РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 05.10.2011 № 105/6 Про проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо відновлення конституційних гарантій соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської та деяких інших осіб) (реєстр. № 8738)

Опубліковано 09 жовтня 2011, о 19:41

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 5 жовтня 2011р.    105/6

 

 

Про проект Закону України про внесення змін

до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік"

(щодо відновлення конституційних гарантій соціального захисту

осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської та деяких

інших осіб) (реєстр. № 8738)

 

Розглянувши проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо відновлення конституційних гарантій соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської та деяких інших осіб) (реєстр.  № 8738 від 04.07.2011 року), внесений народним депутатом України Кармазіним Ю.А., висновок Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Міністерства юстиції України, Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, Комітет, відповідно до предметів відання, зазначає.

Метою законопроекту, на думку автора,  є відновлення встановлених Конституцією та чинними законами України  соціальних гарантій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб із статусом дітей війни, військових пенсіонерів та деяких інших осіб.     

У законопроекті пропонується виключити  пункт 4 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", згідно з яким відповідні положення і норми, які визначені статтями  39, 50, 51, 52, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян,  які   постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи",  статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", статтями  14, 22, 37 та ч. 3 статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", "застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік".

За висновком  Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, вирішення питань, що стосуються права на відповідні соціальні виплати та їх розмірів, належить до повноважень Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади. Такий підхід випливає зі змісту пунктів 1 та 6 частини 1 статті 92 Конституції України, за якою виключно законами України визначаються: "права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина; основи соціального захисту…".

Законом чітко визначено процедуру зміни пільг та компенсацій, встановлених Законом України  "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Статтею 71 зазначеного закону визначено, що  дія його положень не  може  призупинятися   іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Встановлення  Кабінетом Міністрів України порядку та розмірів, виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік, доплат громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення; додаткових пенсій за шкоду заподіяну здоров’ю особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; щомісячної компенсації сім'ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи; державних пенсій особам, які віднесені до категорії 1 та у зв'язку з втратою годувальника; також не узгоджується із статтею 17  Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", згідно з якою основні державні соціальні гарантії, до яких включаються: мінімальний розмір заробітної плати, мінімальний розмір пенсії за віком, неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розміри державної соціальної допомоги та інших соціальних виплат, встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень.

За висновком  Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, незрозумілою є залежність розмірів доплат громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (стаття 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які  постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи") від наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України. Адже зазначені доплати не є пенсійними виплатами і не фінансуються з бюджету Пенсійного фонду України.

Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони підтримує зазначений законопроект і пропонує рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому як Закон.

Міністерство соціальної політики України законопроект не підтримує.

Міністерство фінансів України вважає прийняття законопроекту недоцільним.

За висновком Міністерства юстиції України, у разі виключення пункту 4 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік", потребуватиме врегулювання питання щодо визначення розмірів пенсійних виплат громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітям війни, особам, звільненим з військової служби, деяким іншим особам.

 

Враховуючи викладене, Комітет вирішив:

 

1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету підтримати законопроект (реєстр. № 8738) та, враховуючи, що проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо відновлення конституційних гарантій соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської та деяких інших осіб) (реєстр.          № 8738) містить положення, що регулюють однакове коло питань та повторює положення проекту Закону України про внесення змін до розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо соціального захисту громадян)(реєстр. № 8779), внести на розгляд Верховної Ради України обидва законопроекти одночасно.

 

     Рішення Комітету направити до Комітету з питань бюджету.

 

 

 

Голова Комітету                                          

А.І. СЕМИНОГА

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку