Рішення Комітету № 39/9 від 1 червня 2016 р. про проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо медичного забезпечення дітей учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження (реєстр. № 4540)
06 червня 2016, 10:44
КОМІТЕТ З ПИТАНЬ ЕКОЛОГІЧНОЇ ПОЛІТИКИ,
ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА ЛІКВІДАЦІЇ НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
РІШЕННЯ
від 1 червня 2016 року № ______
Про проект Закону України про внесення змін до Закону України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали
внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо
медичного забезпечення дітей учасників
ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
та евакуйованих із зони відчуження
(реєстр. № 4540)
Розглянувши проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо медичного забезпечення дітей учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження (реєстр. № 4540 від 28.04.2016 р.), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В., Комітет зазначає.
У законопроекті пропонується включити до переліку громадян, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи, осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, і які після досягнення повноліття не були віднесені до встановлених статтею 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" категорій (зміни до статті 11). Пропонується також доповнити базовий Закон новою статтею 171, якою запроваджується їх щорічне медичне обстеження, диспансеризація та лікування у спеціалізованих медичних закладах.
Як видно із пояснювальної записки, сьогодні в Україні проживають десятки тисяч осіб, які народилися від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження, та які після досягнення повноліття не віднесені до встановлених статтею 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Разом з тим, стверджувати, що такі особи не піддалися жодному радіаційному впливу не можна. З дня Чорнобильської катастрофи пройшло лише 30 років і про наслідки впливу у найближчі десятиліття чинників, пов'язаних з аварією, на здоров'я дітей, які народилися від ліквідаторів, можна лише здогадуватися. Однозначно можна лише стверджувати, що наслідки Чорнобильської катастрофи будуть відчувати на собі не лише перше покоління народжених від ліквідаторів аварії, а й інші покоління. Тому сьогодні держава зобов’язана створити умови для моніторингу стану здоров’я таких осіб.
Міністерство соціальної політики України не підтримує прийняття законопроекту.
Головне науково-експертне управління підтримує прийняття проекту у першому читанні, оскільки він спрямований на посилення соціального захисту осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Разом з тим, Головне науково-експертне управління зауважує, що право на щорічне медичне обстеження, диспансеризацію та лікування у спеціалізованих медичних закладах, що забезпечують лікування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, справедливо було б надати всім іншим особам з числа зазначених у статті 27 цього Закону, які досягли повноліття та не набули статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи відповідно до статті 11 Закону. Доцільним було б також передбачити для таких осіб право на пільгове придбання ліків за рецептами лікарів.
Головне управління також звертає увагу на те, що реалізація положень проекту у разі його прийняття призведе до додаткових видатків з Державного бюджету України. За даними Пояснювальної записки до проекту його реалізація потребуватиме додаткових коштів Державного бюджету України у розмірі близько 41, 1 млн. грн. на рік. Проте необхідних у таких випадках згідно із вимогами частини 1 статті 27 Бюджетного кодексу України та частини 3 статті 91 Регламенту Верховної Ради України пропозицій щодо змін до законодавчих актів щодо скорочень витрат бюджету та/або джерел додаткових надходжень бюджету, що необхідні у разі, якщо зміни показників бюджету передбачають збільшення його витрат, для досягнення збалансованості бюджету до проекту не надано.
Враховуючи викладене, Комітет в и р і ш и в:
Рекомендувати Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо медичного забезпечення дітей учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження (реєстр. № 4540).
Співдоповідачем від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України визначити народного депутата України, голову підкомітету з питань подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Москаленка Ярослава Миколайовича.
Перший заступник
Голови Комітету
А.ДИРІВ