Рішення Комітету від 04 квітня 2011 року № 92/10 щодо проекту Закону України про внесення змін до Закону України ”Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва” (щодо сплати відновної вартості знесення зелених насаджень) (реєстр. № 8075)
Опубліковано 05 квітня 2011, о 23:03РІШЕННЯ
Від 04 квітня 2011 року № 92/10
Про проект Закону України про внесення змін до Закону України
”Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва”
(щодо сплати відновної вартості знесення зелених насаджень) (реєстр. № 8075 від 04.02.2011 р.)
На своєму засіданні 04 квітня 2011 року Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва” (щодо сплати відновної вартості знесення зелених насаджень), внесений народними депутатами України Г. Смітюхом, С. Терещуком, В. Коржом (реєстр. № 8075 від 04.02.2011 р.), Комітет зазначає наступне.
Проектом вносяться зміни до статті 3 Закону України “Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва”, згідно з якими, у випадках вибіркового видалення зелених насаджень, передбачених цією статтею, пропонується не проводити сплату відновної вартості знесення таких насаджень.
Питання видалення зелених насаджень регламентуються частиною 3 ст. 28 Закону України ”Про благоустрій населених пунктів” та Постановою Кабінет Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045 “Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах”. За цим Порядком ордер на видалення зелених насаджень видається після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню. Також передбачені випадки, коли сплата відновної вартості зелених насаджень не проводиться (зокрема, у разі знесення аварійних, сухостійних дерев, ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту, проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, проведення робіт з реконструкції Національного спортивного комплексу “Олімпійський” тощо).
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України рекомендує за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити, оскільки в ньому не враховані положення існуючих нормативно-правових документів, що може призвести до правових колізій.
Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України у своєму висновку відмічає, що текст пояснювальної записки до законопроекту практично не містить фінансово-економічного обґрунтування, і відповідно до пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні.
Комітет Верховної Ради України з питань бюджету вважає, що прийняття даного законопроекту призведе до зменшення надходжень до місцевого бюджету м. Києва. Міністерство фінансів України вважає прийняття законопроекту недоцільним з огляду на ризики у зловживаннях та безконтрольності видалення зелених насаджень у м. Києві
У зв’язку з викладеним, Комітет
в и р і ш и в :
1. Інформацію взяти до відома.
2. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про мораторій на видалення зелених насаджень на окремих об’єктах благоустрою зеленого господарства м. Києва” (щодо сплати відновної вартості знесення зелених насаджень), внесений народними депутатами України Г. Смітюхом, С. Терещуком, В. Коржом (реєстр. № 8075 від 04.02.2011 р.) за результатами розгляду у першому читанні відхилити.
3. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України від Комітету визначити Заступника Голови Комітету Зайця Івана Олександровича.
Голова Комітету А.І. Семинога