РІШЕННЯ КОМІТЕТУ № 7/ ВІД 15 ТРАВНЯ 2013 Р. про проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))
27 травня 2013, 01:53
РІШЕННЯ КОМІТЕТУ № 7/ ВІД 15 ТРАВНЯ 2013 Р. про проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Р І Ш Е Н Н Я
15 травня 2013 року № 7/
про проект Закону України
про внесення змін до Закону України
”Про природно-заповідний фонд України”
(щодо екологічного та мисливського туризму)
(реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.))
Розглянувши проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму), внесений народним депутатом України В.Барвіненком (реєстр. № 2286 від 12.03.2013 р. (доопр.)), Комітет зазначає наступне.
У законопроекті пропонується внести зміни до статей 18, 21, 26, 40 Закону України "Про природно-заповідний фонд України", за якими в заповідних зонах, буферних зонах, зонах антропогенного ландшафту біосферних заповідників, зонах стаціонарної рекреації національних природних парків, на території заказників та в охоронних зонах територій та об’єктів природно-заповідного фонду має дозволятися екологічний та мисливський туризм. Також у проекті міститься пропозиція щодо надання органам місцевого самоврядування права погоджувати проекти організації території біосферних заповідників.
В даний час в законодавстві України відсутнє визначення понять “екологічний туризм”, “мисливський туризм”, що не дає можливості чітко оцінити відповідність цих видів туризму умовам охорони територій та об‘єктів природно-заповідного фонду. Термін “мисливський туризм” є практично тотожнім терміну “мисливство”, отже надання дозволу на здійснення мисливського туризму в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду є фактично дозволом на здійснення мисливства. Посилання авторів законопроекту на проведення екологічної експертизи при здійсненні мисливського туризму не є обґрунтованим, оскільки Закон України “Про екологічну експертизу“ не передбачає проведення екологічної експертизи щодо мисливства.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 10.04 2013 р. пропонує даний законопроект відхилити з огляду на можливість послаблення охоронного режиму територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
Комітет отримує листи від громадських організацій екологічного спрямування з проханням не підтримувати даний законопроект.
У зв’язку з викладеним, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України ”Про природно-заповідний фонд України” (щодо екологічного та мисливського туризму) (реєстраційний № 2286 від 12.03.2013р.(доопр.)) за результатами розгляду у першому читанні відхилити.
2. Співдоповідачем на пленарному засіданні Верховної Ради України від Комітету визначити Голову Комітету Сех Ірину Ігорівну.
Голова Комітету
І.Сех