Рішення Комітету № 47/7 від 19 жовтня 2016 року щодо проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та їх діяльності у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (реєстр. № 5134-1)

Опубліковано 24 жовтня 2016, о 15:48

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,  ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

РІШЕННЯ

 

від 19 жовтня 2016 року                   № 47/7

 

 

Про проект Закону про внесення змін

до деяких законодавчих актів щодо оптимізації

системи центральних органів виконавчої влади

та їх діяльності у сфері санітарного та епідемічного

благополуччя населення

(реєстр. №  5134-1)

 

Розглянувши в межах предметів відання Комітету проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та їх діяльності у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, поданий народними депутатами України  Мусієм О.С., Богомолець О.В., Шипком А.Ф., Біловолом О.М., Мельничуком С.П., Березенком С.І., Шурмою І.М., Бахтеєвою Т.Д. (реєстр. №  5134-1 від 04.10.2016 р.) (альтернативний), Комітет відмічає.

Метою законопроекту є приведення санітарного законодавства у відповідність до визначеної у 2014 році концепції реформування системи центральних органів виконавчої влади, та створення належних умов для розвитку економіки, зменшення непродуктивних затрат суб’єктів господарювання на отримання дозволів, перенесення відповідальності та витрат на забезпечення стабільного і безпечного функціонування належних їм об’єктів від держави на суб’єкти підприємництва, запровадження ефективного та економного ризик-орієнтованого підходу у здійснені державного нагляду.

Як зазначено у пояснювальній записці до законопроекту, необхідно також привести у відповідність з новими чинними законами положення, зокрема:

в частині державного контролю у сферах господарської діяльностізабезпечити пріоритет норм Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» відносно положень інших нормативно-правових актів. Адже існуюча ситуація призводить на практиці до правової невизначеності та застосування різних нормативно-правових актів для врегулювання аналогічних відносин;

визначення чіткого виключного переліку наглядових (контрольних) функцій та повноважень органів державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для санітарного та епідемічного благополуччя населення;

усунення подвійного контролю з одного і того ж питання;

мінімізувати перелік документів дозвільного характеру, а процедури їх отримання привести у відповідність до вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»;

виключити процедури контролю, які суперечать вимогам законів України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та «Про загальну безпечність нехарчової продукції».

З метою вирішення вказаних завдань необхідно внести зміни до законів України та викласти в новій редакції закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

На думку авторів, прийняття цього законопроекту сприятиме належному функціонуванню центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, на які покладено функції щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та державного нагляду.

Крім того, прогнозується спрощення започаткування та ведення бізнесу через застосування декларативного ризик-орієнтованого підходу в дозвільній системі, встановлення чіткого переліку контрольних функцій та повноважень органів державного нагляду (контролю) та виключення процедур контролю, які суперечать вимогам законів у сферах господарської діяльності, усунення дублювання контрольних процедур, мінімізацію переліку документів дозвільного характеру та приведення процедури їх отримання до вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Беручи до уваги, що показники безпечності продукції та послуг для здоров’я людини стали основними регуляторами конкуренції на національних та глобальних ринках, модернізоване санітарне законодавство дозволить створити умови вітчизняному виробнику для значного підвищення його конкурентоздатності.

Слід взяти до уваги, що на своєму засіданні 6 жовтня 2016 року Комітет розглянув проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, поданий народним депутатом України Кириченком О.М. (реєстр. № 5134 від 16.09.2016 р.) та рекомендував Комітету з питань охорони здоров'я внести до Верховної Ради України пропозицію про повернення його на доопрацювання суб'єкту права законодавчої ініціативи.

 

 

 

Комітет вирішив:

 

1. Рекомендувати Комітету з питань охорони здоров'я внести до Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у частині оптимізації системи центральних органів виконавчої влади у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (реєстр. №  5134-1 від 04.10.2016 р.) (альтернативний), поданого народними депутатами України Мусієм О.С., Богомолець О.В., Шипком А.Ф., Біловолом О.М.,  Мельничуком С.П., Березенком С.І., Шурмою І.М., Бахтеєвою Т.Д.

 

2. Висновок направити до Комітету з питань охорони здоров'я.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету

 

А.Дирів

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку