РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 10.02.2012 №114/9 Про проекти законів України про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини та про засади органічного виробництва (реєстр. № 9707)

Опубліковано 26 лютого 2012, о 22:40

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

10.02.2012 року                                   № 114/9

 

 

 

про проект Закону про громадський контроль

за використанням та охороною земель

(реєстр. № 9656 від 28.12.2011 р.)

 

 

Комітет, відповідно до предметів свого відання, розглянув проект Закону про громадський контроль за використанням та охороною земель (реєстр. № 9656 від 28.12.2011р.), внесений на розгляд народними депутатами України Матвієнком А. С. та Смітюхом Г. Є.

Метою законопроекту, на думку авторів, є вдосконалення  законодавчого регулювання громадського контролю у сфері використання та охорони земель. Необхідність розробки даного проекту мотивується тим, що громадський контроль залишається поза правовим регулюванням і не затверджено Положення про громадських інспекторів із контролю, передбачене ст. 190 Земельного кодексу України.

Проте слід зауважити, що вдосконалення правового регулювання у даній сфері суспільних відносин  потребує насамперед урахування ключових, базових положень законодавства, яке регулює участь громадськості у контролі за додержанням вимог щодо охорони та раціонального використання природних ресурсів, включаючи землю. Такі положення, зокрема, містяться у Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища» (відповідно до цього Закону (ст. 2) має розроблятися земельне, водне, лісове законодавство, законодавство про надра та інше спеціальне законодавство), який визначає основний зміст громадського управління у відповідній сфері і у його контексті - сферу  та умови здійснення громадського контролю. А також, відповідно до частини 4 ст. 16 цього Закону «управління в галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється громадськими об'єднаннями і організаціями, якщо така діяльність передбачена їх статутами, зареєстрованими відповідно до законодавства України». Повноваження таких об’єднань визначені у ст. 21 цього Закону (участь у розробці програм та утворення громадських фондів у відповідній сфері, участь у проведенні державними органами управління перевірок виконання природоохоронних планів та заходів; проведення громадської екологічної експертизи та ін.). Окремо у цьому Законі визначаються засади організації громадського контролю, який, зокрема, має здійснюватися громадськими інспекторами  (ст. 36). Визначення громадського контролю зазначені також в інших законах та кодексах (ст. 58 Закону України «Про тваринний світ», ст. 20 Водного кодексу України, ст. 95 Лісового кодексу України).

Тому вдосконалення законодавчого регулювання громадського контролю у сфері використання та охорони земель не повинно обмежуватись змінами лише у ст.190 Земельного кодексу України, а має здійснюватися системно, стосовно всіх законодавчих актів, що визначають засади організації громадського контролю у відповідній сфері, починаючи з Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює ряд зауважень і відзначає, що потреба у даному законопроекті відсутня, а узагальнюючий висновок: за результатами розгляду у першому читанні проект доцільно відхилити.

 

 

Враховуючи викладене, Комітет вирішив:

 

1. Рекомендувати Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про  відхилення проекту Закону про громадський контроль за використанням та охороною земель (реєстр. № 9656).

 

2. Рішення Комітету направити до Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин.

 

 

Голова Комітету

А. СЕМИНОГА

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку