Рішення Комітету № 12/7 від 03.07.2013 р. Проект Закону про штучно створені земельні ділянки на водних об'єктах в межах акваторії морських портів (реєстр. № 2968)
09 липня 2013, 11:15
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Р І Ш Е Н Н Я
від 3 липня 2013 р. № 12/7
Проект Закону про штучно створені
земельні ділянки на водних об'єктах
в межах акваторії морських портів (реєстр. № 2968)
Комітет розглянув проект Закону про штучно створені земельні ділянки на водних об'єктах в межах акваторії морських портів реєстр. № 2968 від 13.05.2013, внесений народним депутатом України Г. Трухановим, та відзначає.
Метою проекту є комплексне врегулювання правовідносин, пов’язаних зі створенням та використанням штучних земельних ділянок, на водних об’єктах в межах акваторії морських портів, а також закріплення правових та організаційних засад для будівництва на них будівель, споруд та/або їх комплексного освоєння, оформлення відповідних дозвільних документів, визначення правового статусу таких земельних ділянок, цілей та порядку їх утримання та експлуатації.
Комітет висловлює такі зауваження і пропозиції:
Відповідно до статті 90 Водного кодексу України прибережна захисна смуга та пляжна зона уздовж морів, морських заток і лиманів може використовуватися для будівництва гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд. Перелік гідротехнічні споруди морських портів визначений статтею 1 Водного кодексу України. Таким чином, якщо метою створення штучної земельної ділянки є облаштування гідротехнічних споруд морських портів, то встановлення на ній прибережної захисної смуги з одного боку - не блокуватиме реалізацію запланованої діяльності, а з іншого боку - дозволить забезпечити дотримання режиму господарської діяльності, визначених статтею 90 Водного кодексу України (заборони влаштування вигри бів для накопичення господарсько-побутових стічних вод обсягом більше 1 кубічного метра на добу, споруд для приймання і знезаражування рідких відходів тощо).
У частині четвертій статті 7 пропонуємо передбачити надання дозволу на створення штучної земельної ділянки або письмового повідомлення про відмову у видачі дозволу протягом 30 календарних днів (а не 10 робочих днів), що відповідатиме строку, визначеному Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Порядком видачі дозволів на проведення робіт на землях водного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 № 557.
Комітет звертає увагу на те, що кожне створення штучної земельної ділянки, серед іншого, призводитиме до фактичної зміни меж та площі акваторії і території морського порту, що згідно зі статтею 8 Закону України «Про морські порти» має здійснюватися за рішенням Кабінету Міністрів України». У зв’язку із зазначеним, пропонуємо у статті 10 визначити, що розпорядження штучними земельними ділянками належить до повноважень Кабінету Міністрів України, яким одночасно з рішеннями про надання цих земельних ділянок можуть прийматися рішення про зміну меж території та акваторії морського порту. Це дозволить уникнути колізії, пов’язаної з наділенням місцевих державних адміністрацій повноваженнями щодо розпорядження земельними ділянками за межами відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
У частині четвертій статті 10 пропонуємо передбачити надання дозволу на створення штучної земельної ділянки або письмового повідомлення про відмову у видачі дозволу протягом 30 календарних днів (а не 10 робочих днів), що відповідатиме строку, визначеному пунктом 6 Порядку видачі дозволів на проведення робіт на землях водного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 № 557.
Статтю 11 «Утримання штучних земельних ділянок пропонуємо доповнити пунктом такого змісту: «спорудженні системи для відводу зливових, талих, дренажних вод з штучно створених територій».
Комітет звертає увагу, що зміни до Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про оренду землі», «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», викладені у Прикінцевих положеннях, подані без порівняльної таблиці, що суперечать вимогам Регламенту Верховної Ради України.
Комітет пропонує у пункті 2 Прикінцевих положень:
1. Зміни до Земельного кодексу України:
зміни, запропоновані до статті 60 виключити;
статтю 60 доповнити пунктом у такій редакції: «Штучно створені земельні ділянки відносяться до земель водного фонду або земель морського транспорту (у разі, якщо планом розвитку морського порту передбачено розміщення на них споруд, що не належать до гідротехнічних, гідрометричних та лінійних)».
2. Зміни до Водного кодексу України:
1) у пункті 7 статті 14 слова «створення штучної території» викласти у редакції «створення штучних земельних ділянок на водних об’єктах в межах акваторії морських портів»;
2) запропоновані зміни до статті 48 викласти у редакції «створення штучних земельних ділянок на водних об’єктах в межах акваторії морських портів»;
3) пункт, яким пропонується доповнити статтю 85, викласти у редакції: «Штучно створені земельні ділянки на водних об’єктах в межах акваторії морських портів…» і далі за текстом.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Комітету з питань транспорту і зв’язку проект Закону про штучно створені земельні ділянки на водних об'єктах в межах акваторії морських портів реєстр. № 2968 від 13.05.2013, внесений народним депутатом України Г. Трухановим, за результатами розгляду у першому читанні направити на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.
2. Рішення направити до Комітету з питань транспорту і зв’язку.
Голова Комітету
І.І.Сех