Рішення Комітету № 46/6 від 06 жовтня 2016 року проекту Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096)
07 жовтня 2016, 10:25
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ, ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
РІШЕННЯ
від 6 жовтня 2016 р. № 46/6
Щодо проекту Закону про внесення змін
до Кримінального кодексу України щодо
посилення відповідальності за незаконне
видобування, використання бурштину, незаконні
операції, у тому числі переміщення його через
митний кордон України (реєстр. № 5096)
Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув законопроект про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096), поданий народними депутатами України Карпунцовим В. В. та Мельничуком І. І., і відзначає.
Метою законопроекту визначено встановлення співмірної відповідальності за незаконний видобуток бурштину, незаконне використання та операції з ним, що слугуватиме превентивним механізмом для зменшення негативних наслідків від вчинення зазначеного злочину. Зокрема запропоновано встановити кримінальну відповідальність за контрабанду бурштину, а також доповнити зазначений кодекс новою статтею щодо відповідальності за незаконне видобування, перевезення, зберігання, збут, придбання та інші незаконні операції з обігу бурштину та сприяння таким діям службовою особою шляхом використання свого службового становища.
Ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку.
Проте запропоноване законопроектом посилення кримінальної відповідальності носить вибірковий і фрагментарний характер і стосується тільки бурштину, що відноситься до дорогоцінного каміння органогенного утворення.
Врегулювання питання диференційованого підвищення відповідальності за незаконне поводження з іншими корисними копалинами могло б забезпечити єдиний, системний підхід до запобігання злочинам у сфері надрокористування.
Бурштин є корисною копалиною загальнодержавного значення. Слід зазначити, що у Верховній Раді України зареєстровано законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання та незаконні операції з корисними копалинами загальнодержавного значення (реєстр. № 5099), а також прийнятий Верховною Радою України за основу законопроект про видобування
і реалізацію бурштину (реєстр. № 1351-1). Було б доцільно узгодити зазначені законопроекти між собою і запропонувати єдине комплексне вирішення порушених у них питань.
Зважаючи на викладене, Комітет в и р і ш и в:
1. Рекомендувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання законопроекту про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096), поданого народними депутатами України Карпунцовим В. В. та Мельничуком І. І.
2. Рішення направити до Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.
Перший заступник Голови Комітету | А. Дирів |