30.07.2020 відбулося засідання круглого столу щодо державного екологічного контролю (ВІДЕО)

Опубліковано 30 липня 2020, о 19:02
30 липня 2020 року Комітетом Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування під головуванням заступника Голови Комітету, народного депутата України Маріковського О.В. було проведено круглий стіл щодо державного екологічного контролю, зокрема про обговорення законопроектів реєстр. №№ 3091, 3091-1 та 3417.

У засіданні круглого столу взяли участь народні депутати України, представники Апарату Верховної Ради України, центральних органів виконавчої влади, профільних громадських організацій, міжнародних партнерів, наукової та бізнес спільноти.


Читати інформаційно-аналітичні матеріали

В ході засідання увагу було присвячено питанням:

-                  необхідності підняття статусу державного екологічного контролю та довіри людей до контролюючого органу;

-        створення та застосування нового механізму державного екологічного контролю;

-        закріплення на законодавчому рівні повноважень контролюючого органу;

-        розробки підзаконних актів;

-        посилення відповідальності всіх суб’єктів державного екологічного контролю.

При обговоренні та порівняльному аналізу законопроектів зазначалось: реєстр. № 3091 комплексно охоплює реформування системи державного екологічного контролю; реєстр. № 3091-1 є скороченою версією законопроекту реєстр. № 3091; реєстр. № 3417 не є комплексним, покликаний вирішити лише один напрямок діяльності Державної екологічної інспекції, проте без реформування системи державного екологічного контролю в цілому цей законопроект не має права на розгляд.

В ході дискусії учасниками круглого столу була підтримана ініціатива щодо реформування системи державного екологічного контролю та надані пропозиції та зауваження щодо доопрацювання законопроекту реєстр. № 3091, зокрема щодо:

-                  посилення громадського контролю відповідно до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та Оргуської конвенції; наповнення системи доступу до екологічної інформації про державний екологічний контроль;

-                  підвищення заробітної плати інспекторів державного екологічного контролю та проблем фінансування інспекторів галузей лісового та мисливського господарств, які не фінансуються з державного чи місцевого бюджету;

-                  законодавчого визначення необхідності забезпечення кадрового інспекторського потенціалу професійними фахівцями, інспекторами-геологами, з врахуванням можливості їх допуску до документації з обмеженим доступом, у зв’язку із специфікою геологічної галузі; це ж стосується водокористування, лісової, мисливської та рибної галузей;

-                  уточнення механізму адміністрування дозволів на водокористування;

-                  забезпечення контролю міжнародних договорів стосовно мореплавства та внесення відповідних змін до Закону України «Про аквакультуру»;

-                  виконання Директиви 2010/75/ЄС про промислові викиди та Директива 91/676/ЄЕС стосовно охорони вод від забруднення, спричиненого нітратами з сільськогосподарських джерел; перевірок забруднення ґрунтів відходами тваринництва, побічними продуктами тваринництва, які не підлягають вживанню людиною; контролю розорювання земель, яке призводить до виснаження, деградації земель; контролю викидів пересувних джерел;

-                  забезпечення конституційних прав громадян в частині проникнення до житла;

-                  необхідності уникнення еколого-економічних та корупційних ризиків у разі зупинки та закриття підприємств з безперервним циклом виробництва, та перевірок підприємств в неробочі та святкові дні; забезпечення розвитку бізнесу з дотриманням екологічних вимог для забезпечення чистого довкілля та здоров’я людей; досягнення балансу між повноваженнями здійснення контролю та правам бізнесу захищати свої права; про необхідність визначення чітких термінів перевірок; врахування існуючого досвіду впровадження природоохоронних заходів на великих підприємствах з безперервним циклом виробництва.

Також представники громадських організацій запропонували продовжити конструктивну дискусію та запросили представників бізнес-спільноти долучитися до цієї роботи.

Народний депутат Маріковський О.В. зазначив, що Комітет з питань екологічної політики та природокористування спрямований на конструктивний, системний, уніфікований підхід та намагається у комплексі вирішувати питання удосконалення законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища. Реформування державного екологічного контролю є лише одним його елементом. На порядку денному стоїть, зокрема, й питання екологічного фінансування. Підтримав пропозицію представників громадських організацій про продовження конструктивної дискусії щодо реформування державного екологічного контролю та запропонував створити робочу групу при Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України для опрацювання наданих до законопроекту пропозицій та зауважень.

Заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Шахматенко Р.С. підтримав пропозицію щодо створення при Міндовкілля відповідної робочої групи.

Підсумовуючи засідання круглого столу Народний депутат Маріковський О.В. зазначив, що остаточне рішення щодо законопроектів буде прийняте на засіданні Комітету з питань екологічної політики та природокористування. Висловив свою думку про те, що одним із можливих шляхів подальшого розгляду законопроекту реєстр. № 3091 може бути пропозиція про повернення його на повторне перше читання.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку