РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 06.03.2013 № 3/14 про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питної води та питного водопостачання (№ 2013)

Опубліковано 18 березня 2013, о 01:13

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

06 березня 2013 р.                 № 3/14

 

Про проект Закону України про внесення змін

до деяких законодавчих актів України щодо

питної води та питного водопостачання (№ 2013)

 

 

Розглянувши проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питної води та питного водопостачання,  поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 2013), Комітет відмічає.

Законопроектом вносяться зміни до законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про питну воду та питне водопостачання" з метою визначення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері питної води та питного водопостачання, спрямованих на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров’я людини питною водою.

Внесення проекту зумовлена необхідністю приведення названих законів у відповідність до Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки, Загальнодержавної цільової програми "Питна вода України" на 2011-2020 роки", "Про житлово-комунальні послуги", та ДСанПІН 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною".

Головне науково-експертне управління, висловлюючи низку зауважень, вважає, що законопроект може бути прийнятий за основу. Зауваження Управління можуть бути враховані при підготовці проекту до другого читання.

Розглянувши законопроект Комітет звернув увагу на наступне.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що термін "вода питна" приведений у відповідність до сучасних вимог санітарного законодавства. Але в тексті законопроекту "вода питна" має відповідати "вимогам державних стандартів, правил і норм". На сьогодні державні стандарти у сфері питної води та питного водопостачання відсутні.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про стандартизацію" стандарт - документ, розроблений на основі консенсусу та затверджений уповноваженим органом, що встановлює призначені для загального і багаторазового використання правила, інструкції або характеристики, які стосуються діяльності чи її результатів, включаючи продукцію, процеси або послуги, дотримання яких є необов'язковим. Стандарт може містити вимоги до термінології, позначок, пакування, маркування чи етикетування, які застосовуються до певної продукції, процесу чи послуги.

Статтею 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та  епідемічного благополуччя населення" передбачено, що санітарні норми - обов'язкові для виконання нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я, що встановлюють медичні вимоги безпеки щодо середовища життєдіяльності та окремих його факторів, недотримання яких створює загрозу здоров'ю і життю людини та майбутніх поколінь, а також загрозу виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб та масових неінфекційних захворювань (отруєнь) серед населення.

Про дотримання санітарних правил і норм окрім змін до статті 28 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання"  (Нормування показників якості питної води) в законопроекті не згадується, що потребує внесення відповідних змін до статей Закону України "Про питну воду та питне водопостачання".

Таким чином виникає необхідність приведення проекту Закону у відповідність до законів "Про стандартизацію" та "Про забезпечення санітарного та  епідемічного благополуччя населення", що авторами не зроблено.

Питання, що стосуються повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, законопроектом не визначені.  Разом з тим повноваження Комісії визначені законами України "Про природні монополії", "Про житлово-комунальні послуги", "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг", які кореспондують із Законом України "Про питну воду та питне водопостачання".

Змінами до статей 9, 16, 23 та новою статтею 23-1 запроваджується порядок надання дозволів на тимчасове відхилення показників якості питної води від вимог державних стандартів, правил і норм (а не вимогам санітарного законодавства). На думку Комітету це не відповідає меті Закону щодо гарантованого забезпечення  населення  якісною та безпечною для здоров'я людини питною водою і не буде сприяти покращенню роботи підприємств питного водопостачання.

У той же час статтею 23 Закону передбачена можливість отримання дозволу на тимчасове відхилення якості питної води від нормативних вимог, проте відсутня процедура отримання таких дозволів у відповідності до вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

 

 

Комітет вирішив:

 

1. У зв’язку з тим, що під час прийняття рішення голоси розділилися порівну, рекомендувати Верховній Раді України визначитися щодо законопроекту шляхом голосування.

 

2. Визначити співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову Комітету І.І.Сех

 

 

 

Голова Комітету                                                  

І. СЕХ

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку