Рішення Комітету № 13/ щодо проекту Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік (№2623)
27 квітня 2015, 11:51
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,
ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Рішення
від 22 квітня 2015 р. № _______
Про проект Постанови про
Основні напрями бюджетної
політики на 2016 рік
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи розглянув, відповідно до предметів відання, проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, і відзначає.
Метою проекту постанови, на думку суб‘єктів права законодавчої ініціативи, є визначення цілей та завдань бюджетної політики на наступний 2016 рік, передбачених статтею 33 Бюджетного кодексу України.
Згідно з пояснювальною запискою, проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік розроблено відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Коаліційної угоди і Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» та ґрунтується на положеннях програм співпраці з Міжнародним валютним фондом та іншими міжнародними фінансовими організаціями.
Законопроектом передбачається, що проектом Державного бюджету України на 2016 рік буде враховано проведення ефективної бюджетно-податкової політики, дотримання жорсткої фінансової дисципліни, підвищення рівня прозорості та раціональності бюджетного процесу.
Передумовами формування проекту Державного бюджету України на 2016 рік стане економічне відновлення, подолання бідності, сталий розвиток суспільства, забезпечення пріоритетного спрямування бюджетних коштів на розвиток озброєння та військової техніки, розроблення та впровадження їх нових зразків, проведення структурних реформ в основних галузях економіки і сферах діяльності, встановлення сприятливих умов для ведення бізнесу, здобуття енергонезалежності, розвиток освіти і науки.
Проектом Основних напрямків бюджетної політики на 2016 рік, в частині предметів відання Комітету, зокрема, передбачається:
продовження виконання міжнародних зобов’язань з перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему шляхом внесення відповідних змін до Загальнодержавної програми зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта «Укриття» в екологічно безпечну систему;
удосконалення економічного механізму провадження діяльності на території зон відчуження і безумовного (обов’язкового) відселення, реформування організаційної системи забезпечення функціонування таких зон шляхом: внесення відповідних змін до актів законодавства, що регулюють питання провадження діяльності у зонах відчуження і безумовного (обов’язкового) відселення та природно-заповідного фонду; створення на території відповідних зон Чорнобильського біосферного заповідника; удосконалення організаційної структури та оптимізації чисельності працівників;
удосконалення економічного механізму природокористування та природоохоронної діяльності для розв’язання екологічних проблем та запобігання їх негативному впливу на навколишнє природне середовище шляхом приведення актів законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища у відповідність із законодавством Європейського Союзу відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони.
За результатами розгляду, Комітет пропонує у проекті Основних напрямів бюджетної політики на 2016 рік:
У частині третій преамбули після слів «здобуття енергонезалежності» доповнити словами:
«та нарощування мінерально-сировинної бази».
У розділі «Основні завдання бюджетної політики»:
частину першу «Забезпечення збалансованості та стійкості бюджетної системи шляхом:», абзац «посилення відкритості та прозорості публічних фінансів шляхом оприлюднення головними розпорядниками бюджетних коштів інформації про стратегічні цілі та досягнуті результати» викласти у редакції:
«посилення відкритості та прозорості публічних фінансів шляхом оприлюднення головними розпорядниками бюджетних коштів інформації про напрями та заходи, які фінансуються, а також отримані результати»;
частину першу «Забезпечення збалансованості та стійкості бюджетної системи шляхом:» доповнити новими абзацами такого змісту:
«внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині поновлення надходження коштів екологічного податку до складу доходів спеціального фонду державного та місцевих бюджетів і використання їх виключно на природоохоронні заходи»;
«функціонування державного та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища як спеціальних фондів у складі державного та місцевих бюджетів». (Обґрунтування: на сьогодні існує ризик отримати зворотній негативний результат від реформи міжбюджетних відносин, які стосуються зміни співвідношення і призначення зарахування екологічного податку, та можуть спричинити погіршення екологічної ситуації в країні внаслідок не виконання або виконання не на належному рівні природоохоронних та ресурсозберігаючих заходів);
У розділі «Пріоритетні завдання податкової політики»:
в частині другій «Посилення боротьби із схемами ухилення від сплати податків юридичними і фізичними особами», абзац «забезпечення оприлюднення інформації про:» після слів «- сплату податків суб’єктами природних монополій та суб’єктами господарювання, які є платниками рентної плати за користування надрами» доповнити словами:
«а також їх спрямування на розвиток сфери надрокористування».
У розділі «Інші питання, вирішення яких необхідне для складення проекту закону про Державний бюджет України на 2016 рік»:
частину десяту «Диверсифікація шляхів та джерел постачання первинних енергоресурсів» доповнити новим абзацом такого змісту:
«нарощування мінерально-сировинної бази та прийняття відповідного законодавчого забезпечення у сфері надрокористування, зокрема оновленої редакції «Кодексу про надра». (Обґрунтування: нарощування мінерально-сировинної бази покликане забезпечити потреби національної економіки у мінеральних ресурсах за рахунок власного видобутку, зменшити залежність України від імпорту мінеральних ресурсів та енергоносіїв, збільшити експортний потенціал країни за рахунок власного видобутку корисних копалин, що мають великий попит на світовому ринку, а також відповідає положенням Коаліційної угоди);
після частини тринадцятої «Удосконалення економічного механізму провадження діяльності на території зон відчуження і безумовного (обов‘язкового) відселення» доповнити новими частинами такого змісту:
«Розроблення Загальнодержавної програми подолання наслідків Чорнобильської катастрофи на 2016-2021 роки та на період до 2026 року»;
«Поліпшення соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи шляхом:
прийняття нормативно-правових актів щодо забезпечення належного рівня пенсійного забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
відновлення фінансування бюджетної програми «Забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
частину шістнадцяту «Удосконалення економічного механізму природокористування та природоохоронної діяльності для розв’язання екологічних проблем та запобігання їх негативному впливу на навколишнє природне середовище шляхом приведення актів законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища у відповідність із законодавством Європейського Союзу відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони» замінити абзацами такого змісту:
«Удосконалення економічного механізму забезпечення охорони навколишнього природного середовища для розв’язання екологічних проблем у тому числі шляхом поновлення:
- функціонування державного та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища як спеціальних фондів у складі державного та місцевих бюджетів;
- надходження коштів екологічного податку до спеціальних державного та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища і використання їх виключно на природоохоронні заходи у відповідності до статті 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
«Приведення актів законодавства в сфері охорони навколишнього природного середовища у відповідність із законодавством Європейського Союзу відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони».
Після частини шістнадцятої доповнити новими частинами такого змісту:
«Посилення екологічної складової у розвитку національної економіки з метою досягнення безпечного для здоров‘я людини стану навколишнього природного середовища».
«Запровадження стратегічної екологічної оцінки як передумови для переходу до сталого розвитку».
«Поновлення здійснення повноцінної екологічної експертизи з обов’язковою оцінкою впливу на навколишнє природне середовище з метою визначення екологічної безпеки господарської та іншої діяльності, яка може нині або в майбутньому прямо або посередньо негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища (передбачено чинним Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища»)».
«Оптимізація видатків державного бюджету на природоохоронні заходи шляхом забезпечення ефективного контролю за дотриманням природоохоронного законодавства.».
За результатами розгляду Комітет в и р і ш и в :
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету при розгляді проекту Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2016 рік (реєстр. № 2623 від 09.04.2015 р.) врахувати зауваження та пропозиції Комітету.
2. Рішення направити Комітету з питань бюджету.
Голова Комітету
М. В. Томенко