господарювання у сферах топографо-геодезичної і картографічної діяльності та землеустрою.

Зокрема, проектом закону запропоновано доповнити Закон "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" статтею 171 "Технічне та технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності" та викласти статтю 24 "Порядок здійснення державного геодезичного нагляду" в новій редакції.

У Законі "Про землеустрій" пропонується викласти у новій редакції статтю 61-1 "Державний нагляд у сфері землеустрою", які кореспондуються зі змінами, запропонованими до Закону "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" у цій сфері.

На думку членів Комітету, законопроект суперечить Закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (зокрема, статті 7, 12) у частині видачі розпорядчих документів та у частині санкцій за невиконання  наказу про усунення порушень.

Запропоновані зміни до статті 61-1 Закону "Про землеустрій" суперечать статті 14-1 цього закону. Так, стаття 14-1 передбачає, що "організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема, за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою" центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері землеустрою.

А відповідно до запропонованої нової редакції частини другої статті 61-1 (Закон "Про землеустрій") "державний нагляд у сфері землеустрою здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин". Така неузгодженість повноважень, вважають народні депутати, створює підстави для різного розуміння повноважень органів, відповідальних за державний нагляд у сфері землеустрою, що призведе до непорозумінь та ускладнень при правозастосуванні.

На засіданні Комітету зазначалося, що необхідно одночасно внести відповідні зміни до низки статей законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій", які не були предметом розгляду цього законопроекту, що суперечить статті 116 Закону "Про Регламент Верховної Ради України".