Рішення Комітету на проект Закону № 8067 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей розподілу екологічного податку
Опубліковано 15 травня 2018, о 21:43КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
від 15 травня 2018 р. № 72/12
Про проект Закону України
(реєстр. № 8067)
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи у межах предметів відання розглянув проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 8067 від 27.02.2018 р.), поданий народними депутатами України О.Недавою, І.Рибаком, П.Дзюбликом, С.Сажком і відзначає.
Метою законопроекту є відновлення дії окремих норм бюджетного законодавства для забезпечення спрямування надходжень від екологічного податку до спеціального фонду державного та до спеціальних фондів місцевих бюджетів, їх використання виключно на природоохоронні заходи, а також залучення на ці цілі коштів Державного фонду регіонального розвитку.
Передбачається внести зміни до низки статей Бюджетного кодексу України, які забезпечать формування спеціальних фондів для реалізації заходів з охорони довкілля, а саме:
1) до спеціального фонду державного бюджету зараховується 20 відсотків екологічного податку (крім екологічного податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад встановлений особливими умовами ліцензії строк, який зараховується до спеціального фонду державного бюджету у повному обсязі);
2) до спеціального фонду місцевих бюджетів зараховується 80 відсотків екологічного податку (крім екологічного податку, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та/або тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк), у тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів - 25 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 55 відсотків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 80 відсотків.
Законопроектом розширено перелік природоохоронних заходів, які можуть фінансуватися за рахунок видатків спеціального фонду державного бюджету, а також зі спеціальних фондів місцевих бюджетів як це передбачено Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища».
Порівняльна таблиця до законопроекту передбачає внесення змін до статті 57 Бюджетного кодексу України, якою пропонується внести зміни до порядку закриття рахунків після закінчення бюджетного періоду та запровадити перерахування до спеціальних фондів бюджетів вищого рівня (обласних, Автономної Республіки Крим) бюджетних коштів, які надійшли на рахунки спеціальних фондів нижчих рівнів та не були використані впродовж двох бюджетних періодів. Однак, до тексту законопроекту зазначені зміни не увійшли і це питання потребує вирішення відповідно до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України».
Комітет підтримує запропоновані у законопроекті зміни до Бюджетного кодексу України, зокрема, щодо відновлення віднесення коштів екологічного податку до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету та спеціальних фондів та місцевих бюджетів, щодо їх цільового використання виключно на природоохоронні заходи, а також концентрації цих коштів у бюджетах вищого рівня у разі їх невикористання у визначені законодавством строки.
Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету проект Закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо особливостей розподілу екологічного податку (реєстр. № 8067), поданий народними депутатами України О.Недавою, І.Рибаком, П.Дзюбликом, С.Сажком внести на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу.
2. Рішення направити Комітету Верховної Ради України з питань бюджету.
Перший заступник
Голови Комітету А.Дирів