Рішення Комітету № 11/17 щодо проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо забезпечення бюджетної автономії та фінансової самостійності місцевих бюджетів), реєстр. № 2053

Опубліковано 10 квітня 2015, о 22:27

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

від "18" березня 2015 р.                                                                            № 11/17

 

Щодо проекту Закону про внесення змін
до Бюджетного кодексу України (щодо
забезпечення бюджетної автономії та
фінансової самостійності місцевих
бюджетів, реєстр. № 2053)

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо забезпечення бюджетної автономії та фінансової самостійності місцевих бюджетів, реєстр. № 2053), поданий народним депутатом України
Лубінцем Д. В., і відзначає.

Законопроект розроблено авторами з метою удосконалення бюджетного законодавства та збільшення обсягів надходжень до місцевих бюджетів шляхом зарахування до складу доходів бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів 25 відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату).

Проте автором законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування запропонованих змін, в тому числі обґрунтування необхідності і достатності частки рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, що пропонується спрямувати до доходів бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів. Відповідно до вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, у разі внесення законопроекту, проекту іншого акта, прийняття якого призведе до зміни показників бюджету (надходжень бюджету та/або витрат бюджету), до законопроекту має бути додане фінансово-економічне обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки). Наявність зазначеного обґрунтування є підставою для складення відповідних висновків щодо доцільності його прийняття.

Крім того, внесення відповідних змін до чинного законодавства, що регулює питання розподілу коштів державного бюджету України, має враховувати потреби геологічної галузі, виходячи з перспектив забезпечення бюджетних надходжень, необхідних для її підтримки.

Оскільки положення законопроекту у разі його прийняття матимуть вплив на показники бюджету, то у частині набрання чинності він має бути приведений у відповідність до вимог частини 3 статті 27 Бюджетного кодексу, згідно з якою Закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету) і приймаються:

не пізніше 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку планового бюджетного періоду;

після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

 

Зважаючи на викладене, Комітет      в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо забезпечення бюджетної автономії та фінансової самостійності місцевих бюджетів, реєстр. № 2053), поданого народним депутатом України Лубінцем Д. В. за умови врахування викладених зауважень.

2. Рішення направити до Комітету з питань бюджету.

 

 

Голова Комітету                                                                                             

М. Томенко

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку