РІШЕННЯ КОМІТЕТУ 25/3 Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо вдосконалення окремих положень)(реєстр. № 3760 від 16.12.2013 р.)

Опубліковано 11 червня 2014, о 12:03

 


КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,
ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

 

 

від 04 червня 2014 року                                                                      25/3

 

 

Про проект Закону про внесення змін до

Закону України "Про статус і соціальний

захист громадян, які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи"

(щодо вдосконалення окремих положень)

(реєстр. № 3760 від 16.12.2013 р.)

 

Розглянувши проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо вдосконалення окремих положень), реєстр. № 3760 від 16.12.2013 р., внесений народним депутатом України Пеховим В.А., Комітет зазначає.

У законопроекті пропонується зараховувати сумарний період проживання, роботи (служби) чи навчання в зонах безумовного (обов'язкового) та гарантованого добровільного відселення – не менше трьох років, чи на територіях зон гарантованого добровільного відселення та посиленого радіоекологічного контролю – не менше чотирьох років станом на 1 січня 1993 року для надання особам статусу постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС відповідно категорій 3 та 4.

Крім того, пропонується надати право на пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства, а також позачергове щорічне безплатне забезпечення санаторно-курортними путівками чи одержання за їх бажанням грошової компенсації у розмірі середньої вартості путівки в Україні особам, які постійно проживають на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету у своєму висновку зазначає, що законопроект має вплив на показники бюджету (збільшуючи витрати державного бюджету та зменшуючи надходження бюджетів). У разі прийняття відповідного закону до 15 липня 2014 року він має вводитися в дію не раніше 1 січня 2015 року, а після 15 липня 2014 року – не раніше 1 січня 2016 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу прийняття закону).

Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією у своєму висновку зазначає, що законопроект відповідає вимогам антикорупційного законодавства.

За висновком Кабінету Міністрів України, законопроект не підтримується з таких підстав. Законопроектом передбачається доповнити статті 11, 14 і 22 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" положеннями, що розширять коло одержувачів пільг і компенсацій, які потребують додаткових видатків з державного бюджету та не будуть забезпечені фінансовим ресурсом.

При цьому в порушення частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України до законопроекту не подано фінансово-економічного обґрунтування та пропозицій про зміни законодавчих актів України щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості.

Головне науково-експертне управління, загалом підтримуючи необхідність унормування статусу осіб, які проживають на забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи територіях, звернуло увагу на наступне.

Оскільки зазначена законодавча ініціатива призведе до розширення кола осіб, на яких поширюватимуться пільги, передбачені для постраждалих 3 та 4 категорій, її реалізація потребуватиме додаткових бюджетних витрат, у зв’язку з чим на законопроект поширюються вимоги статті 27 Бюджетного кодексу України стосовно надання пропозицій щодо скорочення витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету для досягнення його збалансованості. Пояснювальна записка до законопроекту не містить таких пропозицій та відповідних розрахунків, при цьому у супровідних до законопроекту матеріалах не надано даних досліджень чи обстежень у зазначеній сфері, зокрема, щодо кількості осіб, на яких поширюватимуться запропоновані положення, що ускладнює прогнозування необхідних бюджетних видатків.

Враховуючи зазначене, за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу лише за умови позитивного експертного висновку Кабінету Міністрів України, який згідно з вимогами частини 2 статті 27 Бюджетного кодексу України має містити інформацію щодо впливу законопроекту на показники бюджету та можливостей фінансового забезпечення його реалізації у відповідному бюджетному періоді.

 

Враховуючи викладене, Комітет в и р і ш и в:

1.                 Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (щодо вдосконалення окремих положень), реєстр. № 3760 від 16.12.2013 р., внесений народним депутатом України Пеховим В.А. відхилити.

2.                 Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України від Комітету визначити Кальченка Валерія Михайловича – народного депутата України, Голову підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, управління радіоактивно забрудненими територіями, соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

 

Перший заступник
Голови Комітету                                                                                

О.ЛУКАШУК

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку