Комітет пропонує повернути на доопрацювання законопроект № 5099 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання та незаконні операції з корисними копалинами загальнодержавного значення
07 жовтня 2016, 12:25
6 жовтня 2016 р. Комітет Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи відповідно до предметів відання розглянув на своєму засіданні законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання та незаконні операції з корисними копалинами загальнодержавного
значення (реєстр. № 5099), поданий народними депутатами України Карпунцовим В. В. та Мельничуком І. І.
Метою законопроекту визначено встановлення адекватної відповідальності за незаконний видобуток корисних копалин, незаконне використання та операції з ними, що слугуватиме превентивним механізмом для зменшення негативних наслідків від вчинення зазначеного злочину.
Під час обговорення зазначалося, що ідея посилення відповідальності за порушення правового режиму використання природних ресурсів заслуговує на підтримку.
Проте запропоноване законопроектом посилення кримінальної відповідальності тільки корисних копалин загальнодержавного значення, хоча незаконне видобування корисних копалин місцевого значення (піску, суглинку, гіпсу, вапняку тощо) також не дає надходжень до обласного і державного бюджету, створює загрозу безпеці і життю людей, занедбані місця видобування (кар'єри), як правило, перетворюється на несанкціоноване звалище.
У Верховній Раді також зареєстровано законопроект тих же авторів про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за незаконне видобування, використання бурштину, незаконні операції, у тому числі переміщення його через митний кордон України (реєстр. № 5096). Враховуючи, що бурштин також є корисною копалиною загальнодержавного значення, було б доцільно узгодити зазначені законопроекти між собою і запропонувати єдине комплексне вирішення порушених у них питань.
Враховуючи викладене, Комітет рекомендував повернути законопроект суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.