РІШЕННЯ КОМІТЕТУ № 7/ ВІД 15 ТРАВНЯ 2013 Р. про проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))

27 травня 2013, 01:53

РІШЕННЯ КОМІТЕТУ № 7/ ВІД 15 ТРАВНЯ 2013 Р. про проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))

 

 

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

15 травня 2013 року                          № 7/

 

про проект Закону України

про  внесення змін до Закону України

”Про природно-заповідний фонд України

(щодо екологічного та мисливського туризму)

(реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))

 

 

Розглянувши проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму), внесений народним депутатом України В.Барвіненком (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.)), Комітет зазначає наступне.

У законопроекті пропонується внести  зміни  до  статей 18, 21, 26, 40  Закону України "Про природно-заповідний фонд України", за якими в  заповідних зонах, буферних зонах, зонах антропогенного ландшафту біосферних заповідників, зонах стаціонарної рекреації національних природних парків, на території заказників та в охоронних зонах територій та об’єктів природно-заповідного фонду має дозволятися екологічний та  мисливський  туризм. Також у проекті міститься пропозиція щодо надання органам місцевого самоврядування права погоджувати проекти організації  території біосферних заповідників.

В даний час в законодавстві України відсутнє визначення понять “екологічний туризм”, “мисливський туризм”, що не дає можливості чітко оцінити відповідність цих видів туризму умовам охорони територій та об‘єктів природно-заповідного фонду. Термінмисливський туризм” є практично тотожнім термінумисливство”, отже надання дозволу на здійснення мисливського туризму в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду є фактично дозволом на здійснення мисливства. Посилання авторів законопроекту на проведення екологічної експертизи при здійсненні мисливського туризму не є обґрунтованим, оскільки Закон України “Про екологічну експертизу“ не передбачає проведення екологічної експертизи щодо мисливства.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 10.04 2013 р. пропонує даний законопроект відхилити з огляду на можливість послаблення охоронного режиму територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

Комітет отримує листи від  громадських організацій екологічного спрямування з проханням не підтримувати даний законопроект.

 

У зв’язку з викладеним, Комітет   в и р і ш и в:

 

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстраційний № 2286 від 12.03.2013р.(доопр.)) за результатами розгляду у першому читанні відхилити.

2. Співдоповідачем на пленарному засіданні  Верховної Ради України від Комітету визначити Голову Комітету Сех Ірину  Ігорівну.

 

Голова Комітету

І.Сех