Рішення Комітету про проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції" щодо фінансування робіт з підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури територій Рівненської та Хмельницької областей, на які поширюється зона спостереження Хмельницької атомної електричної станції", поданий народний депутатом України Вознюком Ю.В. (реєстр. № 3302 (доопрацьований)

Опубліковано 02 квітня 2014, о 12:12

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

 

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,

ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

 

26 березня 2014 року                                                                                 21/8

 

 

"Про внесення змін до Закону України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції" щодо фінансування робіт з підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури територій Рівненської та Хмельницької областей, на які поширюється зона спостереження Хмельницької атомної електричної станції"

(реєстр. № 3302 (доопрацьований) від 20.09.2013р.)

 

Розглянувши доопрацьований проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції" щодо фінансування робіт з підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури територій Рівненської та Хмельницької областей, на які поширюється зона спостереження Хмельницької атомної електричної станції", поданий народний депутатом України Вознюком Ю.В. відповідно до предметів відання Комітет відмічає наступне:

В наслідок доопрацювання проект Закону № 3302 не зазнав значних змін. Зокрема, попередньою редакцією проекту Закону пропонувалось внести зміни до Закону України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції", доповнивши його двома статтями, відповідно до яких:

- для підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури територій Рівненської та Хмельницької областей, на які поширюється зона спостереження Хмельницької АЕС, замовник будівництва енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької АЕС додатково (до законодавчо встановлених 100 млн. грн.) спрямовує кошти в обсязі 10% від загальної кошторисної вартості будівництва енергоблоків № 3 та № 4 Хмельницької АЕС, шляхом сплати збору соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження;

- визначено механізм затвердження переліку об’єктів фінансування коштами збору соціально-економічної компенсації ризику населення.

Слід підкреслити, що у останній редакції проекту Закону стаття, яка регламентує механізм затвердження переліку об’єктів фінансування коштами збору соціально-економічної компенсації ризику населення виключена.

Нормою статті 2 Закону України "Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення" (далі Закон - №2861-IV) встановлено, що проект закону про розміщення, проектування та будівництво ядерних установок загальнодержавного значення до Верховної Ради України подає Кабінет Міністрів України. Внесення змін до прийнятого закону здійснюється у тому ж порядку.

Відповідно до статті 8 Закону N2861-IV проект закону щодо розміщення, проектування та будівництва ядерної установки доповідається на пленарному засіданні Верховної Ради України членом Уряду, що відповідає за реалізацію державної політики у відповідній галузі.

Законопроектом не враховано вплив збільшення обсягів фінансування на розмір тарифу ДП НАЕК "Енергоатом", та, відповідно, на розмір оптово-роздрібної ціни на електроенергію, обсяги "перехресного" субсидування та на розміри цін на електроенергію для кінцевих споживачів. Означені фінанси будуть сплачуватись з кредитних коштів під час будівництва, що значно підвищить вартість проекту.

Постійне зростання обсягів перехресного субсидування в енергоринку матиме наслідком скорочення фінансових ресурсів промисловості - постійно зростають ціни та тарифи на продукцію і послуги вітчизняних виробників, що неминуче призводить до зростання собівартості продукції, яка ними виробляється, та, відповідно, до зниження її конкурентоспроможності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Тарифів для промисловості та населення в середньому відрізняються в 3.5 рази. Отже все фінансове навантаження лягає на промисловість при збереженні фіксованих тарифів населення.

У 2013 році фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 42. Зокрема, обсяг субвенції для адміністративно-територіальних одиниць зони спостереження Хмельницької АЕС складає: Хмельницька область - 6261,7 тис. грн., м. Нетішин - 4498,4 тис. грн. При введенні в експлуатацію енергоблоків Х-3/4 відрахування в регіон збільшиться в два рази причому на постійній основі.

Субвенція спрямовується в т.ч. на здійснення заходів щодо:

- поліпшення умов проживання та праці громадян, які проживають на території зазначених адміністративно-територіальних одиниць, зокрема реалізацію проектів будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту об’єктів спеціальної соціальної інфраструктури, у тому числі навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, культури, фізкультури і спорту, об’єктів житлово-комунального господарства, автомобільних доріг, систем зв’язку, захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони), які розташовані на території зони спостереження та пройшли відповідно до законодавства технічну інвентаризацію, мереж постачання електричної енергії, води, газу, тепла та водовідведення, будівель і споруд, призначених для їх обслуговування

 

Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:

1.         Рекомендувати Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про направлення проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції" щодо фінансування робіт з підтримання у справному стані спеціальної соціальної інфраструктури територій Рівненської та Хмельницької областей, на які поширюється зона спостереження Хмельницької атомної електричної станції" (реєстр. № 3302 від 20.09.2013р.), поданого народним депутатом України Вознюком Ю.В., на повторне перше читання.

2.         Рішення направити до Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.

 

Перший заступник

голови Комітету                                                                      

О.ЛУКАШУК

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку