12.02.2020 Комітет провів Круглий стіл на тему: ««Вдосконалення правового регулювання виробництва хутра в Україні» (відеозвіт + стенограма + матеріали)
Опубліковано 12 лютого 2020, о 21:31
12
лютого 2020 року Комітет з питань екологічної політики та
природокористування провів Круглий стіл на тему: «Вдосконалення
правового регулювання виробництва хутра в Україні» (читати матеріали, читати стенограму, дивитися відеорепортаж).
Головував на Круглому столі народний депутат України, Голова Комітету Бондаренко Олег Володимирович. У своєму виступі головуючий зазначив, що основним напрямом виробництва хутра в Україні, як і загалом у світі, є норка, яка у галузі хутрового звірівництва України займає найбільший обсяг - 97 %; решта – 3 % це лисиця, песець і нутрія. На сьогодні навколо галузі виробництва хутра склалася складна ситуація. Складність ситуації полягає у тому, що тут сплелися екологічні та соціально-економічні проблеми. Аналіз фактичної ситуації свідчить, що наразі в суспільстві не існує однозначного бачення щодо шляхів вирішення порушеного питання. Актуальність сьогоднішнього круглого столу зумовлена необхідністю окреслення подальших кроків для перегляду підходів у галузі виробництва хутра до питань довкілля як органами виконавчої влади, місцевого самоврядування так і галуззю хутрового звірівництва та власниками підприємств. Запропонував учасникам круглого столу висловити своє неупереджене бачення щодо ситуації в Україні з виробництва хутра та шляхів вирішення порушених проблем.
На Круглому столі виступили: народні депутати України Литвиненко С.А., Давиденко В.М., Шол М.В., Овчинникова Ю.Ю., Рудик К.О., Чорноморов А.О., Жупанин А.В.; уповноважений Президента України з аграрних питань Лещенко Р.М.; заступник Міністра енергетики та охорони довкілля України Сташук І.І.; генеральний директор Директорату безпечності харчових продуктів Мороз М.А. та заступник директора Департаменту аграрної політики Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Альшанова О.О.; власник ТОВ «Пелском» Харченко О. М.; директор по стандартах і сталому розвитку Міжнародної федерації хутра Стокал Пол; Власник ТОВ «Норкова ферма «Вікінг» Чарфас Є. М., керуючий справами ТОВ «Тіволі Фюр» Абовян А. П., заступник генерального директора Федерації роботодавців України Немілостівий В. О.; Президент Асоціації звірівників України Федина В. М.; представники ГО «Єдина Планета» Вишебаба П. О., Сорока К. О., віце-президенти Асоціації зоозахисних організацій України Суркова М. Л., Лосік А.; Голова ГО «Ліга допомоги тваринам» Савченко З. Ф., Член ГО «Відкриті клітки» Руденко С., заступник керуючого партнера Адвокатського об’єднання «Екобезпека» Проданик І. В., представники ініціативних груп громад сіл Сінгури, Шульгівка, Ковалин, де діють хутроферми, Хоменко Р.М., Льовкіна В.Г., Шевченко К.М.; представник Всеукраїнської еколгічної ліги Тимочко С.Т.; керівник ГС «Центр порятунку диких, екзотичних та домашніх тварин «Добрий дім» Подвойська І. Г., заступник голови по вдосконаленню регуляторної політики ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» Скороход О.П.; асистент кафедри екологічного моніторингу, геоінформаційних та аерокосмічних технологій Державної екологічної академії Найда Є. І., завідуюча лабораторії гігієни ґрунту та відходів, Інституту охорони ґрунтів України Дмитренко О. В.
На Круглому столі заслухали питання: про поширення гуманістичних цінностей та підтримку заборони виробництва хутра в Україні; стан галузі звірівництва в Україні; виробничий процес на норкових фермах та забезпечення добробуту хутрових тварин; світовий досвід звірівництва та втілення світових стандартів в Україні; досвід модернізації та запровадження сучасних технологій у виробництві; формування трудового потенціалу країни та збільшення ризиків трудової міграції працівників норкових ферм за межі країни у разі запровадження заборони здійснення господарської діяльності із вирощування хутрових тварин; галузь звірівництва, наведення статистичних даних, проблематика та перспективи; чому сертифікація Wel Fur не зробить українські хутрофі ферми більш екологічними та гуманними до диких тварин; європейський досвід розв'язання проблеми хутрового виробництва; соціально-економічна недоцільність діяльності норкових ферм в Україні; недотримання вимог добробуту тварин на хутрових виробництвах; міжнародний досвід заборони хутрового виробництва; порушення екологічних прав громадян від діяльності хутроферм: юридичні аспекти; екологічні проблеми на Дніпропетровщині та Житомирщині через діяльність хутрової ферми; соціально-екологічні переваги через діяльність хутрової ферми; екологічні наслідки та ризики діяльності підприємств з вирощування хутрових тварин; питання діяльності хутрових ферм в стратегії екологічної політики України; екологічна безпека норкових ферм; вплив на ґрунти норкових ферм.
Головуючий Бондаренко О.В. у своєму завершальному слові висловив подяку учасникам Круглого столу за змістовні виступи. Зазначив, що в Україні будь-яка господарська та виробнича діяльність має здійснюватись з дотриманням вимог природоохоронного законодавства. Підприємства мають допускати представників Держекоінспекції та Держпродспоживслужби для проведення перевірок. Зазначив, що наразі здійснюється процес реформування державних органів контролю (нагляду). Зазначив, що за результатами обговорення заслуханої інформації Комітетом, керуючись об’єктивною інформацією, буде прийнято відповідне рішення.
Головував на Круглому столі народний депутат України, Голова Комітету Бондаренко Олег Володимирович. У своєму виступі головуючий зазначив, що основним напрямом виробництва хутра в Україні, як і загалом у світі, є норка, яка у галузі хутрового звірівництва України займає найбільший обсяг - 97 %; решта – 3 % це лисиця, песець і нутрія. На сьогодні навколо галузі виробництва хутра склалася складна ситуація. Складність ситуації полягає у тому, що тут сплелися екологічні та соціально-економічні проблеми. Аналіз фактичної ситуації свідчить, що наразі в суспільстві не існує однозначного бачення щодо шляхів вирішення порушеного питання. Актуальність сьогоднішнього круглого столу зумовлена необхідністю окреслення подальших кроків для перегляду підходів у галузі виробництва хутра до питань довкілля як органами виконавчої влади, місцевого самоврядування так і галуззю хутрового звірівництва та власниками підприємств. Запропонував учасникам круглого столу висловити своє неупереджене бачення щодо ситуації в Україні з виробництва хутра та шляхів вирішення порушених проблем.
На Круглому столі виступили: народні депутати України Литвиненко С.А., Давиденко В.М., Шол М.В., Овчинникова Ю.Ю., Рудик К.О., Чорноморов А.О., Жупанин А.В.; уповноважений Президента України з аграрних питань Лещенко Р.М.; заступник Міністра енергетики та охорони довкілля України Сташук І.І.; генеральний директор Директорату безпечності харчових продуктів Мороз М.А. та заступник директора Департаменту аграрної політики Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Альшанова О.О.; власник ТОВ «Пелском» Харченко О. М.; директор по стандартах і сталому розвитку Міжнародної федерації хутра Стокал Пол; Власник ТОВ «Норкова ферма «Вікінг» Чарфас Є. М., керуючий справами ТОВ «Тіволі Фюр» Абовян А. П., заступник генерального директора Федерації роботодавців України Немілостівий В. О.; Президент Асоціації звірівників України Федина В. М.; представники ГО «Єдина Планета» Вишебаба П. О., Сорока К. О., віце-президенти Асоціації зоозахисних організацій України Суркова М. Л., Лосік А.; Голова ГО «Ліга допомоги тваринам» Савченко З. Ф., Член ГО «Відкриті клітки» Руденко С., заступник керуючого партнера Адвокатського об’єднання «Екобезпека» Проданик І. В., представники ініціативних груп громад сіл Сінгури, Шульгівка, Ковалин, де діють хутроферми, Хоменко Р.М., Льовкіна В.Г., Шевченко К.М.; представник Всеукраїнської еколгічної ліги Тимочко С.Т.; керівник ГС «Центр порятунку диких, екзотичних та домашніх тварин «Добрий дім» Подвойська І. Г., заступник голови по вдосконаленню регуляторної політики ГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» Скороход О.П.; асистент кафедри екологічного моніторингу, геоінформаційних та аерокосмічних технологій Державної екологічної академії Найда Є. І., завідуюча лабораторії гігієни ґрунту та відходів, Інституту охорони ґрунтів України Дмитренко О. В.
На Круглому столі заслухали питання: про поширення гуманістичних цінностей та підтримку заборони виробництва хутра в Україні; стан галузі звірівництва в Україні; виробничий процес на норкових фермах та забезпечення добробуту хутрових тварин; світовий досвід звірівництва та втілення світових стандартів в Україні; досвід модернізації та запровадження сучасних технологій у виробництві; формування трудового потенціалу країни та збільшення ризиків трудової міграції працівників норкових ферм за межі країни у разі запровадження заборони здійснення господарської діяльності із вирощування хутрових тварин; галузь звірівництва, наведення статистичних даних, проблематика та перспективи; чому сертифікація Wel Fur не зробить українські хутрофі ферми більш екологічними та гуманними до диких тварин; європейський досвід розв'язання проблеми хутрового виробництва; соціально-економічна недоцільність діяльності норкових ферм в Україні; недотримання вимог добробуту тварин на хутрових виробництвах; міжнародний досвід заборони хутрового виробництва; порушення екологічних прав громадян від діяльності хутроферм: юридичні аспекти; екологічні проблеми на Дніпропетровщині та Житомирщині через діяльність хутрової ферми; соціально-екологічні переваги через діяльність хутрової ферми; екологічні наслідки та ризики діяльності підприємств з вирощування хутрових тварин; питання діяльності хутрових ферм в стратегії екологічної політики України; екологічна безпека норкових ферм; вплив на ґрунти норкових ферм.
Головуючий Бондаренко О.В. у своєму завершальному слові висловив подяку учасникам Круглого столу за змістовні виступи. Зазначив, що в Україні будь-яка господарська та виробнича діяльність має здійснюватись з дотриманням вимог природоохоронного законодавства. Підприємства мають допускати представників Держекоінспекції та Держпродспоживслужби для проведення перевірок. Зазначив, що наразі здійснюється процес реформування державних органів контролю (нагляду). Зазначив, що за результатами обговорення заслуханої інформації Комітетом, керуючись об’єктивною інформацією, буде прийнято відповідне рішення.