Рішення Комітету від 18.04.2011р. № 93/5 щодо проекту Закону України про денонсацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС
26 квітня 2011, 10:39
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Р І Ш Е Н Н Я
18 квітня 2011 року № 93/5
Про проект Закону України про денонсацію
Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом
Російської Федерації про співробітництво в
будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС
Розглянувши проект Закону України "Про денонсацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС" (реєстр. № 8227 від 15.03.2011 року), поданий народним депутатом України Кириленком В.А., Комітет відмічає наступне.
1. Законопроект передбачає денонсацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС, підписаної 9 червня 2010 року в м. Києві і ратифікованої Законом України від 12 січня 2011 року № 2917-VI "Про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС".
2. Автор законопроекту обгрунтовує необхідність денонсації Угоди потребою уникнення несприятливих наслідків, пов’язаних з активним розвитком в Україні атомної енергетики та недосконалістю механізмів даного міжнародного договору та підходів, використаних при його ратифікації Верховною Радою України.
Крім того, на думку автора Угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС є непрозорою та невигідною для України з точки зору її економічних інтересів та енергетичної безпеки, оскільки:
Угода не містить фінансових умов отримання позики на будівництво енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС, передбачаючи водночас необґрунтовані й надмірні зобов’язання української сторони. Ці зобов’язання передбачають закупівлю 100% ядерного палива виключно у Росії, створюють можливість для необґрунтованого завищення ціни цього палива та електричної енергії тощо;
всупереч усталеній практиці й державним інтересам України вищезазначену Угоду було ратифіковано Верховною Радою без укладення відповідної Кредитної угоди.
3. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що Конституція України та Закон України "Про міжнародні договори України" встановлюють особливий порядок прийняття законів, що стосуються питань ратифікації та денонсації міжнародних договорів України, який полягає у тому, що суб’єктами законодавчої ініціативи з цих питань можуть виступати лише Президент України або Кабінет Міністрів України та з огляду на зазначене не підтримує прийняття внесеного законопроекту.
За підсумками обговорення законопроекту Комітет вирішив :
1. Запропонувати Комітету у закордонних справах внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про денонсацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про співробітництво в будівництві енергоблоків № 3 та 4 Хмельницької АЕС (реєстр. № 8227 від 15.03.2011 року), поданий народним депутатом України Кириленком В.А., з пропозицією про його відхилення з урахуванням висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.
2. Рішення Комітету направити до Комітету Верховної Ради України у закордонних справах.
Голова Комітету А.Семинога