Рішення Комітету 23/7 про проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо плати за користування надрами (доопрацьованого, реєстр. № 3902), поданий народними депутатами України Сенченком А. В. та Павловським А. М.

25 квітня 2014, 13:54

 

 

 

КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

 

 

 

від 16 квітня 2014 р.                                                                                             23/7

 

Щодо проекту Закону про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо плати
за користування надрами
(доопрацьованого, реєстр. № 3902)

 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо плати за користування надрами (доопрацьованого, реєстр. № 3902), поданий народними депутатами України Сенченком А. В. та Павловським А. М., і відзначає.

За задумом автора законопроектом передбачається уточнення термінології і деяких інших положень Податкового кодексу України, що скасує підстави для їх неоднозначного тлумачення. Зокрема йдеться про удосконалення рентного підходу стосовно визначення розміру плати за користування надрами, що в свою чергу, має позитивно позначитися на дохідній частині бюджету, а також створить передумови для підвищення ціни на природні ресурси (мінеральну сировину), що використовується для виготовлення продуктів (товарів), особливо тих, що користуються значним попитом за межами держави.

До законопроекту можна висловити такі зауваження:

1. Запропонованими змінами до підпункту 14.1.126 передбачається вважати обсяг видобутої вуглеводневої сировини для цілей розділів X, XI обсягом нафти, природного газу (у тому числі супутнього (нафтового) газу), газового конденсату у значенні, наведеному в підпункті 14.1.128, що у порядку визначеному в правилах видобування вуглеводневої сировини, взятий на облік безпосередньо після пунктів їх підготовки із застосуванням засобів інструментального обліку, які забезпечують безперервну електронну фіксацію.

Запровадження безперервної електронної фіксації не передбачено базовим законодавством у зазначеній сфері, зокрема Законом України "Про нафту і газ", Кодексом України про надра, Законом України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" та іншими законодавчими актами, і вимагає відповідного фінансово-економічного обґрунтування.

2. Законопроектом пропонується повністю змінити підхід до встановлення ставок плати за користування надрами, зокрема для цілей оподаткування змінити систематику корисних копалин та перейти від вартості видобутих корисних копалин до вартості товарної продукції гірничого підприємства. Запропоновані зміни до матимуть значний вплив на розвиток надрокористування і мають бути обґрунтовані з фінансово-економічної точки зору, а також необхідно здійснити прогнозування наслідків від прийняття законопроекту по кожному виду корисних копалин та розвитку відповідних галузей економіки.

3. Запропоновані зміни до Податкового кодексу матимуть значний вплив на розвиток надрокористування та показники державного бюджету. Тому було б доцільно отримати щодо законопроекту висновок Кабінету Міністрів України.

Слід зазначити, що практично всі питання, які планується вирішити запропонованим законопроектом, врегульовано у поданому Кабінетом Міністрів України і прийнятому Верховною Радою Законі України від 27.03.14 № 1166-VII "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні".

 

Зважаючи на викладене, Комітет      в и р і ш и в:

1. Рекомендувати Комітету з питань податкової та митної політики врахувати зауваження Комітету до законопроекту, викладені у мотивувальній частині рішення, щодо законопроекту про внесення змін до Податкового кодексу України щодо плати за користування надрами (доопрацьованого, реєстр. № 3902), поданий народними депутатами України Сенченком А. В. і Павловським А. М.

2. Рішення направити до Комітету з питань податкової та митної політики.

 

 

Перший заступник

Голови Комітету                                                                                                 

О. Лукашук