Рішення Комітету № 4/1 від 20 березня 2013 р. про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо проведення робіт із землеустрою та топографо-геодезичних робіт (№ 2287-1)
Опубліковано 06 квітня 2013, о 15:46ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Р І Ш Е Н Н Я
20 березня 2013 р. № 4/1
Про проект Закону України про внесення змін
до деяких законодавчих актів щодо проведення робіт
із землеустрою та топографо-геодезичних робіт (№ 2287-1)
Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо проведення робіт із землеустрою та топографо-геодезичних робіт (реєстр. № 2287-1 від 21.02. 2013 р.), поданий народними депутатами України Т.Кутовим, В.Кравчуком, І.Кириленком, М.Апостолом, та відзначає.
Запропонований законопроект, як зазначено автором, є альтернативним до проекту Закону України “Про внесення змін до законів України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність” та “Про землеустрій” (реєстр. № 2287 від 13.02.2013), внесеного народним депутатом України Мельником С.А. В основі законопроекту (реєстр. № 2287-1) закладено інший підхід, який, зокрема, передбачає виключення державного нагляду у сфері землеустрою та вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців робіт із землеустрою.
Метою законопроекту визначено дерегуляцію господарської діяльності інженерів – геодезистів, усунення суперечностей між окремими положеннями законів, які можуть виникнути при державній реєстрації сертифікованих інженерів – геодезистів та інженерів – землевпорядників, видачі, зупиненні дії та анулюванні сертифікатів, встановленні вимог до технічного та технологічного забезпечення суб’єктів господарської діяльності тощо.
У законопроекті передбачається внесення змін до Законів України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт».
Цими змінами передбачається: замість ліцензування діяльності у сфері землеустрою здійснювати лише сертифікацію інженерів-землевпорядників; уточнити умови сертифікації окремих суб‘єктів у даній сфері; вилучити положення щодо необхідності володіння технічним та технологічним забезпеченням як обов’язкової умови визнання юридичних та фізичних осіб розробниками документації із землеустрою або суб'єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності. У проекті вирішуються також питання професійної підготовки та кадрового забезпечення, здійснення державного нагляду у сфері землеустрою та топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Положеннями чинної статті 40 Закону України “Про землеустрій” визначено технічне та технологічне забезпечення землеустрою, зокрема, частиною четвертою цієї статті (яку і пропонується виключити) встановлено, що вимоги до технічного і технологічного забезпечення виконавців робіт із землеустрою встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
Комітет відзначає, що враховуючи надзвичайну складність деяких видів робіт із землеустрою, вимоги до розробників документації із землеустрою, зокрема, щодо володіння необхідним технічним і технологічним забезпеченням, мають бути визначені в Законі України «Про землеустрій».
Змінами, запропонованими до статей 5, 5-1, 5-2 Закону України “Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність”, порушується механізм здійснення державного геодезичного нагляду (в частині визначення суб'єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності, вимоги до професійної підготовки сертифікованого інженера-геодезиста, його відповідальність, анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста).
Пунктом 3 законопроекту передбачено внести зміни до Розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та земле оціночних робіт», який вступив в силу у листопаді 2012 року. Це суперечить статті 90 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», згідно якої законопроект може передбачати внесення змін лише до тексту первинного законодавчого акта (закону, кодексу, основ законодавства тощо), а не до закону про внесення змін до цього законодавчого акта.
Питання, які пропонується вирішити внесенням змін до Розділу IX “Прикінцеві положення” Закону вже врегульовані положеннями Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 02.10.2012 № 5394-VI “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт”.
Комітет вважає, що обмеження державного регулювання господарської діяльності при проведенні робіт із землеустрою та топографо – геодезичних і картографічних робіт, зокрема, фактична ліквідація державного нагляду (контролю) у цій сфері несе загрозу виникнення непорозумінь та конфліктів на всіх рівнях господарської діяльності, зокрема в будівництві, гірничодобувній промисловості, космічній галузі, топографії, картографії.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні проект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо проведення робіт із землеустрою та топографо-геодезичних робіт (реєстр. № 2287-1 від 21.02. 2013 р.), у першому читанні взяти за основу.
2. Співдоповідачем при розгляді законопроекту визначити народного депутата України, Голову Комітету І.І. Сех
Голова Комітету
І. СЕХ