РІШЕННЯ КОМІТЕТУ ВІД 05.10.2011 № 105/5 Про проект Закону України про внесення змін до розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо соціального захисту громадян) (реєстр. № 8779)

09 жовтня 2011, 19:37

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

від 5 жовтня 2011р.    105/5

 

Про проект Закону України про внесення змін

до розділу VII "Прикінцеві положення"

Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік"

(щодо соціального захисту громадян)

(реєстр. № 8779)

 

Розглянувши проект Закону України про внесення змін до розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо соціального захисту громадян)(реєстр. № 8779 від 07.07.2011 року), внесений народними депутатами України Семиногою А.І., Шершуном М.Х., Даниленком В.А., висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, Комітет, відповідно до предметів відання, зазначає.

Законопроект передбачає відміну дії пункту 4 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік". Пунктом 4 зазначений Закон був доповнений Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" від 14 червня 2011 року № 3491-VІ. Цим пунктом встановлено, що у 2011 році норми і положення статей 39, 50, 51, 52, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", статті 6 Закону  України "Про соціальний захист дітей війни", статей 14, 22, 37 та частини третьої статті 43 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік.

За висновком  Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, за змістом відповідних положень Конституції України вирішення питань, що стосуються права на відповідні соціальні виплати та їх розмірів, належить до повноважень Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади. Такий підхід випливає зі змісту пунктів 1 та 6 частини 1 статті 92 Конституції України, за якою виключно законами України визначаються: "права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина; основи соціального захисту…".

Передбачений пунктом 4 розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" порядок застосування норм відповідних законів України не узгоджується також із Законом України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії", згідно з яким основні державні соціальні гарантії, до яких включаються: мінімальний розмір заробітної плати, мінімальний розмір пенсії за віком, неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розміри державної соціальної допомоги та інших соціальних виплат, встановлюються законами з метою забезпечення конституційного права громадян на достатній життєвий рівень (стаття 17 Закону).

Законом України  "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" чітко визначено процедуру зміни пільг та компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Статтею 71 цього закону встановлено, що  дія його положень не  може  призупинятися   іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

За висновком  Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, незрозумілою є залежність розмірів доплат громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення (стаття 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які  постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи") від наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України. Адже зазначені доплати не є пенсійними виплатами і не фінансуються з бюджету Пенсійного фонду України.

Враховуючи викладене, Комітет вирішив:

 

1.             Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про прийняття за основу та в цілому як Закон  проекту Закону України про внесення змін до розділу VII "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" (щодо соціального захисту громадян) (реєстр. № 8779).

 

2.             Рішення Комітету направити до Комітету з питань бюджету.

 

 

 

Голова Комітету                                          

А.І. СЕМИНОГА