Рішення Комітету № 12/3 про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо заходів для забезпечення розвитку природно-заповідного фонду України), реєстр. № 2178

10 квітня 2015, 22:47

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ

ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

від 8 квітня 2015 р.                                                               № 12/3

 

 

Про проект Закону про внесення змін

до деяких законодавчих актів

(щодо заходів для забезпечення розвитку

природно-заповідного фонду України), реєстр. № 2178

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо заходів для забезпечення розвитку природно-заповідного фонду України) (реєстр. № 2178 від 19.02.2015 р.), внесений народними депутатами України Колєсніковим Д.В., Шпеновим Д.Ю., і відзначає.

Метою законопроекту, на думку суб‘єктів законодавчої ініціативи, є усунення колізій у сфері відшкодування шкоди (збитків) підприємствам, установам, організаціям, що перебувають у державній власності, установами природно-заповідного фонду у процесі набуття права користування земельними ділянками.

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та Земельного кодексу України.

У Пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що його прийняття «сприятиме прискоренню набуття установами природно-заповідного фонду права користування земельними ділянками», при цьому заплановані до вилучення у підприємств, установ, організацій земельні ділянки надаватимуться у постійне користування установам природно-заповідного фонду і будуть використовуватися ними з метою збереження, відтворення і ефективного використання природних комплексів та об’єктів, які мають особливу природоохоронну, оздоровчу, історико-культурну, наукову, освітню та естетичну цінність, в інтересах народу України.

Головне науково-експертне управління у своєму висновку зазначає, що не можна залишати поза увагою інтереси підприємств, установ та організацій державної форми власності, в яких вилучаються землі, надані їм у постійне користування, і які внаслідок цього зазнають збитків. Пояснення цієї ситуації суб’єктом права законодавчої ініціативи, яке, по суті, зводиться до тези про «нераціональність» «фінансування бюджетними установами юридичних осіб державної форми власності за рахунок коштів Державного бюджету України», у даному випадку не є переконливим, оскільки не враховує цілу низку обставин, які мають суттєве значення для системної оцінки можливих наслідків запровадження запропонованих змін.

У законопроекті не конкретизується можливий склад відповідних збитків (неодержані прибутки, вартість господарських об‘єктів, розташованих на землях, що вилучаються, витрати на реорганізацію виробництва, що обумовлена вилученням земель тощо), характер їх впливу на економічні умови діяльності підприємства. Наприклад, не вирішено питання щодо ускладнень у виконанні зобов‘язань підприємства, в якого без будь-якого відшкодування вилучаються землі, перед іншими суб‘єктами господарювання. Зокрема, за Господарським кодексом України (частини перша та друга статті 55) державні підприємства, як і інші суб‘єкти господарювання, повинні нести відповідальність за своїми зобов‘язаннями в межах «відокремленого майна», що їм належить. Зазначене та інші питання щодо видів можливих збитків підприємств, установ, організацій, що перебувають у державній власності, а також інших, пов’язаних з ними суб‘єктів господарювання, відшкодування збитків від неналежного виконання господарських та фінансових зобов’язань за укладеними договорами та залученими кредитами потребують спеціального врегулювання.

За узагальнюючим висновком Головного науково-експертного управління: за результатами розгляду в першому читанні проект доцільно направити на доопрацювання.

 

За результатами розгляду, Комітет    в и р і ш и в :

 

1. Інформацію взяти до відома.

 

2. Внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо заходів для забезпечення розвитку природно-заповідного фонду України) (реєстр. № 2178 від 19.02.2015 р.), внесений народними депутатами України Колєсніковим Д.В., Шпеновим Д.Ю.

 

3. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України від Комітету визначити народного депутата України, Голову Комітету - Томенка Миколу Володимировича.

 

 

 

Голова Комітету        

М.Томенко