Рішення Комітету 28/7 "Про внесення змін до деяких законів України щодо скасування норм пенсійної реформи" (реєстр. № 4212а від 01.07.2014 року, поданий народним депутатом України Сушкевичем В.М.)

19 серпня 2014, 11:32

 

 

 

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,
ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ, ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

 

від 23  липня  2014 року                                                          № 28/7

 

            Про проект закону України про внесення

            змін до деяких законів України щодо      

            скасування норм пенсійної реформи

            (реєстр. № 4212а)

 

Розглянувши, відповідно до предметів відання, проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо скасування норм пенсійної реформи (реєстр. № 4212а від 01.07.2014 року), поданий народним депутатом України Сушкевичем В.М., Комітет зазначає.

            Як видно із пояснювальної записки, метою прийняття даного законопроекту є скасування окремих дискримінаційних норм Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", зокрема, в частині підвищення пенсійного віку для жінок та збільшення необхідного страхового стажу.

Законопроектом пропонується шляхом внесення змін до законів України: "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування", "Про державну службу", "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам", "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", "Про прокуратуру", "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", "Про державні гарантії соціального захисту військовослужбовців, які звільняються зі служби у зв’язку з реформуванням Збройних Сил України, та членів їхніх сімей", "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про статус народного депутата України", "Про судоустрій і статус суддів" передбачити, зокрема:

відновлення пенсійного віку для жінок – 55 років;

встановлення мінімального  розміру  пенсії  за  віком  за  наявності  у чоловіків   25   років,  а  у  жінок  20  років  страхового  стажу;

визначення права на встановлення пенсій по інвалідності для осіб, визнаних інвалідами, за наявності у них від 1 до 5 років страхового стажу;

врахування при призначенні пенсії заробітної плати (доходу)  за будь-які 60 календарних  місяців  страхового  стажу  підряд  до 1 липня 2000  року без обмеження будь-яким терміном; 

визначення середньої заробітної плати при призначенні (перерахунку) пенсії із застосуванням середньої заробітної плати за один календарний рік, який передує року звернення за призначенням (перерахунком) пенсії;

підвищення розміру пенсій пенсіонерам у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які  втратили  працездатність,  визначеного законом, незалежно від факту роботи або здійснення діяльності, пов’язаної з отриманням доходу;

залишення норми щодо страхового стажу, необхідного для призначення пенсій державним службовцям, прокурорам, народним депутатам України, науковим працівникам у розмірі 35 років для чоловіків і 30 років для жінок, але передбачивши при цьому поступове підвищення цього стажу;

призначення пенсій за вислугу років особам, звільненим з військової служби, та деяких іншим особам, в разі, якщо вони мають на день звільнення зі служби вислугу 20 календарних років і більше та збільшення її розміру в залежності від наявної вислуги років;

 

відновлення віку, з якого призначається державна соціальна допомога, а саме 58 років - жінкам, 63 років - чоловікам.

Законопроектом пропонується внести зміни до статті 55 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", зокрема, виключити друге речення частини другої статті 55, тобто вилучається норма "При цьому відповідне зниження пенсійного віку, передбачене цією статтею, застосовується також до завершення періоду збільшення віку виходу на пенсію до 1 січня 2022 року", приводяться у відповідність із запропонованими змінами норми Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Головне науково-експертне управління у своєму висновку зазначає, що управління у відповідних висновках неодноразово звертало увагу на недостатньо виважений характер змін пенсійного законодавства, що мали місце у 2011 році при прийнятті Закону України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи".

Крім того, беручи до уваги складний фінансовий стан Пенсійного фонду України, Головне науково-експертне управління вважає, що для забезпечення реалізації права на пенсію осіб, які досягли відповідного пенсійного віку у період з дати набранням чинності Законом України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", а також виплати пенсій, призначених у відповідний період, необхідно визначити джерела фінансування цієї пропозиції. У разі фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України законопроект потребує фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки), а також пропозицій щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості, як це вимагає стаття 27 Бюджетного кодексу України.

 

Враховуючи викладене, Комітет вирішив:

1. Рекомендувати Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо скасування норм пенсійної реформи (реєстр. № 4212а).

2. Рішення Комітету направити до Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

 

 

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                                        О.ЛУКАШУК