Рішення Комітету № 47/ 9 від 19 жовтня 2016 року щодо Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" щодо погашення заборгованості за електричну енергію та природний газ (реєстр. № 5216)
24 жовтня 2016, 15:49
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
РІШЕННЯ
від 19 жовтня 2016 року № 47/9
Про проект Закону про внесення змін до Закону України
«Про Державний бюджет України на 2016 рік»
щодо погашення заборгованості
за електричну енергію та природний газ
(реєстр. № 5216)
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, відповідно до предметів відання, розглянув проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо погашення заборгованості за електричну енергію та природний газ (реєстр. № 5216 від 03.10.2016 р.), внесений народними депутатами України Павловим К.Ю., Дубневичем Б.В., Андрієвським Д.Й., Молотоком І.Ф., Горбуновим О.В., і відзначає.
Метою законопроекту, на думку суб’єктів права законодавчої ініціативи, є покращення фінансового стану підприємств тепло-, водопостачання та водовідведення, та забезпечення своєчасних розрахунків за спожитий природний газ та електричну енергію за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню.
Як видно із пояснювальної записки, законопроект розроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг» № 626-VIII від 16 липня 2015 р., яким визначено Кабінету Міністрів України до 1 липня 2017 року вжити заходів із відшкодування в повному обсязі різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органом місцевого самоврядування, до 1 січня 2016 року.
Комітет зазначає, що законопроектом пропонується:
збільшити на 5 млрд. гривень суму доходів та суму видатків Державного бюджету на 2016 рік, у тому числі збільшити на 5 млрд. гривень суму доходів та суму видатків загального фонду Державного бюджету України на 2016 рік;
передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та іншим підприємствам водопостачання, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування.
Авторами законопроекту пропонується джерелами наповнення зазначеної субвенції визначити надходження в обсязі 5 млрд. гривень від погашення податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з податку на прибуток та податку на додану вартість (з урахуванням штрафних санкцій та пені), що сплачується підприємствами електроенергетичної, нафтогазової, вугільної галузей, підприємствами, що надають послуги з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, підприємствами централізованого водопостачання та водовідведення, а також нарахованих сум податку на додану вартість таких підприємств, які виникають після проведення розрахунків за зазначеною субвенцією, а також грошових зобов’язань, в тому числі розстрочених (відстрочених), з податку на додану вартість, податку на прибуток, та процентів, нарахованих на суму цих розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, грошових зобов’язань, в тому числі розстрочених (відстрочених), та податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), податкового боргу, в тому числі реструктуризованого або розстроченого (відстроченого), з акцизного податку, із сплати дивідендів (доходу), нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, у статутних капіталах яких є державна власність.
Комітет зауважує, що всупереч вимогам частини першої статті 27 Бюджетного кодексу України та частини 3 статті 91 Регламенту Верховної Ради України суб’єктами права законодавчої ініціативи до законопроекту, прийняття якого призведе до змін показників бюджету, не надано фінансово-економічного обґрунтування (включаючи відповідні розрахунки).
Враховуючи вищезазначене та вимоги пункту шість статті 116 Конституції України та статті 42 Бюджетного кодексу України, згідно з якими розробку й забезпечення виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України, було б логічним отримати відповідний експертний висновок Уряду щодо можливості та наслідків запровадження пропозиції законопроекту.
За результатами розгляду, Комітет вирішив:
1. Рекомендувати Комітету з питань бюджету внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про відхилення проекту Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо погашення заборгованості за електричну енергію та природний газ (реєстр. № 5216 від 03.10.2016 р.), внесений народними депутатами України Павловим К.Ю., Дубневичем Б.В., Андрієвським Д.Й., Молотоком І.Ф., Горбуновим О.В.
2. Рішення направити до Комітету з питань бюджету.
Перший заступник
Голови Комітету А. ДИРІВ